• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΤΣΑΡΙΔΟΥ' | 27 Νοεμβρίου 2023, 13:05

    Ως Δικηγόρος Επαρχίας και νέα μητέρα , έχω να επισημάνω , ενδεικτικά , τα εξής: - ΩΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ : 1)Η Παροχή Νομικής Υπηρεσίας εξαρτάται/συνδέεται από την λειτουργία των δικαστηρίων , η οποία λόγω των δικαστικών διακοπών (θερινή περίοδος , Χριστούγεννα , Πάσχα , αργίες ), μας επιτρέπει να εργαζόμαστε τους 7 μήνες από τους 12 μήνες και άλλες φορές ακόμη λιγότερους μήνες , όπως με την διενέργεια βουλευτικών εκλογών κλπ , όπως συνέβη φέτος ,όπου από τον μήνα Μάϊο έως και τον μήνα Οκτώβριο 2023 ,δεν μπορούσαμε να εργαστούμε λόγω της αναστολής λειτουργίας των δικαστηρίων και των θερινών διακοπών. Συνεπώς το ελάχιστο ετήσιο τεκμαρτό εισόδημα των 10.920€, το οποίο αυξάνεται με το μοντέλο των τριετιών του ιδιωτικού τομέα και με κάθε αύξηση του κατώτατου μισθού , έχει προκύψει από αναγωγή του Κατώτατου μισθού σε 14 και όχι 12 μισθούς, κάτι το οποίο είναι μη νόμιμο και λανθασμένο, καθώς οι Επιστήμονες/Ελ. Επαγγελματίες κλπ δεν λαμβάνουν 2 επιπρόσθετους μισθούς ανά έτος, όπως οι Ιδιωτικοί υπάλληλοι, ΠΟΣΟ ΜΑΛΙΣΤΑ Ο ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ που εργάζεται 7 μήνες το χρόνο. Επιπροσθέτως, το προαναφερθέν ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα που ισοδυναμεί με το φορολογητέο εισόδημα, έχει υπολογιστεί βάσει των μεικτών και όχι των καθαρών – όπως θα έπρεπε – αποδοχών του Κατώτατου μισθού – ΕΜΜΕΣΗ εφαρμογή του αντισυνταγματικού νόμου ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ. ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΆΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ για την μείωση του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους από την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας, όπως προβλέπεται για τους υπόχρεους που αποκτούν εισόδημα από μισθωτή εργασία ή σύνταξη ή από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα . ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ , ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ (Υπάρχει δηλαδή το δικαίωμα της "μεταφοράς" εισοδήματος από τον έναν στον άλλο σύζυγο για την κάλυψη τεκμηρίων. Λόγω των κοινών τεκμηρίων διαβίωσης, ο ένας σύζυγος μπορεί να στηριχθεί στα εισοδήματα του άλλου, ώστε να δικαιολογήσει τα περιουσιακά στοιχεία που έχει στην κατοχή του (τα οποία δεν δικαιολογούνται από το ατομικό του εισόδημα)κλπ. 2)Λόγω της μεγάλης καθυστέρησης απονομής δικαιοσύνης , ο δικηγόρος δεν αμείβεται σε πραγματικό χρόνο , αλλά αναμένει πολλά χρόνια , καθώς ο προσδιορισμός ενός δικογράφου και η συζήτησή του , ορίζεται από 1 χρόνο και μπορεί να φθάσει σε 3 έως και 5 χρόνια για τον πρώτο βαθμό και πάντα ανάλογα σε ποιο δικαστήριο απευθυνόμαστε ,καθώς μπορεί ο χρόνος αναμονής να είναι και μεγαλύτερος . Επίσης το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουμε και με τις παροχές νομικών εργασιών που συνδέονται με την λειτουργία των Υποθηκοφυλακείων και Κτηματολογικών Γραφείων κλπ. 3)Το εισόδημα των μαχόμενων δικηγόρων φορολογείται σε μεγάλο βαθμό στην πηγή μέσω της παρακράτησης στα γραμμάτια προείσπραξης που υποχρεωτικά συνοδεύουν κάθε παράσταση δικηγόρου ενώπιον δικαστικού σχηματισμού. Προκαταβάλουν (μέσω των ανωτέρω γραμματίων) φόρο εισοδήματος, ασφαλιστικές εισφορές και ΦΠΑ. 4) Διαρκώς συντελείται αφαίρεση δικαστικής ύλης από τους δικηγόρους και εκχώρησή της σε άλλους επιστημονικούς κλάδους. - ΩΣ ΝΕΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗ ΜΗΤΕΡΑ : Καθήκον και υποχρέωση της Πολιτείας είναι η προστασία του θεσμού της οικογένειας . Η οικογένεια αποτελεί προϋπόθεση για την ασφαλή και αξιοπρεπή ανάπτυξη του παιδιού και για την εν γένει πρόοδο και ευημερία του. