• ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ επί του σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο: «Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις» Μετά από επισταμένη μελέτη του νομοθετικού πλαισίου αλλά και του τρόπου εφαρμογής του, ιδίως του περασμένου καλοκαιριού, καταγράφουμε στο παρόν κείμενο κωδικοποιημένα και συνοπτικά οι προτάσεις μας επί του δημοσιευθέντος νομοσχεδίου, με σχολιασμό ανά άρθρο: 1. αρ. 5 παρ. 2 ★ 2. Για την οριοθέτηση του παλαιού αιγιαλού λαμβάνονται υπόψη ιδίως ενδείξεις επί του εδάφους ή φυσικές ενδείξεις (αμμώδης, ελώδης ή βαλτώδης χαρακτήρας εκτάσεων συνεχόμενων του αιγιαλού), αεροφωτογραφίες, χάρτες και διαγράμματα διαφόρων ετών και γεωλογικές μελέτες, εξαιρουμένων των μαρτυρικών καταθέσεων. ➢ Θεωρούμε ότι είναι λάθος να καταργούνται οι μαρτυρικές καταθέσεις. Θα πρέπει όλα τα πρόσφορα μέσα να συνεκτιμώνται από την Επιτροπή και τα δικαστήρια. Επίσης να προβλεφθεί ότι θα λαμβάνονται υπόψη δικαστικές αποφάσεις, δημοσιεύματα παρελθόντος με φωτογραφικό υλικό, συμβόλαια, διάφορες εγκρίσεις από υπηρεσίες καθώς και τυχόν εκθέσεις προηγούμενων υπηρεσιών από ελέγχους. 2. αρ. 8 παρ. 1 ★ Η σύμβαση δεν μπορεί να έχει χρονική διάρκεια μικρότερη του ενός (1) έτους και μεγαλύτερη των τριών (3) ετών. ➢ Η σύμβαση να μπορεί να έχει διάρκεια μέχρι 5 έτη. 3. αρ. 8 παρ.3 β) ★ β) διασφαλίζει τη χρήση του αιγιαλού και της παραλίας για άτομα με αναπηρία, εγκαθιστώντας ειδικές πλατφόρμες για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία (sea tracks), αν αυτές δεν έχουν εγκατασταθεί με μέριμνα του οικείου δήμου. Στην περίπτωση αυτή, ο παραχωρησιούχος συμψηφίζει τις δαπάνες για εγκατάσταση των πλατφορμών με το αντάλλαγμα της παραχώρησης. ➢ Εφόσον είναι εφικτή η πρόσβαση αμαξιδίου μέχρι την θάλασσα και ρητά υποχρεώνει η Κτηματική Υπηρεσία τον Μισθωτή. 4. αρ. 8 παρ. 3 γ) ★ γ) περιορίζει την ανάπτυξη των ομπρελών, ξαπλωστρών και θαλάσσιων μέσων αναψυχής και λοιπών κινητών στοιχείων σε ποσοστό του εμβαδού της παραχωρούμενης έκτασης που δεν υπερβαίνει το εξήντα τοις εκατό (60%) ή το τριάντα τοις εκατό (30%), αν πρόκειται για προστατευόμενο αιγιαλό και παραλία της παρ. 1 του άρθρου 4, ώστε να διασφαλίζονται η διέλευση του κοινού κάθετα και παράλληλα προς τη θάλασσα και η ύπαρξη ελεύθερης ζώνης από την ακτογραμμή πλάτους τουλάχιστον τεσσάρων (4) μέτρων. ➢ 1)Να περιοριστεί στα 3 μέτρα πλάτος η ελεύθερη ζώνη από την ακτογραμμή. Επίσης στην ζώνη αυτή να μην επιτρέπεται σε κανέναν να τοποθετεί ομπρέλες ή ξαπλώστρες. ➢ 2) Στις κάθετες και παράλληλες ελεύθερες ζώνες, να επιτρέπεται στον μισθωτή να τοποθετήσει ξύλινους διαδρόμους και να μην επιτρέπεται σε κανέναν να τοποθετεί ομπρέλες ή ξαπλώστρες επί των διαδρόμων. 