Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΆρθρο 13 Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Α στον Κώδικα Φορολογίας ΕισοδήματοςΣχόλιο του χρήστη EFSTATHIA (EFFIE) KONTOU | 27 Νοεμβρίου 2023, 17:16
Εξ υπαρχής, η εφαρμογή οριζόντιων μέτρων και τεκμηρίων ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΘΕΣΗ στην ηλεκτρονική εποχή που ζούμε. Η Κυβέρνηση δύναται και οφείλει να χρησιμοποιήσει όλα τα σύγχρονα μέσα ελέγχου και διασταυρώσεων που διαθέτει για να ελέγξει, εντοπίσει και τιμωρήσει τη φοροδιαφυγή. Δεύτερον, και ίσως το σημαντικότερο διότι υπεισέρχεται στην καρδιά της ελληνικής κοινωνίας η άδικη φορολόγηση που επιχειρείται είναι τόσο τερατώδης που για αυτό το λόγο φέρει την ταμπέλα «πάταξη της φοροδιαφυγής». Ντρέπεται και η ντροπή όταν προκλητικά προβάλλεται αυτή η δικαιολογία περί πάταξης της φοροδιαφυγής προκειμένου να ψηφιστεί η εν λόγω ρύθμιση και αυτό διότι δεν ντρέπονται αυτοί που ξεστομίζουν αυτή την δικαιολογία/ψεύδος. Το θλιβερό είναι ότι γνωρίζουν την αλήθεια και επιμένουν (εμμονικά θα έλεγε κανείς) σε αυτό το ψεύδος χρησιμοποιώντας ρητορική μίσους εναντίον των ελεύθερων επαγγελματιών κάνοντας λόγο για συνήθη υποζύγια που δήθεν πληρώνουν τα σπασμένα του ελευθέριου επαγγέλματος. ΛΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΔΕΝ ΒΑΛΑΜΕ ΠΛΑΤΗ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΟΠΩΣ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ. ΜΗΠΩΣ ΤΟΝ ΟΝΕΙΡΕΥΤΗΚΑΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ? Η φορολόγηση του ελεύθερου επαγγελματία είναι ήδη 150% μεγαλύτερη από αυτή του μισθωτού. Και αυτό το ξέρετε πολύ καλά κύριοι και κυρίες της κυβέρνησης. Σταματήστε επιτέλους να ρίχνετε τη χολή σας στην κοινωνία. Να επιδίδεστε δηλαδή σε μία πολιτική που θέλει και επιδιώκει την ανθρωποφαγία. Άλλως, κάνετε μαθήματα λογιστικής και ελάτε σε έναν ανοιχτό διάλογο να τα συζητήσουμε όλα (πρόσωπο με πρόσωπο). Ταυτόχρονα δεν αγγίζετε τις μεγάλες επιχειρήσεις και προβλέπετε μάλιστα και μείωση φόρων ανά περιπτώσεις. … π.χ. μείωση φόρου στις χρηματιστηριακές συναλλαγές. Τρίτον, το «μαχητό» του τεκμηρίου πιστεύω όλοι γνωρίζουμε τι σημαίνει ενώπιον της Διοικητικής Δικαιοσύνης (κυρίως από άποψη χρόνου και ενίοτε από άποψη αποτελέσματος). Περαιτέρω, αντιστρέφεται με την πολιτική αυτή το βάρος απόδειξης. Η φορολογική Διοίκηση οφείλει να αποδείξει την τυχόν ανακριβή δήλωση εισοδήματος (να επιβάλει κυρώσεις,πρόστιμα κλπ) και όχι ο φορολογούμενος να προσπαθεί να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας. Τέταρτον, γενικά η εφαρμογή μέσων όρων ΚΑΔ είναι προφανώς απαράδεκτη και παράλογη. Ενδεικτικά, στο δικηγορικό κλάδο όλοι γνωρίζουμε ότι η αμοιβή για την ίδια δικαστηριακή εργασία διαφέρει λόγω πλήθους παραγόντων παρά το γεγονός ότι η βάση του γραμματίου προείσπραξης είναι κοινή (αν και κάθε Σύλλογος επιβάλλει διαφορετικές εισφορές) π.χ. από περιοχή σε περιοχή, από το αν κάποιος επαγγελματίας εργάζεται ατομικά ή αν εργάζεται σε δικηγορική εταιρεία, από το αν η υπηρεσία παρέχεται από έναν μεγάλης φήμης δικηγόρο ή έναν νέο δικηγόρο με μικρή εμπειρία και φυσικά από το γεγονός ότι λειτουργούμε σε πλαίσιο ελεύθερης αγοράς κ.ο.κ. Σε κάθε περίπτωση το νομοσχέδιο ως έχει δεν προβλέπει τη δυνατότητα ανάλωσης εσόδων προηγουμένων ετών, θεωρώντας ως δεδομένο ότι κάθε έτος το εισόδημα αυξάνεται ή είναι τουλάχιστον σταθερό, κάτι το οποίο έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την φύση και έννοια του «ελευθέριου επαγγέλματος» και αυτό παραβλέπεται από την προς ψήφιση ρύθμιση. Το ίδιο ισχύει και για τα εισοδήματα από άλλες πηγές, ενδεικτικά στους δικηγόρους επιτρέπεται με αυστηρούς περιορισμούς λόγω του ασυμβίβαστου. Συνεπώς και να θέλαμε να εργαζόμαστε νυχθημερόν για να πληρώσουμε αυτή την παράλογη υπερφορολόγηση εκ των πραγμάτων κάτι τέτοιο δεν καθίσταται