Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΆρθρο 13 Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Α στον Κώδικα Φορολογίας ΕισοδήματοςΣχόλιο του χρήστη ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ | 27 Νοεμβρίου 2023, 21:52
Η φοροδιαφυγή είναι ξεκάθαρα καταδικαστέα γιατί είναι ο κυριότερος παράγοντας αποσταθεροποίησης της αγοράς και της ανάπτυξης αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων είτε είναι εταιρίες ή νομικά πρόσωπα ή ατομικές επιχειρήσεις. Η οριζόντια καθιέρωση των τεκμαρτών κερδών είναι ουσιαστικά η παραδοχή του κράτους ότι είναι ανίκανο να καθιερώσει ένα αδιάβλητο και δίκαιο φορολογικό σύστημα και να πατάξει την φοροδιαφυγή. Να ξεκινήσουμε με την κοινώς αποδεκτή συνθήκη, ακόμα και από το κράτος, ότι κάθε δραστηριότητα , όπως αποτυπώνεται από τον ισχύοντα Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) είναι διακριτή και διέπεται από διαφορετικούς όρους και προϋποθέσεις. Ως Σωματείο Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής που αφορά τους ΚΑΔ 8553000, 85531100, 85531101, 85591306 έχουμε να καταθέσουμε τις παρακάτω παρατηρήσεις. Σε κάθε ΚΑΔ όπως και στους άνω αναφερόμενους δραστηριοποιούνται σε κάποιο ποσοστό κάθε είδους εταιρίες ( ΑΕ, ΟΕ, ΕΠΕ, ΙΚΕ, ΕΕ, Ατομικές κλπ.) Αναπόφευκτα αναπτύσσεται ανταγωνισμός όχι μόνο ανάμεσα σε κάθε επιχειρηματική οντότητα ξεχωριστά αλλά και ανά κατηγορία ( πχ. Μεταξύ super markets και mini markets). Σε σύνολο περίπου 2000 σχολών πανελλήνια από τις οποίες οι μισές βρίσκονται στην Αττική και στην Θεσσαλονίκη έχουμε την παρακάτω ποσόστωση Ατομικές επιχειρήσεις 66% ΟΕ 20% ΙΚΕ 6% ΕΠΕ 6% ΑΕ 1% Οι ατομικές έχουν μικρότερο αριθμό πελατών σε σχέση με τις εταιρίες και έχουν μικρότερα κέρδη. Η επιβολή τεκμαρτού κέρδους μόνο για τις ατομικές επιχειρήσεις και όχι για το σύνολο των επιχειρήσεων που αφορούν τους συγκεκριμένους ΚΑΔ, αποτελεί μια άδικη απόφαση που αλλάζει τις ισορροπίες μεταξύ των επιχειρήσεων και επηρεάζει τις μικρότερες δυσμενώς και τις μεγαλύτερες ευνοϊκώς. Η πολιτεία με το νόμο αυτόν στην ουσία τιμωρεί μόνο τα δυο τρίτα (2/3) του κλάδου επιβάλλοντας επιπλέον φόρο με το τεκμαρτό κέρδος. Αυτό δεν μπορεί να είναι αποδεκτό. Η νομοθεσία θα πρέπει να ισχύει δίκαια για όλους και όχι στοχοποιημένα σε μικρότερες επιχειρήσεις ευνοώντας τις μεγαλύτερες. Επιπλέον στο σχέδιο νόμου ο υπολογισμός του τεκμαρτού κέρδους περιλαμβάνει συντελεστή που αφορά τον μέσο όρο του ετήσιου κύκλου εργασιών του Κ.Α.Δ. Επομένως ο νομοθέτης αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες που προφανώς υπάρχουν ανά ΚΑΔ, αλλά δυστυχώς αναγνωρίζει μόνο τις οικονομικές, ενώ δεν αναγνωρίζει και δεν λαμβάνει υπόψιν τις υπόλοιπες ιδιαιτερότητες του ΚΑΔ που αφορούν άλλες παραμέτρους που επηρεάζουν εξίσου. Αφού ο στόχος του νομοσχέδιου είναι τα μέτρα κατά της φοροδιαφυγής πράξτε αυτό που λέει ο τίτλος σωστά και οργανωμένα. Για να μπορέσει να υπάρξει δίκαια και αντικειμενική φορολόγηση προτείνουμε να γίνουν τα εξής: o Να μην ισχύσει κανένας φόρος για τον κύκλο εργασιών του 2023. Ότι ισχύσει να ισχύει για τον κύκλο εργασιών του 2024. o Να καταργηθούν τα οριζόντια μέτρα μόνο για τις ατομικές και να ισχύσουν για όλο τον ΚΑΔ χωρίς άδικες στοχευμένες ρυθμίσεις προς την μερίδα της αγοράς των ατομικών επιχειρήσεων. o Το υπουργείο οικονομικών να συστήσει μια επιτροπή με στελέχη όπου θα μελετήσει τις συνθήκες ανά δραστηριότητα ΚΑΔ με στελέχη από συναρμόδια Υπουργεία, (ΥΜΕ και Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην περίπτωση του κλάδου των εκπαιδευτών οδήγησης), μαζί με έναν εκπρόσωπο του κάθε κλάδου ξεχωριστά έτσι ώστε να ληφθούν υπόψιν οι ιδιαιτερότητες κάθε περίπτωσης. Ειδικά για τον κλάδο των σχολών οδήγησης πρέπει να ληφθούν υπόψιν τα εξής: • Ο κλάδος των σχολών οδήγησης αφορά παροχή υπηρεσιών στην εκπαίδευση των πολίτων στην οδήγηση και στην κυκλοφοριακή αγωγή που είναι ουσιαστικά η εκπαίδευση στην οδική ασφάλεια, που αφορά την ανθρώπινη ζωή. Όπως είναι προφανές ο εκπαιδευτής οδήγησης δεν μπορεί να κάνει περικοπές στις υπηρεσίες του όπως π.