Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.Σχόλιο του χρήστη Δημήτρης Πετκόπουλος | 24 Δεκεμβρίου 2009, 21:20
2ο σχόλιο : Η επόμενη παρατήρησή μου αφορά την αναδιάρθρωση που πρέπει να γίνει στις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών. Εκεί πρέπει να δοθεί το μεγάλο βάρος. Το ένα σκέλος αφορά την βελτίωση των πληροφοριακών συστημάτων και την δυνατότητα συλλογής στοιχείων για τον κάθε φορολογούμενο για την διενέργεια διασταυρώσεων και το δεύτερο την λειτουργία των υπηρεσιών σε νέα βάση. Κατά την ταπεινή μου άποψη πρέπει να διαχωριστούν οι υπηρεσίες είσπραξης και εξυπηρέτησης καθώς και τα δικαστικά τμήματα από τις ελεγκτικές υπηρεσίες . Δεν είναι δυνατόν σήμερα κάποιος για να πληρώσει τις ασφαλιστικές του εισφορές τις δημοτικές του εισφορές και τις φορολογικές του υποχρεώσεις να πρέπει να τρέχει σε όλα τα σημεία του ορίζοντα όλη την ημέρα. Με τον ΑΦΜ του από ένα σημείο έισπραξης να μπορεί να πληρώσει όλες του τις υποχρεώσεις προς οποιονδήποτε δημόσιο φορέα. Οι σημερινές ΔΟΥ και Ελεγκτικά κέντρα να συνενωθούν σε μεγαλύτερες υπηρεσίες και ο σκοπός τους να είναι αμιγώς ο φορολογικός έλεγχος και όχι η έκδοση διπλοτύπων και η εξυπηρέτηση του κοινού. Όλες οι δηλώσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά και ο φορολογικός έλεγχος να είναι ένας , όχι προληπτικός , προσωρινός, τακτικός ή άτακτος . Ο φορολογικός έλεγχος είναι απλά έλεγχος και ελέγχει τις τρεις φορολογίες που έχουν όλα τα κράτη με ανάπτυξη : εισόδημα , προστιθέμενη αξία και περιουσία. Όλα τα τέλη να καταργηθούν γιατί το κόστος βεβαίωσης είναι μεγαλύτερο από την είσπραξη το ίδιο και οι εργατοώρες που χάνονται(ως κόστος ευκαιρίας). Πάρτε για παράδειγμα τα τέλη κυκλοφορίας. Κάθε χρόνο γίνεται ένας χαμός και από παντού ακούγονται διάφορα "όμορφα λογάκια" . Γιατί να μην επιρριφθεί ο φόρος στην βενζίνη κατά το πρότυπο της Νορβηγίας ή να μην επιβάλλονται διόδια στις μεγάλες πόλεις κατά το μοντέλο της Σιγκαπούρης; Και τι χρωστάει ο κάτοικος της "Ψηλής Ραχούλας " στην παραμεθόριο να πληρώνει Τέλη κυκλοφορίας για να πάει 10 χιλιόμετρα παρακάτω στα "Άσπρα Χώματα"; Αυτόν πρέπει να τον πληρώνεις μόνο που κάθεται εκέι που είναι. Ο χρήστης του δρόμου πληρώνει για την χρήση , γιατί οι μποτιλιαρισμένοι αυτοκινητόδρομοι είναι κοινόκτητοι φυσικοί πόροι και όπως γνωρίζετε , η οικονομική επιστήμη έχει δώσει λύσεις στο πρόβλημα της "τραγωδίας των κοινόκτητων πόρων".