5. αρ. 8 παρ. 3 θ) ★ θ) διασφαλίζει την παρουσία ναυαγοσώστη, εφόσον του υποδειχθεί ότι η υποχρέωση αυτή δεν καλύπτεται από τον οικείο δήμο. Στην περίπτωση αυτή, ο παραχωρησιούχος συμψηφίζει τις δαπάνες για την αμοιβή του ναυαγοσώστη και τον εξοπλισμό του με το αντάλλαγμα της παραχώρησης. Η πρόσληψη ναυαγοσώστη και η διάθεση εξοπλισμού από τον παραχωρησιούχο δεν απαλλάσσουν τον οικείο δήμο από ευθύνη για παράβαση του π.δ. 71/2020 (Α΄ 166). ➢ Θεωρούμε ότι η διάταξη έχει πολλές ασάφειες και θέλει απλά να μετακυλήσει τις ευθύνες (και κυρίως τις ποινικές ευθύνες) στις επιχειρήσεις. Προτείνουμε να απαλειφθεί, και να προβλεφθεί ως αποκλειστική υποχρέωση των Δήμων. 6. αρ. 8 παρ. 7 ★ 7. Η παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας που βρίσκονται εντός αρχαιολογικών χώρων, μνημείων και ιστορικών τόπων ή τους περιβάλλουν επιτρέπεται μόνο μετά από σύμφωνη γνώμη των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού, σύμφωνα με τον Κώδικα νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς (ν. 4858/2021, Α΄ 220), και κατόπιν αιτήματος της αρμόδιας Κτηματικής Υπηρεσίας προς την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού. Εφόσον χορηγηθεί η σύμφωνη γνώμη, δεν απαιτείται εκ νέου σχετικό αίτημα. Η Κτηματική Υπηρεσία οφείλει, πριν από την έναρξη της πλειοδοτικής δημοπρασίας, να γνωστοποιήσει στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού οποιαδήποτε εκ νέου παραχώρηση απλής χρήσης χώρων του πρώτου εδαφίου, για τους οποίους έχει εκδοθεί σύμφωνη γνώμη κατά τα ανωτέρω ή νέου τμήματος αυτών. Σε περίπτωση μεταβολής των αρχαιολογικών δεδομένων, η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού οφείλει, εντός επτά (7) εργασίμων ημερών, να ενημερώσει σχετικά την αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία, αποστέλλοντας στην τελευταία φάκελο με τα πλήρη στοιχεία για τον συγκεκριμένο χώρο. ➢ 1) Επειδή είναι σε όλους γνωστό ότι οι υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού καθυστερούν σε όλες τις εκφάνσεις τους, προτείνουμε να τεθεί προθεσμία 10 ημερών από την αποστολή του φακέλου της Κτηματικής, είτε στις όμορες είτε στα δημοπρατούμενα, μέσα στην οποία η Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού θα πρέπει να γνωμοδοτήσει. Μετά την άπρακτη παρέλευση της 10ήμερης προθεσμίας από την αποστολή του ηλεκτρονικού 2 φακέλου, τεκμαίρεται η σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού. Στην περίπτωση που η Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού απαντήσει εντός της προθεσμίας των 10 ημερών, ζητώντας πρόσθετα στοιχεία, η Κτηματική οφείλει να αποστείλει τα πρόσθετα στοιχεία που τυχόν της ζητηθούν και η Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού να υποχρεούται να απαντήσει εντός αποκλειστικής προθεσμίας 10 ημερών και μετά την παρέλευση της προθεσμίας να τεκμαίρεται η σύμφωνη γνώμη της. ➢ 2) Οι εγκρίσεις ή οι κατά πλάσμα χορηγήσεις της σύμφωνης γνώμης της Υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού αφορούν το αιτούμενο τμήμα ανεξαρτήτως του προσώπου του αιτούντος. Επομένως να μην απαιτείται νεώτερη σύμφωνη γνώμη σε περίπτωση αλλαγής μισθωτή. 