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα της εργαζόμενης μητέρας να επιλέγει να εργάζεται με μειωμένο ωράριο και συνακόλουθα με μειωμένες αποδοχές, για να αφιερωθεί στην ανατροφή του τέκνου της. Συνεπώς,όπως αναγνωρίζεται στον ιδιωτικό τομέα , η μερική απασχόληση ,που οι καθαρές αποδοχές ανέρχονται τον μήνα στο ποσό των 349 Ευρώ και δεν τίθεται θέμα επιβίωσης , το ίδιο ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ να εφαρμοστεί και σε όλους τους Επιστήμονες /ελ. Επαγγελματίες κλπ. . Δίχως επίσης να θίξουμε την απώλεια εισοδήματος,όταν εγκυμονούμε, αρρωσταίνει το τέκνο και πρέπει να μείνουμε στο σπίτι κλπ, καθώς δεν δικαιούμαστε κανένα επίδομα κλπ . -ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΦΠΑ Όσοι βρίσκονται στο καθεστώς απαλλαγής ΦΠΑ , με την αναδρομικότητα του εν λόγου νομοσχεδίου συνεπάγεται ότι υπερέβησαν το όριο των 10.000 € εντός του φορολογικού έτους, θα μεταταχθούν υποχρεωτικά στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ εντός του φορολογικού έτους. Και μάλιστα, αυτό θα υπολογιστεί με αναγωγή της αξίας των παροχών υπηρεσιών / παραδόσεων αγαθών που πραγματοποίησαν για το μικρότερο του έτους χρονικό διάστημα, σε ετήσια βάση. Συνεπώς θα βρεθούμε αντιμέτωποι, δίχως να οφείλεται σε δική μας υπαιτιότητα , με διάφορες κυρώσεις και επιβαρύνσεις . Ως εκ τούτου θα πρέπει να γίνει σχετική ρύθμιση για το έτος 2023 ΑΛΛΑ και ΑΥΞΗΣΗ των ορίων απαλλαγής του ΦΠΑ από τις 10.000 Ευρώ -ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΟΤΗΤΑ 1)Το Σύνταγμα απαγορεύει ρητά και την αναδρομικότητα μιας άλλης κατηγορίας νόμων και, ειδικότερα, των νόμων που επιβάλλουν οικονομικά βάρη. Τη απαγόρευση αυτή θεσπίζει η διάταξη του αρθρ. 78 § 2 του Συντάγματος.Η διάταξη απαγορεύει ιδίως την αναδρομική ισχύ των δυσμενών φορολογικών νόμων, δηλαδή των νόμων που επιβάλλουν νέα ή αυξάνουν τα υπάρχοντα φορολογικά βάρη. 2) Η οριζόμενη αναδρομική ισχύς των διατάξεων υποχρεώνει τους Επιστήμονες /Ελ επαγγελματίες κλπ να πραγματοποιούν δαπάνες με ηλεκτρονικά μέσα, ίσες με το 30% όχι των εισοδημάτων που δηλώνουν αλλά των τεκμαρτών τους, ειδάλλως θα επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 22% επί των παρατηρούμενων ποσών αποκλίσεων. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να συγκεντρώνει κατ’ ελάχιστο 3.276€/έτος, ποσό που προσαυξάνεται για επιχειρήσεις κλπ με 7 έτη λειτουργίας και πάνω,ποσό το οποίο δεν θα δύναται να δαπανάται ,είτε διότι δεν θα απαιτούνται/υφίστανται δαπάνες αυτού τους ύψους,είτε διότι πολλές δαπάνες θα καλύπτονται από το οικογενειακό εισόδημα . Εξαιτίας της οριζόμενης αναδρομικότητας του μέτρου, απαιτείται να πραγματοποιηθούν συναλλαγές με ηλεκτρονικά μέσα εντός των προσεχών 40 ημερών, μέχρι δηλαδή τη λήξη του 2023 ,με αποτέλεσμα να επιβαρυνθούμε με ένα πρόστιμο ,δίχως να οφείλεται σε δική μας υπαιτιότητα , το ίδιο δε ισχύει και με την επιβολή των φόρων που θα επιβληθούν για το έτος 2023, όπου με μαθηματική ακρίβεια ,ο φόρος , πρόστιμο κλπ θα καταστούν ληξιπρόθεσμες οφειλές . ΠΡΟΤΑΣΗ Επειδή πολλοί δεν έχουν λειτουργικά έξοδα που να καλύπτουν το απαιτούμενο όριο του 30% ,θα πρέπει να αναγνωρίζονται οι ασφαλιστικές καταβολές και να συνυπολογίζονται στο χτίσιμο του 30% και σε περίπτωση που υπάρχει οικογενειακό εισόδημα να λαμβάνονται υπόψη όλες οι συναλλαγές συνολικά . ΣΥΝΕΠΩΣ ΜΕ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΤΑΙ Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.