Αρχική Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Κοταξής | 12 Φεβρουαρίου 2024, 14:13
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγαπητοί Κύριοι, Με λύπη διαπιστώνω ότι αντί να λύσουμε προβλήματα του παρελθόντος του προηγούμενου νόμου πάμε να προσθέσουμε και αλλά προβλήματα στο χώρο. Δραστηριοποιούμε στο χώρο των θαλάσσιων μέσων αναψυχής για περισσότερα από 20 χρόνια . Όλο αυτό το διάστημα έχω αντιμετωπίσει ένα κράτος μη φιλικό προς τον πολίτη, ακατανόητο, παράλογο πολλές φορές. Το παράδοξο είναι ότι κάναμε αγώνα να φέρουμε στην εξουσία μια κυβέρνηση που προάγει και υποστηρίζει την επιχειρηματικότητα ώστε να μας απαλλάξει από τον παραλογισμό, να αλλάξει τα πράγματα προς το καλύτερο και όχι προς το χειρότερο . Στη μακρόχρονη επαγγελματική μου δραστηριότητα έχω εξυπηρετήσει χιλιάδες τουρίστες οι οποίοι επέλεγαν Ελλάδα για να κάνουν θαλάσσια σπορ αλλά και άλλους τόσους οι οποίοι επέλεγαν τα απέναντι τουρκικά παράλια για τις διακοπές τους και έρχονταν ημερήσια εκδρομή να κάνουν τα θαλάσσια σπορ τους στην Ελλάδα για τον επαγγελματισμό των Ελλήνων και μόνο! Ο Κλάδος χρειάζεται βοήθεια για το καλό του τουρισμού μας, όχι πόλεμο. Χρειαζόμαστε χώρο εργασίας και προφύλαξης πελατών προσωπικού και εξοπλισμού, με δεδομένο ότι ο ήλιος κάνει ζημιά σε ανθρώπους και αντικείμενα. Σταθερό αναπτυξιακό περιβάλλον με μακροχρόνιες παραχωρήσεις ώστε να τολμάμε να επενδύουμε! Το κόστος επένδυσης τεράστιο, το κόστος ασφάλισης επίσης, η απόσβεση και η βιωσιμότητα μιας επιχείρησης σαν αυτή αδύνατη, με παραχωρήσεις ενός και τριών ετών. Επίσης θίγεται και η ομορότητα που αν δεν είχαμε δεν θα προχωρούσαμε σε αυτή την επένδυση. Πως γίνεται να έχω δικό μου οικόπεδο όμορο στον αιγιαλό και ξαφνικά μετά από 24 χρόνια να θέλει να πάω σε δημοπρασία; Εάν ήταν έτσι από την αρχή δεν θα επενδύαμε σε αυτή τη δραστηριότητα. Πρέπει να υπάρξει εξ ορθολογισμός των τιμών ενοικίασης του αιγιαλού, υπάρχουν σημεία όπου τα μέτρα είναι λιγοστά και η ζήτηση μεγάλη, υπάρχουν βραχώδεις η αχανείς παραλίες όπου τα μέτρα δεν λείπουν από κανένα! Δεν είναι δυνατόν να πάρετε οριζόντια μέτρα . Οι λύσεις και οι προτάσεις είναι αρκετές. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι το Υπουργείο θα τις λάβει θετικά , έτσι ώστε να μην υπάρξουν τεράστια προβλήματα στο τουριστικό προϊόν, που η χώρα έχει επενδύσει αρκετά τα τελευταία χρόνια. Όπως προτείνει και το Επιμελητήριο Σάμου έχουμε κάποιες αιτιάσεις που θα πρέπει να συμπεριληφθούν στις προτάσεις που θα κατατεθούν στο κείμενο το οποίο θα αποφασίσουμε. 