Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΆρθρο 13 Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Α στον Κώδικα Φορολογίας ΕισοδήματοςΣχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΛΙΚΗ Χ. | 27 Νοεμβρίου 2023, 20:21
Θα ήθελα να επισημάνω, ότι είναι μεγάλη ανάγκη να ληθεί μέριμνα για την εξαίρεση από την οριζόντια εφαρμογή τεκμηρίου ως προς τον προσδιορισμού καθαρού εισοδήματος (κέρδους) των αυτοαπασχολούμενων με γενικευμένα κριτήρια, και ως προς την άδικη οριζόντια προσαύξηση του τεκμαρτού με βάση τις τριετίες, ιδίως για τους αυτοαπασχολούμενους μεγάλης ηλικίας σε ορισμένες επαγγελματικές ειδικότητες/δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών, οι οποίες εκ των πραγμάτων παρέχονται αποκλειστικά σε επιχειρήσεις (Β2Β), και όχι στο ευρύ κοινό (λιανική) όπως για παράδειγμα οι γραφίστες, οι σκιτσογράφοι, οι συγγραφείς, οι κειμενογράφοι, οι φωτογράφοι διαφημίσεων, οι εικαστικοί κλπ που δεν διαθέτουν οργανωμένη επιχειρηματική εγκατάσταση, και ουσιαστικά βιοπορίζονται οριακά σαν μπλοκάκια, οι οποίοι εκ των πραγμάτων δεν έχουν δυνατότητες φοροδιαφυγής αφού εργάζονται αποκλειστικά για λογαριασμό άλλων επιχειρήσεων, αλλά ωστόσο έχουν περισσότερους από τρείς πελάτες που ορίζει ο νόμος, και πάντως λιγότερους από δέκα πελάτες ετησίως, από τους οποίους, ο τζίρος που πραγματοποιούν αθροιστικά δεν συχνά δεν υπερβαίνει τα 6.000 - 8.000 ευρώ ετησίως!!! καλούνται με αυτόν τον ισοπεδωτικό και άδικο φορολογικό νόμο να καταβάλουν φόρους για τεκμαρτά κέρδη που ξεπερνούν το διπλάσιο του τζίρου τους!!! Αυτό ιδίως λόγω της προσαύξησης των τριετιών, θα δώσει τη χαριστική βολή στους μεσήλικες και τους ηλικιωμένου, που ήδη παραπέουν και μετά βίας βιοπορίζονται στους κλάδους αυτούς, καθώς η αγορά εργασίας εδώ είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική και οι επιχειρήσεις προτιμούν και επιλέγουν να συνεργάζονται με νεότερα σε ηλικία άτομα. Αυτή η οριζόντια εφαρμογή του τεκμηρίου, ιδίως βάσει τριετιών είναι υπερφίαλη και αντισυνταγματική, και καταστροφική καθώς δεν καταμερίζει τα φορολογικά βάρη με βάση τη φοροδοτική ικανότητα του αυτοαπασχολούμενου, ενώ συγχρόνως χωρίς κανένα άλλο αντικειμενικό κριτήριο, π.χ. με βάση τη δραστηριότητα, εξομειώνει ένα απλό γραφίστα που μετά βίας εισπράττει τον κόπο του από τον επιχειρηματία, με τον μεγαλογιατρό ή τον μεγαλοδικηγόρο, ή τον μεγαλομεσίτη χωρίς καν να του αφαιρεί ούτε τις ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλει, ούτε τις τυχόν αποσβέσεις π.χ. για την απόκτηση εξοπλισμού Η/Υ και λογισμικού απαραίτητου για τη συνέχιση της δραστηριότητάς του!!! Αν δεν ληφθεί μέριμνα για την εξαίρεση από τις τριετίες για τις παραπάνω κατηγορίες αυτοαπασχολούμενων που δεν διαθέτουν οργανωμένη επαγγελματική εγκατάσταση και προσωπικό, και οι οποίοι παλεύουν σε μια δύσκολη αγορά εργασίας, θα τους εξαναγκάσει στη δημιουργία χρεών προς την εφορία, και στη διακοπή της δραστηριότητάς τους χωρίς τη δυνατότητα να εξεύρουν εύκολα εργασίας που και ως τι?? στην εστίαση και στον τουρισμό?? ως σερβιτόροι, ως λαντζιέρηδες ??? Επομένως, θα οδηγήσει στην ένδεια στην περαιτέρω εξόντωση μία μερίδα αυτοαπασχολούμενων που ανήκουν ήδη σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού, καθώς οι ηλικίες που πλήττονται από την προσαύξηση του τεκμαρτού με βάση τις τριετίες, είναι τα άτομα άνω των 55 ετών, και ιδίως αυτών που πλησιάζουν στη συνταξιοδότηση, λόγω 40ετίας ή λόγω ορίου ηλικίας!!! Eγώ προσωπικά δεν έχω δραστηριότητα, είμαι απλά συνταξιούχος, αλλά ωστόσο βλέπω την αδικία που επιτελείται σε βάρος πρώην συναδέλφων μου, που ανήκουν στις κατηγορίες δραστηριότητας που προανέφερα, οι οποίες επιπλέον δεν αντιπροσωπεύονται ούτε από σωματεία ή άλλους οργανισμούς που να τους υπερασπίζονται και οδηγούνται αμείλικτα σε οικονομικό αδιέξοδο και αφανισμό με αυτό το νομοσχέδιο.