• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΟΡΗΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ' | 11 Φεβρουαρίου 2024, 18:24

    Αξιότιμοι Κύριοι, Θα περίμενε κάποιος πρώτα να εξετάσετε τα προβλήματα διεξοδικά (γιατί παρανομούν; που είναι το πρόβλημα; γιατί σε όλη την επικράτεια; Μήπως φταίει ο νόμος; Τι φταίει;). Δημοσίευση των στατιστικών στοιχείων και στη συνέχεια διαβούλευση με ΟΛΟΥΣ τους εμπλεκόμενους φορείς, τα επιμελητήρια κλπ, Τότε θα νομοθετούσατε ένα ΝΕΟ νόμο, με προσεκτική διατύπωση, απλά ελληνικά και κατανοητό. Δίχως να υπάρχουν παρερμηνείες, αοριστίες, διευκρινιστικές εγκυκλίους κλπ κλπ. Αντ’ αυτού διαπιστώνεται προχειροδουλειά, μονομερείς ανακοινώσεις, παραλήψεις, copy paste του προηγούμενου νόμου και προσθήκη χειρότερων όρων που δεν είναι σύμφωνοι με το δημόσιο συμφέρον (επιπλέον έσοδα). Ικανοποιήσατε ΜΟΝΟ τα αιτήματα των δικαιωματιστών, δηλαδή το κίνημα της πετσέτας που είναι ίδιο με το κίνημα του «δεν πληρώνω – δεν πληρώνω» (τζαμπατζήδες). Εκτός και αν κρυφή επιδίωξη είναι να εξοντωθούν οι επιχειρηματίες και να υπάρχουν έσοδα από τα πρόστιμα. Προστατέψτε τις επιχειρήσεις από τους δικαιωματιστές. ΔΕΝ αναγράφονται πουθενά και σε κανένα άρθρο τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του κοινού. Υπάρχουν αμέτρητες ελεύθερες παραλίες ή με λίγους επισκέπτες. Αναρωτηθείτε γιατί δεν πάνε; Μα θέλουνε την τουαλέτα, το αποδυτήριο, το ντους, τον κάδο απορριμμάτων, το free Wi-Fi κλπ κλπ κλπ. Δωρεάν! Ε, ΔΩΡΕΑΝ δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Παραθεριστικές περιοχές διαθέτουν συγκεκριμένους τουριστικούς πόρους οι οποίοι ελκύουν συστηματικά τουρίστες. Οι παραλίες αποτελούν πολύ βασικά στοιχεία ανάπτυξης δραστηριοτήτων αναψυχής και γενικότερου τουρισμού. Τέτοιες δραστηριότητες είναι: η ηλιοθεραπεία, το βάδισμα στην παραλία και τα παιχνίδια παραλίας όπως για παράδειγμα το beach volley και οι ρακέτες. Αντί για τις «Απάτητες παραλίες» προτείνεται να δημιουργήσετε τις “Ανοιχτές Οργανωμένες Παραλίες” (πολυσύχναστες) που θα δημιουργηθούν ή ήδη πληρούν τις απαιτήσεις. Πλέον, ο σύγχρονος τρόπος αναψυχής συνδέεται µε την καθαρότητα αλλά και την ηρεμία της θάλασσας και προσελκύει πλήθος τουριστών. Η συγκέντρωση υπεράριθμων τουριστών και καταναλωτών προϋποθέτει την παροχή υπηρεσιών σ΄ αυτούς. Έτσι αναπτύσσονται επιχειρηματικά σχέδια παροχής υπηρεσιών των οποίων η εφαρμογή τους οδηγεί στην δημιουργία ειδικού χώρου στην παραλία η οποία θα ονομάζεται ‘’Ανοιχτή οργανωμένη παραλία’’ (πολυσύχναστη). Η παροχή υπηρεσιών συνίσταται στην παρουσία ναυαγοσώστη για την επιτήρηση των λουόμενων, στην παροχή υπηρεσιών ηλιοπροστασίας (ομπρέλες και στέγαστρα), καθισμάτων παραλίας, στην παροχή υπηρεσιών εστίασης (αναψυκτήρια, εστιατόρια, µπαρ κ.λπ.), στην παροχή Wi-Fi, στη λειτουργία αποδυτηρίων και χώρων υγιεινής, στην διεκδίκηση γαλάζιας σημαίας, στην παροχή ιατρικών υπηρεσιών, στη εκμίσθωση θαλάσσιων μέσων αναψυχής (κανό, jet ski, κ.