Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.Σχόλιο του χρήστη ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΤΕΓΑΣ | 24 Δεκεμβρίου 2009, 21:37
Όψεις της εκπαιδευτικής παραοικονοµίας Οι ιδιωτικές εκπαιδευτικές δαπάνες των ελληνικών νοικοκυριών αποτελούν ένα σηµαντικό ποσοστό του οικογενειακού προϋπολογισµού το οποίο κυµαίνεται τα τελευταία χρόνια από 1,6% έως 2,4% και µας κατατάσσει πρώτους µε υπερτετραπλάσια ποσοστά του µέσου όρου µεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης .Η ετήσια έρευνα της ICAP για το 2008 προσδιορίζει το ποσό σε 1,8 δις € ετησίως µε την επισήµανση ότι ένα πολύ σηµαντικό µέρος των δαπανών αυτών γίνεται χωρίς παραστατικά , φόρους και εισφορές . Η εκπαιδευτική αυτή παραοικονοµία καταγράφεται κατά κανόνα στις οικογενειακές δαπάνες για ιδιαίτερα µαθήµατα που αφορούν την εκµάθηση ξένων γλωσσών αλλά και την προετοιµασία των µαθητών σε όλες τις βαθµίδες της εκπαίδευσης. Αδιόριστοι καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, καθηγητές µε µερική απασχόληση σε φροντιστήρια, διορισµένοι καθηγητές του δηµοσίου, µέλη του διδακτικού προσωπικού τις τριτοβάθµιας και φοιτητές διαφόρων σχολών έχουν τα ιδιαίτερα µαθήµατα ως κύρια η συµπληρωµατική εργασία. Πέρα από το γεγονός ότι πολλές έρευνες αµφισβητούν τα ιδιαίτερα µαθήµατα ως προς την παιδαγωγική και µαθησιακή τους αποτελεσµατικότητα η έκταση του φαινοµένου έχει ανησυχήσει τους ιθύνοντες αλλά και όλους τους φορείς που νοµίµως παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες και πλήττονται ευθέως από τον αθέµιτο ανταγωνισµό της « µαύρης παιδείας» η οποία προσδιορίζεται στο 30% των µαθητών της δευτεροβάθµιας και σε απροσδιόριστα υψηλό ποσοστό µαθητών που καταφεύγουν σε µη νόµιµες υπηρεσίες για την εκµάθηση ξένων γλωσσών. Αν σε όλα αυτά προστεθεί και το γεγονός ότι η εκπαιδευτική αυτή παραοικονοµία ασκείται άνευ ελέγχου και πιστοποίησης µε αποτέλεσµα να διδάσκουν Αγγλικά άνθρωποι χωρίς επάρκεια ή Ελληνικά και Μαθηµατικά άνθρωποι χωρίς πτυχίο προβάλλει αδήριτη η ανάγκη ρεαλιστικών λύσεων νοµιµότητας. Το φαινόµενο µπορεί να περιορισθεί αν η συντεταγµένη πολιτεία θεσπίσει και ενεργοποιήσει άµεσα : Κίνητρα φοροαπαλλαγής για τους γονείς των µαθητών που κάνουν ιδιαίτερα µαθήµατα µε την κατάθεση νόµιµων παραστατικών. Δηµόσιο µητρώο πιστοποιηµένων καθηγητών οι οποίοι παραδίδουν ιδιαίτερα µαθήµατα της ειδικότητας τους ως ασφαλισµένοι και διαπιστευµένοι ελεύθεροι επαγγελµατίες. Εκστρατεία ενηµέρωσης και ευαισθητοποίησης των συναλλασσόµενων µε αµοιβαία την ωφέλεια καθώς στο χώρο της εκπαιδευτικής παραοικονοµίας είναι εγκλωβισµένοι χιλιάδες καθηγητές οι οποίοι αναζητούν ασφάλιση εναγωνίως από παράπλευρες ενασχολήσεις ως ωροµίσθιοι, ως αναπληρωτές και στα φροντιστήρια. Ενεργοποίηση του θεσµικού πλαισίου που απαγορεύει ρητά την «µαύρη παιδεία» εκείνων που παρανοµούν και στρατολογούν την πελατεία τους µε το δέλεαρ της προφορικής και γραπτής βαθµολογίας ΤΕΩΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΕΦΕ