• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Κουγιάς' | 24 Δεκεμβρίου 2009, 21:43

    Πιστεύω ότι η φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα που αποκτούν τα φυσικά πρόσωπα πρέπει να είναι προοδευτική δηλαδή να αυξάνεται ο φορολογικός συντελεστής με την αύξηση του εισοδήματος προκειμένου να συμμετέχει ο κάθε συμπολίτης μας στα έσοδα του Ελληνικού δημοσίου ανάλογα με την φοροδοτική του ικανότητα, με αυτήν την πολιτική θα εμπεδωθεί ένα αίσθημα κοινωνικής δικαιοσύνης. Πιο συγκεκριμένα προτείνω την εξής ενιαία (δηλαδή ανεξάρτητα της πηγής από την οποία πηγάζουν τα εισοδήματα) φορολογική κλίμακα. ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 0- 18000 0% ή 20% (αν δεν δικαιολογείται από αντίστοιχες δαπάνες και αποταμιεύσεις- επενδύσεις μέσα στο οικονομικό έτος). 18001-25000 20% 25001-30000 30% 30001-35000 35% 35001-40000 40% 40001-45000 45% 45001-50000 50% 50001-60000 60% 60001 και πάνω 70% Επιπλέον πιστεύω ότι θα πρέπει να ληφθούν αυστηρά μέτρα για την άμεση καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής που γίνεται συστηματικά από τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις με άμεση καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και υποχρεωτική έκδοση και άμεση ηλεκτρονική αποστολή των αποδείξεων στις δημόσιες οικονομικές υπηρεσίες στις οποίες υπάγονται. Στις αποδείξεις αυτές θα πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφονται όλα τα στοιχεία της συναλλαγής, το είδος της αγοράς (προϊόν ή υπηρεσία), η μονάδα μέτρησης, ο αριθμός των τεμαχίων, η τιμή μονάδας η συνολική τιμή πώλησης, το όνομα, η επωνυμία και ο αριθμός φορολογικού μητρώου της επιχείρησης καθώς επίσης και το όνομα, η επωνυμία και ο αριθμός φορολογικού μητρώου του καταναλωτή. Ο καταναλωτής δεν θα παραλαμβάνει την ίδια την απόδειξη η οποία όπως προαναφέραμε θα αποστέλλεται άμεσα και με ηλεκτρονικό τρόπο από την επιχείρηση ή τον ελεύθερο επαγγελματία στην δημόσια οικονομική υπηρεσία στην οποία υπάγεται, αλλά το αντίγραφο της αποδείξεως με επισυναπτόμενη μία βεβαίωση από την δημόσια οικονομική υπηρεσία ότι ενημερώθηκε «ο φορολογικός του φάκελος» μέσω του αριθμού φορολογικού μητρώου του, για την συγκεκριμένη δαπάνη στην οποία υποβλήθηκε. Η βεβαίωση αυτή θα πρέπει να αποστέλλεται άμεσα και ηλεκτρονικά, από την δημόσια οικονομική υπηρεσία στην οποία υπάγεται η επιχείρηση ή ο ελεύθερος επαγγελματίας, αμέσως μετά την ηλεκτρονική αποστολή της αποδείξεως. Η προαναφερόμενη διαδικασία θα ισχύει για οικονομικές συναλλαγές κάθε είδους : Αγορά προϊόντων, αγορά υπηρεσιών, πληρωμή υπηρεσιών κοινής λογαριασμών κοινής ωφελείας, πληρωμή κοινοχρήστων σε πολυκατοικίες κ.τ.λ. Με αυτόν τον τρόπο το αφορολόγητο των πρώτων 18000 ευρώ που προτείνω για κάθε φυσικό πρόσωπο δεν θα «παραχωρείται αυτόματα» αλλά αντιθέτως, θα είναι μαχητό και θα προκύπτει μέσα από την κατανάλωση τους και την αποταμίευση (+επένδυσης) τους. Κάθε αγορά τους θα καταγράφεται ηλεκτρονικά μέσω της ηλεκτρονικής υποβολής των αποδείξεων ενώ κάθε μορφή αποταμίευσης- επένδυσης τους (καταθέσεις όψεως ή προθεσμίας ή ταμιευτηρίου, ομόλογα, αγορά μετοχών ή μερίδων αμοιβαίων κεφαλαίων κ.τ.λ.) θα δηλώνεται ηλεκτρονικά από το χρηματοπιστωτικό φορέα μέσω του οποίου το πραγματοποιεί στην δημόσια οικονομική υπηρεσία στην οποία υπάγεται ο χρηματοπιστωτικός φορέας μέσω του οποίου πραγματοποιεί την συναλλαγή (και για την πραγματοποίηση της οποίας θα λαμβάνει επίσης βεβαίωση από την δημόσια οικονομική υπηρεσία ότι ενημερώθηκε «ο φορολογικός του φάκελος» για την αξία της συγκεκριμένης αποταμίευσης – επένδυσης που πραγματοποίησε, μέσω αντίστοιχης διαδικασίας με αυτήν των αποδείξεων). Το άθροισμα της κατανάλωσης και της αποταμίευσης θα πρέπει να μας δίνει ως αποτέλεσμα τουλάχιστον 18000 ευρώ προκειμένου να αποκτήσουν το δικαίωμα στο ανώτατο αφορολόγητο και φυσικά το άθροισμα κατανάλωσης και αποταμίευσης + επένδυσης κάθε φυσικού προσώπου δεν θα πρέπει να διαφέρει και πολύ (με βάση την οικονομική επιστήμη μάλιστα θα πρέπει να ισούται ακριβώς!!!) με το συνολικό δηλωθέν διαθέσιμο εισόδημα, διαφορετικά στα στελέχη της δημόσιας οικονομικής υπηρεσίας στην οποία υπάγεται το εν προκειμένω φυσικό πρόσωπο θα πρέπει «να χτυπήσει καμπανάκι» ότι μάλλον είναι ύποπτο είτε περι ψευδούς δήλωσης εισοδήματος, είτε περί πραγματοποιήσεως συναλλαγών οι οποίες δεν δηλώνονται, είτε περι πραγματοποιήσεως αποταμιεύσεων-επενδύσεων αξίας διαφορετικής από την δηλούμενη. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ (ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ)