Αρχική Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξειςΆρθρο 8 Γενικοί όροι και περιορισμοί στην παραχώρηση απλής χρήσηςΣχόλιο του χρήστη Δημητριος | 1 Φεβρουαρίου 2024, 18:31
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο άρθρο 8 παράγραφος γ: γ) περιορίζει την ανάπτυξη των ομπρελών, ξαπλωστρών και θαλάσσιων μέσων αναψυχής και λοιπών κινητών στοιχείων σε ποσοστό του εμβαδού της παραχωρούμενης έκτασης που δεν υπερβαίνει το εξήντα τοις εκατό (60%) ή το τριάντα τοις εκατό (30%), αν πρόκειται για προστατευόμενο αιγιαλό και παραλία της παρ. 1 του άρθρου 4, ώστε να διασφαλίζονται η διέλευση του κοινού κάθετα και παράλληλα προς τη θάλασσα και η ύπαρξη ελεύθερης ζώνης από την ακτογραμμή πλάτους τουλάχιστον τεσσάρων (4) μέτρων, Θα πρέπει να αναφέρεται με σαφήνεια ότι στον παραχωρούμενο χώρο (στον οποίο δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 60% της κάλυψης τα ομπρελόκαθίσματα) ΔΕΝ μπορούν τρίτοι (λουόμενοι κλπ) να τοποθετούν δικές τους ξαπλώστρες (πετσέτες κλπ). Πρέπει να αναφερθεί ρητώς διότι έτσι θα αποφεύγονται οι προστριβές μεταξύ των πολιτών και των επαγγελματιών !!! Η ύπαρξη ελεύθερης ζώνης 4 μέτρων που προφανώς και σωστά πρέπει να αφήνουν οι επαγγελματίες αφορά την ελεύθερη διέλευση όλων. Όμως πρέπει να αναφέρεται ΡΗΤΑ ότι το ίδιο ισχύει και για τους πολίτες καθώς τα 4 μέτρα είναι για να μπορούν όλοι ελεύθερα να μπορούν να περπατάνε και όχι να έχει το δικαίωμα ο πολίτης με την ομπρέλα του και τα καρεκλάκια να εμποδίζει την δίοδο στους λοιπούς. Επίσης με τον τρόπο αυτό θα αποφευχθούν και οι προστριβές με κακόβουλους πολίτες που πηγαίνουν και στήνουν ομπρέλες μπροστά από επαγγελματίες για να τους δημιουργούν προβλήματα. Αφού έχει αποφασιστεί να γίνεται παραχώρηση αιγιαλού να προστατεύονται και οι δύο πλευρές (πολίτες και επαγγελματίες). Όσον αφορά τη παράγραφο 6: Σε περίπτωση μεταβολής των αρχαιολογικών δεδομένων, η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού οφείλει, εντός επτά (7) εργασίμων ημερών, να ενημερώσει σχετικά την αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία, αποστέλλοντας στην τελευταία φάκελο με τα πλήρη στοιχεία για τον συγκεκριμένο χώρο. Σήμερα οι περιοχές αυτές είναι ορισμένες με ΚΥΑ γεγονός που κάνει την διαδικασία ιδιαίτερα δυσχερής και χρονοβόρα. Η ΚΥΑ εκδίδεται σύμφωνα με τις προτάσεις της εκάστοτε χωρικά Εφορείας Αρχαιοτήτων. Θα πρέπει να διευκρινιστεί με σαφήνεια ότι αρμόδια Υπηρεσία είναι η κατά τόπο Εφορεία Αρχαιοτήτων διότι με αυτό το τρόπο οποιαδήποτε αλλαγή αρχαιολογικών δεδομένων θα δηλώνετε άμεσα από την κατά τόπο Εφορεία Αρχαιοτήτων πριν να είναι πολύ αργά. Η υπάρχουσα ΚΥΑ είναι μέχρι το 2025 οπότε αν σήμερα υπάρξει μία μεταβολή στα αρχαιολογικά δεδομένα θα πρέπει να γίνει τροποποίηση της ΚΥΑ (με αποφάσεις εφορείας, υπουργού και δημοσίευσης ΦΕΚ) κάτι που σημαίνει χρονική καθυστέρηση τουλάχιστον 1 έτος ενώ με την προτεινόμενη αλλαγή αυτό θα γίνεται σε ελάχιστες ημέρες.