εφικτό. Πέμπτον, θα ήταν έντιμο και δίκαιο θα έλεγα να μας υπερφορολογήσετε ενημερώνοντας τους συμπολίτες μας ότι επιθυμία της Κυβέρνησης είναι η μείωση των μικρών και μεσαίων ατομικών επιχειρήσεων (διότι γνωρίζετε ότι πλήθος αυτών δεν θα αντέξουν τη δυσβάσταχτη και άδικη φορολογία και θα κλείσουν) και ΟΧΙ απλά να μας προσβάλλετε άλλοτε ευθέως και άλλοτε εμμέσως. Άλλωστε σχετική δήλωση για την πρόθεση σημαντικής αύξησης της συνολικής φορολογικής επιβάρυνσης των ατομικών επιχειρήσεων είχε ήδη γίνει από τον Υφυπουργό Οικονομικών (παραπέμπτω ενδεικτικά στην συνέντευξή του στην τηλεόραση της Ναυτεμπορικής στις 27 Σεπτεμβρίου 2023) πριν ακόμα κλιμακωθεί η συζήτηση αλλά και οι κινητοποιήσεις των επαγγελματικών φορέων για το εν λόγω νομοσχέδιο. Οι οικονομικές/φορολογικές/ασφαλιστικές πολιτικές βασίζονται σε οικονομικές θεωρίες. Η τεκμαρτή φορολόγηση που σχεδιάζεται να ψηφιστεί βασίζεται στην λεγόμενη θεωρία του καταλογισμού (διατυπωμένη από τον Carl Menger)και είναι βασισμένη σε μία υπόθεση εργασίας, σε ένα τεκμαιρόμενο εισόδημα. Με απλά λόγια δεν υπάρχει αυτό το εισόδημα αλλά εικάζουμε ότι υπάρχει. Από την άλλη η αγορά στην οποία διαβιούμε και λειτουργούμε ως ελ. Επαγγελματίες είναι βασισμένη στην ακριβώς αντίθετη οικονομική θεωρία, δηλαδή στον γνωστό νόμο της προσφοράς και της ζήτησης του Adam Smith. Μάλιστα, αυτό το συνομολόγησε και ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κλείνοντας την συζήτηση στην συνέντευξή του στο Action 24 στις 24 Νοεμβρίου 2023 (αντιπαρέρχομαι προφανώς την συζήτηση περί δικηγόρων και ντελιβεράδων καθώς δεν υπάρχουν λόγια). Μας είπε λοιπόν ο Υφυπουργός να αφήσουμε την αγορά να ρυθμίσει μόνη της ελεύθερα το οικονομικό τοπίο στα πλαίσια της προσφοράς και της ζήτησης. Συνεπώς, έχουμε να αντιμετωπίσουμε την εξής πραγματικότητα: η φορολόγηση των ελ. επαγγελματιών θα γίνεται βασισμένη σε μία θεωρία εικασίας αλλά το πραγματικό οικονομικό περιβάλλον μέσα στο οποίο θα παράγεται το όποιο κέρδος (διότι σημειωτέον ζημία δεν επιτρέπεται να υπάρχει στις ατομικές επιχειρήσεις-ΑΛΛΟΣ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΣ) θα βασίζεται στα πλαίσια της ακριβώς αντίθετης οικονομικής θεωρίας όπου σε περίπτωση προσφοράς από την μία πλευρά (πχ. παροχή νομικής υπηρεσίας) αλλά μη ζήτησης από την άλλη (π.χ. μείωση πελατείας άρα μικρός ή ελάχιστος κύκλος εργασιών- ο μέσος πολίτης θα προτιμήσει να πάει στο Σούπερ Μάρκετ και όχι στο δικηγορικό γραφείο-) ο ελεύθερος επαγγελματίας (στη λογική του τεκμαιρόμενου εισοδήματος) θα καλείται να έχει κέρδος ΕΝΩ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΘΩΣ ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΗΤΗΣΗ!!!!!!!!!!ΑΡΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΕΡΔΟΣ. !!!!!! ΠΩΣ ΛΟΙΠΟΝ ΑΦΗΝΕΤΕ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΤΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ??? ΑΦΟΥ ΚΑΝΕΤΕ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΕΙΑ. Κλείνοντας, το φορολογικό μέτρο που επιδιώκετε να ψηφίσετε (ως έχει τουλάχιστον) εκτός από ισοπεδωτικό και άδικο είναι και αντισυνταγματικό. Εκτός αν επιχειρήσετε να μας πείσετε ότι αυτή η ρύθμιση βασίζεται στην αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας. Κατ’ ουσίαν δεν υπάρχει περιθώριο για ανάπτυξη της προσωπικότητας, της εφευρετικότητας, της επιχειρηματικότητας κ.ο.κ. Σε ποιο σημείο λοιπόν αυτής της ρύθμισης αφήνετε περιθώριο οικονομικής ελευθερίας πολλώ δε μάλλον οικονομικής ανάπτυξης ?? Κατεβείτε επιτέλους από τις καρέκλες σας - στις οποίες κάθεστε αναπαυτικά λαμβάνοντας βουλευτική αποζημίωση (ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΗ)- και επιτέλους συνομιλείστε με την κοινωνία, διότι είναι ολοφάνερο ότι δεν έχετε καμιά επαφή με την οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα της χώρας που διοικείτε!!!!!!!!!!!!!!