Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ, ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥΣ Άρθρο 10 Μείωση τέλους επιτηδεύματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 31 ν. 3986/2011Σχόλιο του χρήστη Ιωάννης Παπουτσάκης | 27 Νοεμβρίου 2023, 13:34
Το νέο Σ/Ν επιφέρει για ακόμη μία φορά οικονομικά βάρη στους ελεύθερους επαγγελματίες αδιάκριτα και κατά παράβαση του Συντάγματος το οποίο θεσπίζει τα φορολογικά βάρη να διέπονται από την αρχή της αναλογικότητας για κάθε πολίτη σύμφωνα με τα οικονομικά του έσοδα και τη φοροδοτική του ικανότητα όχι αδιάκριτα. Προς τους ελεύθερους επαγγελματίες είχε ήδη επιβληθεί αδιάκριτα και οριζόντια το πρόσθετο Τέλος Επιτηδεύματος το οποίο και δεν καταργείται κατά ποσοστό 100% ως είχε υποσχεθεί η παρούσα κυβέρνηση αλλά παραμένοντας έρχεται να προστεθεί σε αυτό και ένα ισοπεδωτικό επιπλέον οικονομικό φορολογικό βάρος υπολογιζόμενο βάση ενός βασικού μισθού και μάλιστα επί 14 γεγονός που δεν ισχύει διότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες δεν έχουν από πουθενά λαμβάνειν έσοδα επί 14 μήνες. Επιπλέον ο υπολογισμός των 14 βασικών μισθών έχει πραγματοποιηθεί σε ποσοστό Μικτό και όχι επί του Καθαρού ποσού που πραγματικά λαμβάνει ένας εργαζόμενος. Αυτό όμως έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το γεγονός ότι οι εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών προς τα ασφαλιστικά ταμεία δεν υπολογίζονται επιμεριστικά με συμμετοχή κάποιου εργοδότη - διότι αυτός δεν υφίσταται όπως στους μισθωτούς - αλλά αντιθέτως φέρουν 100% το βάρος αυτών. Ούτε και αυτό όμως έχει ληφθεί υπόψη και έτσι δεν έχει συνυπολογισθεί ώστε τουλάχιστον να εκπίπτει το ποσό εισφοράς προς τα ασφαλιστικά τους ταμεία από το υπολογιζόμενο τεκμαρτό ετήσιο "εισόδημά" τους. Δεν καθίσταται έτσι η νέα υπολογιστική τεκμαρτή εφαρμογή της φορολογίας σύμφωνη με τις αρχές του Συντάγματος διότι επί ανύπαρκτου ουσιαστικά εισοδήματος έρχεται και επιφέρει οικονομικά βάρη σε ανίσχυρους οικονομικά πολίτες να τα υποστούν παρά την πραγματική φοροδοτική ικανότητά τους. Τέλος, οι λόγοι που μπορεί να επικαλεστεί κάποιος ελεύθερος επαγγελματίας ώστε να εκφράσει την αντίθεσή του για κάποιο οικονομικό έτος κατά το οποίο αποδεδειγμένα και αντικειμενικά δεν μπορεί να έχει τα έσοδα που του επιτάσσει το νέο Ν/Σ δεν είναι ορθοί και επαρκείς διότι φυσικά ούτε σε στράτευση βρίσκεται π.χ. μετά από 25 και πλέον χρόνια άσκησης του επαγγέλματός του, ούτε και κρατούμενος μπορεί να είναι κατά ποσοστό 99,9 % των ελεύθερων επαγγελματιών, και φυσικά ούτε και σε λοχεία, π.χ. άντρας, οπότε οι εξαιρέσεις ποιούς θα αφορούν; Μπορεί ο ελεύθερος επαγγελματίας να έχει π.χ. για κάποιους μήνες για λόγους οικογενειακούς, προσωπικούς, υγείας και δη ψυχολογικούς και όχι μόνο λόγω νοσηλείας, ή προσωπικής αντικειμενικής αδυναμίας για όποιους άλλους λόγους αδυνατίσει να ασκήσει ουσιαστικά το επάγγελμά του πως θα μπορέσει λοιπόν να το επικαλεστεί προς την αρμόδια φορολογική αρχή τους λόγους αυτούς όταν οι λόγοι που τάσσονται στο Σ/Ν είναι περιοριστικά απαριθμούμενοι και όχι ενδεικτικά και δεν δίδεται η δυνατότητα επίκλησης και τυχόν άλλων λόγων; Επίσης αντισυνταγματικά εντελώς εξαιρούνται οι ελεύθεροι επαγγελματίες από κάποιο υπολογιζόμενο αφορολόγητο όριο όπως τυγχάνουν άλλοι Έλληνες πολίτες και φορολογούνται από το πρώτο ευρώ των εσόδων τους χωρίς να υφίσταται για αυτούς αφορολόγητο κανένα ποσό. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν σηκώσει αρκετά οικονομικά βάρη μέχρι σήμερα, έχουν υποστεί τις συνέπειες της δεκαετούς οικονομικής κρίσης και εν συνεχεία της διετούς πανδημίας και αυτό θα έπρεπε να έχει ληφθεί υπόψη και όχι να βάλλονται επιπρόσθετα με το νέο Σ/Ν. Για όλους αυτούς τους λόγους θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη πρώτα οι τασσόμενες Συνταγματικές αρχές όσο αφορά την αναλογική φορολογία των πολιτών σύμφωνα με την φοροδοτική τους ικανότητα και φυσικά και όλα τα παραπάνω που αναφέρονται. Το κράτος πρέπει να έχει ελεγκτικούς μηχανισμούς για την πάταξη της φοροδιαφυγής και όχι να προσθέτει αδιακρίτως ς οικονομικά βάρη στους σε όλους τους πολίτες.