1. Τα νησιά του Βορείου Αιγαίου δεν μπορούν να είναι στην ίδια κατηγορία με το μίσθωμα που θα αποφασιστεί με περιοχές που έχουν μεγάλη τουριστική ανάπτυξη με αυξημένο αριθμό Ελλήνων και ξένων επισκεπτών (η Σάμος π.χ. έχει δυνατότητα φιλοξενίας με βάση τις κλίνες που διαθέτει τις 150.000 επισκεπτών). 2. Η σεζόν σε μικρά νησιά, όπως η Σάμος, έχει μέγιστο χρονικό όριο τουριστικής περιόδου τις 60 ημέρες. 3. Τα νησιά του Βορείου Αιγαίου έχουν πληγεί από το μεταναστευτικό με αποτέλεσμα να υπάρχει και τους καλοκαιρινούς μήνες στα σημεία που έχουν τοποθετηθεί ομπρέλες και ξαπλώστρες με συσσώρευση υλικών – σκουπιδιών από τα πλωτά μέσα που χρησιμοποιούν οι μετανάστες για να φτάσουν στα Ελληνικά παράλια. Εκεί καλούμαστε εμείς να κάνουμε γρήγορα την αποκομιδή έτσι ώστε να μην δυσαρεστούνται οι επισκέπτες. 4. Όλες οι επιχειρήσεις ανεξαιρέτως (τουριστικές, ξενοδοχειακές, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος Θαλάσσια Μέσα Αναψυχής ) να μπορούν να μισθώσουν περισσότερα από 500τ.μ. και μέχρι 1.000 τ.μ., εφόσον υπάρχει δυνατότητα και διαθέσιμος χώρος έμπροσθεν ή πλαγίως της επιχείρησης, λαμβανομένου υπόψιν και του μήκους της πρόσοψης της επιχείρησης που συνορεύει με τον αιγιαλό και τον διαθέσιμο χώρο. 5. Κάλυψη έως 60% του μισθωμένου χώρου. 6. Το δημοπρατούμενο τμήμα, θα πρέπει να απέχει τουλάχιστον 50 μέτρα από το άκρο του τμήματος αιγιαλού που έχει μισθώσει μία όμορη επιχείρηση. Επίσης, η δημοπρασία θα πρέπει να είναι μόνο για την τοποθέτηση ομπρελοξαπλωστρών. 7. Η ελεύθερη απόσταση από την ακτογραμμή να οριστεί στα 3 μέτρα και να καθορίζεται από την Κτηματική Υπηρεσία. 8. Όσον αφορά το θέμα των κυρωσεων: • για την περίπτωση κατάληψης επιπλέον, πέραν της παραχωρούμενης επιφάνειας, πρέπει να υφίσταται ένα όριο ανοχής – απόκλισης περίπου 5% της παραχωρούμενης έκτασης και μόνο όταν η υπέρβαση είναι μεγαλύτερη του ορίου ανοχής, η επιχείρηση να θεωρείται ότι έχει παραβεί τους όρους παραχώρησης. • Να εκδοθεί εγχειρίδιο χρήσης για την τοποθέτηση ομπρελοκαθισμάτων, διαδρόμων, ντους, αποδυτηρίων κλπ, ώστε να μην υπάρχουν τυχόν παρερμηνείες και παρεξηγήσεις κατά τον έλεγχο. • Να τίθεται προθεσμία για συμμόρφωση. • Τα πρόστιμα να είναι ορθολογικά και αναλογικά με την παράβαση. Δώστε τους πλειστηριασμούς και απευθείας αναθέσεις στην τοπική αυτοδιοίκηση ,αυτοί γνωρίζουν καλύτερα την αξία του κάθε σημείου καθώς και τις ιδιαιτερότητες του. Εύχομαι την ύστατη ώρα να κατανοήσετε το λάθος που κάνετε να κατεβάσετε το νομοσχέδιο να διαβουλευτείτε με τους φορείς και με ανθρώπους που γνωρίζουν προκειμένου να φέρετε ένα νομοσχέδιο για το συμφέρον της πατρίδας μας. Σας ευχαριστώ.