λπ.), στη λειτουργία σχολών εκμάθησης θαλασσίων αθλημάτων και το ψάρεμα από την ακτή και τέλος στην απαγόρευση των ζώων συντροφιάς. Πρόβλεψη νέας ευκαιρίας “Πρόσκαιρη Αύξηση Εμβαδού” για διάστημα 30-45 ημερών στις Ανοιχτές Οργανωμένες Παραλίες. Επ’ αμοιβή (ίσως λίγο αυξημένη) ώστε να μπορεί ο επιχειρηματίας να αυξήσει το εμβαδόν για το ανωτέρω διάστημα τουλάχιστον στο 80% του δικαιούμενου ή εκατέρωθεν αν δεν υπάρχουν ενδιαφερόμενες όμορες επιχειρήσεις, έτσι θα καλυφθεί η αυξημένη τουριστική ζήτηση. Αυτή η παρέμβαση θα ενισχύσει τα δημόσια έσοδα. Για να δημιουργηθούν όμως αυτές οι νέες “Ανοιχτές Οργανωμένες Παραλίες” χρειάζεται η κατάργηση των εξοντωτικών περιορισμών και δημιουργία νέων συνθηκών όπως: α) Το παραχωρούμενο τμήμα μίσθωση να φτάνει τουλάχιστον στο 80% της προβολής των ορίων της επιχείρησης με αύξηση σε περισσότερα από 500τμ και μέχρι τουλάχιστον 1000τμ β) Ελεύθερη ζώνη διέλευσης μεταξύ των όμορων επιχειρήσεων 3-4 μέτρα. γ) παράλληλη γραμμή διέλευσης από την ακτογραμμή 3 μέτρα. Το μέγιστο εμβαδόν των 500τμ Χ 60% κάλυψη=300τμ εκμετάλλευση (Δηλ.: 44σετ, 2 ντους, 2 αποδυτήρια, 2 κάδοι απορριμμάτων) δεν επαρκεί για την σοβαρή ανάπτυξη δραστηριοτήτων αναψυχής στην παραλία. Τα όμορα παραδοσιακά ταβερνάκια, εστιατόρια, ουζερί, beach bar που προσφέρουν το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, τρώγοντας και πίνοντας δίπλα ακριβώς στο κύμα (αιγιαλός, παραλία, κρηπίδωμα κλπ) τι θα γίνουν; Θα υπάρξει πρόβλεψη για την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων; Θα παραμείνει η παράλληλη γραμμή διέλευσης 4 μέτρα; ή θα κλείσουν; Ως υπεύθυνοι του νομοθετήματος θα έπρεπε επίσης να ερευνήσετε πως οι ανταγωνιστικές χώρες αντιμετωπίζουν το συγκεκριμένο τουριστικό προϊόν της Ανοιχτής Οργανωμένης Παραλίας. Σίγουρα όχι με αοριστίες, εξοντωτικές απαγορεύσεις, εξωφρενικά πρόστιμα και δημόσια διαπόμπευση (αντιτουριστική συμπεριφορά, σφράγισμα καταστημάτων, αυτόφωρο, κράτηση, χειροπέδες) του εγκληματία επιχειρηματία. Σίγουρα παρέχουν μεγάλη ευελιξία στις επενδύσεις όπως: εκμετάλλευση βραχώδους περιοχή με την τοποθέτηση ξύλινου πατώματος, κρηπιδώματος στο όριο της θάλασσας, τοποθέτηση ξύλινης εξέδρας με ξαπλώστρες στη θάλασσα, τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων, σκηνών στην παραλία κλπ κλπ κλπ. Πάρτε μόνο ένα παράδειγμα από την γειτονική Τουρκία. https://www.macakizi.com/gallery Τέλος, ενώ το νομοθέτημα περιορίζει ΑΥΣΤΗΡΑ την ανάπτυξη των ομπρελών κλπ κλπ σε ποσοστό 60% του εμβαδού της παραχωρούμενης έκτασης, εντούτοις επιβάλλει την μίσθωση ΟΛΟΥ του παραχωρούμενου τμήματος (η νομιμότητα επέρχεται δια του παραδείγματος). Αν όμως από λάθος ή πρόσκαιρα γίνει κάποια κατάληψης αιγιαλού ή παραλίας καθ’ υπέρβαση εκ μέρους του ιδιοκτήτη τότε έρχονται δυσανάλογα πρόστιμα: α) 1η φορά, με το τετραπλάσιο του ελάχιστου τιμήματος β) 2η φορά, αναστολή της λειτουργίας επί 10 ημέρες και αποκλεισμός του παραβάτη για 5 χρόνια γ) 3η φορά, αποκλεισμός του παραβάτη για 10 χρόνια και αναστολή λειτουργίας για 10ημέρες. Εξαντλείται η αυστηρότητά σας στους ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ της παραλίας. Ο αποκλεισμός για 5-10 χρόνια οδηγεί σε εξόντωση του επιχειρηματία. Πρέπει να είναι ίσης δυναμικής με τις αντίστοιχες παράνομες καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων όπως, πλατείες, πάρκα κλπ όπως και για τις αυθαίρετες κατασκευές τέντες, τζάμια, νάιλον, δοκάρια προστεγάσµατα, στέγαστρα, ανεµοφράκτες κλπ. Ακόμη και για τις άλλες παράνομες καταλήψεις όπως, οδού, πεζοδρομίου, εθνικής οδού κλπ. Η πολιτεία νομοθετεί με γνώμονα τα δικαιώματα και την ισονομία…… της σύνθεσης του μέτρου, του παραδείγματος, της επιείκειας, της πειθούς. Η αυστηρότητα των κυρώσεων θα πρέπει περιορίζεται εντός των απολύτως αναγκαίων ορίων σε σχέση προς τη σοβαρότητα της παραβάσεως. Προτείνεται ο εξ ορθολογισμός των προστίμων και αναλογικά με την παράβαση.