Αρχική Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξειςΆρθρο 20 Ποινικές κυρώσειςΣχόλιο του χρήστη ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ | 7 Φεβρουαρίου 2024, 14:40
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι φυσικά αδύνατο να σχολιάσει κανείς ή να κάνει τις όποιες προτάσεις με σκοπό την βελτίωση του παρόντος σχεδίου νόμου άρθρο προς άρθρο, υπέρ της ελεύθερης κοινής χρήσης του αιγιαλού και των παραλιών από τους Έλληνες πολίτες και φυσικά τους τουρίστες που έρχονται για τι ς διακοπές τους στη χώρα μας, όπως αυτό προβλέπεται άλλωστε από το σύνταγμα μας και την σχετική νομοθεσία ! Με μια αρκετά εκτεταμένη ματιά στα άρθρα που πιστεύω ότι έχουν για τον παραπάνω σκοπό ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως τα άρθρα 8 έως και 20 κ.α., διαπίστωσα ότι στην ουσία δεν αλλάζει κάτι σημαντικό ως προς την έκταση των παραχωρήσεων, το ποσοστό κάλυψης του συγκεκριμένου χώρου με ομπρέλες , ξαπλώστρες κλπ., με σκοπό την δυνατότητα πρόσβασης των πολιτών στην παραλία και τον αιγιαλό ! Προστέθηκαν ίσως κάποιες υποχρεώσεις των παραχωρησιούχων σε σχέση με την υποχρέωση τους για την ανάρτηση των συμβάσεων παραχώρησης και των ορίων αυτής , αλλά και την δυνατότητα ελέγχου από τους ενδιαφερόμενους πολίτες μέσω της σχετικής πλατφόρμας στο internet ! Βρίσκω απαράδεκτο το δικαίωμα που δίδεται εμμέσως στις όμορες με τις παραλίες επιχειρήσεις εστίασης και αναψυχής για την χρήση της παραλίας που βρίσκεται μπροστά από τα καταστήματα τους με την κατασκευή συνήθως ξύλινων πλατφόρμων και την τοποθέτηση πάνω σε αυτές τραπεζοκαθισμάτων, όπως γίνεται ευρύτατα στις τουριστικές περιοχές . Τουλάχιστον δεν βρήκα καμία σχετική ρητή απαγόρευση αυτής της απαράδεκτης συνήθειας εκ μέρους αυτών των επιχειρήσεων ! Αυτό που εξακολουθεί να υπάρχει ως πρόβλημα είναι η αρμοδιότητα που έχουν διάφορες αρμόδιες αρχές για τον έλεγχο τήρησης των όρων της κάθε σύμβασης παραχώρησης , φυσικά και για τους τελείως παράνομους και αυθαιρετούντες , με συνέπεια την διάχυση των ευθυνών, με ότι αυτό συνεπάγεται και δεν βρήκα πουθενά την υποχρέωση αυτών των αρμόδιων αρχών για τακτικούς και προπάντων έκτακτους έλεγχους αυτών των επιχειρήσεων, χωρίς να απαιτείται να γίνουν καταγγελίες από τους πολίτες !Αλλά και μετά από τις όποιες καταγγελίες των πολιτών δεν διευκρινίζεται τελικά ποια απ’ όλες αυτές τις αρμόδιες υπηρεσίες υποχρεούται να κάνει τον σχετικό έλεγχο που θα έχει και την ευθύνη αν δεν τον έχει κάνει ! Η κύρια αιτία όλων των αυθαιρεσιών εκ μέρους αυτών των επιχειρήσεων ή αρκετών εξ αυτών στις περισσότερες παραλίες της χώρας ήταν και φοβάμαι ότι θα εξακολουθεί να είναι το γεγονός της παντελούς έλλειψης αυτών των ελέγχων, με διάφορες δικαιολογίες εκ μέρους των υπηρεσιών που έχουν την σχετική αρμοδιότητα και την ίδια την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου να αναφέρει μονίμως ως αιτία την υποστελέχωση της ! Σε γενικές γραμμές βρήκα επίσης σε ένα σχετικό δημοσίευμα κάποια από τα παρακάτω αρνητικά στοιχεία του παρόντος σχεδίου νόμου, που τα συμμερίζομαι : 1) Δεν υπάρχει μηχανισμός επιτήρησης της εφαρμογής των μέτρων με πραγματική αιτία η την πρόφαση της υποστελέχωσης των αρμόδιων υπηρεσιών ! 2)¨Ότι θα λαμβάνονται υπόψη οι απαιτήσεις των τοπικών κοινωνιών στον καθορισμό των παραλιών ! Θετικό βρίσκω φυσικά ότι γίνεται αναφορά πως αυτό θα γίνεται με απόλυτη περιβαλλοντική προστασία ! 3) Οι παλαιοί αιγιαλοί, προφανώς και οι παραλίες που εκτείνονται πίσω από τους αιγιαλούς αυτούς, θα μεταφερθούν στην ιδιωτική περιουσία του δημοσίου προς οικονομική εκμετάλλευση ! 4) Οι ποινές δεν είναι εξίσου αυστηρές για όσους έχουν "νόμιμες μισθώσεις" αλλά έχουν παραβιάσει αυθαίρετα τους όρους αυτών των μισθώσεων!