χ. ένας μπογιατζής, γιατί δεν είναι αποδεκτό για την οδική ασφάλεια. • Διαχρονικό πρόβλημα του κλάδου είναι τα φαινόμενα διαφθοράς στο σύστημα εξέτασης των υποψήφιων οδηγών. • Σε έρευνα της ICAP για την επαγγελματική δραστηριότητα των σχολών οδήγησης, στο ερώτημα ποιο θεωρείτε ως το κυριότερο πρόβλημα του κλάδου, οι εκπαιδευτές οδήγησης απάντησαν ως κυριότερο πρόβλημα την φοροδιαφυγή και την διαφθορά σε ποσοστό πάνω από 80%. • Το 2016 σε πλήθος 1916 σχολών οδήγησης με 3807 απασχολούμενους έχουμε Κύκλο εργασιών 29324€. • Επιπλέον με ευθύνη της Ελληνικής πολιτείας διαχρονικά παραμένει το παλαιό διάτρητο σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών που όλοι το καταδικάζουν αλλά δεν αλλάζει! • Θυμίζουμε ότι το παρόν σύστημα βρίσκεται σε ισχύ τριάντα και πλέον χρόνια Άλλαξε με τον 4599/2019 ο οποίος δεν εφαρμόστηκε πλήρως ποτέ. Με τον 4625/2019 καταργήθηκε ο 4599/2019 και επανήλθε μεταβατικά το παλαιό σύστημα. Αυτή η μεταβατική περίοδος, ενώ είχε εξαγγελθεί ότι θα διαρκέσει έξι μήνες, ακόμα δεν έχει τελειώσει και συνεχίζεται μέχρι σήμερα τέσσερα και πλέον έτη, αφού ο 4850/2021 που περιλαμβάνει όλες τις αλλαγές προς την διαφάνεια δεν έχει εφαρμοστεί 2 χρόνια μετά την δημοσίευση του με αποκλειστική ευθύνη του κράτους. • Το νομικό πλαίσιο που διέπει την δραστηριότητα των παραπάνω ΚΑΔ ορίζει τα εξής: o Υποχρεωτικά μαθήματα ανά κατηγορία άδειας οδήγησης o Μαθητολόγιο που καταγράφονται τα μαθήματα και οι παραστάσεις. o Έχει θεσπιστεί ελάχιστη τιμή μαθήματος με τον Ν4850/2021 άρθρο 30 παρ. 16. Με ευθύνη της πολιτείας αυτή η διάταξη δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα. 16. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μετα- φορών, η οποία εκδίδεται μετά από τεχνικοοικονομική μελέτη για την ανάλυση του κόστους χρέωσης των σχο- λών εκπαίδευσης υποψήφιων οδηγών, ανάλογα με τις κατηγορίες αδειών οδήγησης για τις οποίες παρέχεται εκπαίδευση, δύναται να καθορίζεται το ελάχιστο κόστος χρέωσης των θεωρητικών και πρακτικών μαθημάτων που προσφέρονται από τις σχολές εκπαίδευσης υποψή- φιων οδηγών στους εκπαιδευομένους. Όπως είναι προφανές αν και όταν εφαρμοστούν οι διατάξεις του Ν 4850/2021 τότε δεν θα χρειάζεται η επιβολή τεκμαρτού κέρδους αφού θα προκύπτει το πραγματικό για όλους ανεξαιρέτως, χωρίς δυνατότητα φοροδιαφυγής. o Υπάρχουν υποχρεωτικά μαθήματα σύμφωνα με την ΥΑ 50984/7947/2013 (Β' 3056) o Αναμένεται η εφαρμογή του Άρθρο 16 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα αδειών οδήγησης «Τέθριππον» του Ν4850/2021, όπου καταγράφεται υποχρεωτικά ψηφιακά σε πραγματικό χρόνο όλη η εκπαίδευση που παρέχεται. o Αναμένεται η εφαρμογή του Άρθρου 30 παρ.16 του Ν4850/2021, όπου καθορίζεται ελάχιστη τιμή μαθήματος. o Έχει εξαγγελθεί η υποχρεωτική χρήση πλαστικού χρήματος. Με βάση τα παραπάνω ζητούμε να μην ισχύσουν τα οριζόντια μέτρα για το τεκμαιρόμενο κέρδος όπως περιγράφονται στο Άρθρο 13 Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Α στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, για τους ΚΑΔ 8553000, 85531100, 85531101, 85591306, αφού για τον κλάδο των εκπαιδευτών οδήγησης εφόσον ισχύσουν οι νομοθετημένες (περασμένες ήδη σε νόμο) διατάξεις, προκύπτει το αληθές λογιστικό εισόδημα για όλες τις επιχειρήσεις, κάθε κατηγορίας. Για το ΔΣ