7. αρ. 9 παρ. 2 ★ 2. Το εμβαδόν κάθε παραχωρούμενου τμήματος αιγιαλού και παραλίας της παρ. 1 δεν υπερβαίνει τα πεντακόσια (500) τετραγωνικά μέτρα (τ.μ.). Μεταξύ των τμημάτων αιγιαλών και παραλίας που επιτρέπεται να παραχωρηθούν για απλή χρήση, ανεξαρτήτως του χρόνου ή της διαδικασίας που παραχωρούνται, μεσολαβεί απόσταση τουλάχιστον έξι (6) μέτρων. Το σύνολο των τμημάτων αιγιαλού και παραλίας που παραχωρούνται σύμφωνα με την παρ. 1 και σύμφωνα με το άρθρο 11 δεν καλύπτει περισσότερο από το πενήντα τοις εκατό (50%) του εμβαδού ή του μήκους του μετώπου του διακριτού τμήματος. ➢ Προτείνεται η απόσταση των έξι (6) μέτρων να περιοριστεί στα 3 μέτρα. 8. αρ. 11 παρ. 1 α) ★ α) κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα ➢ Να συμπεριληφθούν και τα μη κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα για λόγους ισονομίας. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις σε όλη την Ελλάδα, όπου υπερπολυτελή μη κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα (πχ. ενοικιαζόμενα δωμάτια) έχουν ομορότητα, πλην όμως δεν δικαιούνται απευθείας μίσθωση, λόγω αυτού του αδικαιολόγητου αναχρονιστικού διαχωρισμού. 9. αρ. 11 παρ. 3 ★ 3. Το παραχωρούμενο τμήμα αιγιαλού και παραλίας σε όμορες επιχειρήσεις ή σωματεία οριοθετείται από: α) την προβολή των ορίων του χώρου όπου δραστηριοποιείται η επιχείρηση ή το σωματείο, όπως βαίνουν κάθετα προς την ακτογραμμή και από β) παράλληλη γραμμή τεσσάρων (4) μέτρων από την ακτογραμμή και την προβολή αυτής προς την επιχείρηση, ώστε το παραχωρούμενο εμβαδόν να μην υπερβαίνει τα πεντακόσια (500) τετραγωνικά μέτρα και σε κάθε περίπτωση, σε συνδυασμό και με άλλες παραχωρήσεις απλής χρήσης, καταλείπεται ελεύθερο τουλάχιστον το πενήντα τοις εκατό (50%) του εμβαδού ή του μήκους του μετώπου του διακριτού τμήματος αιγιαλού και παραλίας, εντός του οποίου βρίσκεται. Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατή η παραχώρηση μεγαλύτερης επιφάνειας, εφόσον καταλείπεται ελεύθερο το ποσοστό του πρώτου εδαφίου, αν η όμορη επιχείρηση υπάγεται στις περ. α) και β) της παρ. 1 του παρόντος ή είναι σύνθετο τουριστικό κατάλυμα των υποπερ. αα), ββ), δδ), εε) και ζζ) της περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014 (Α΄ 155). ➢ SOS!!! Αδιανόητη φωτογραφική διάταξη που καταστρατηγεί το πνεύμα και την ουσία της νέας διάταξης. Η συγκεκριμένη εξαίρεση είναι ο ορισμός του αθέμιτου ανταγωνισμού και της άνισης μεταχείρισης ομοειδών καταστάσεων. Η πρότασή μας είναι ότι είτε ο περιορισμός των 3 500τμ, κατ’ ανώτατο όριο θα ισχύει καθολικά για όλες τις επιχειρήσεις, είτε θα μπορούν όλοι να λάβουν μεγαλύτερη επιφάνεια. ➢ Λαμβάνοντας υπόψη ότι το πρόβλημα δημιουργείται όταν τοποθετούνται οι ομπρελοξαπλώστρες κατά μήκος στην ακτογραμμή και όχι σε όλο πλάτος/βάθος του αιγιαλού, προτείνουμε το εξης: ● όταν έμπροσθεν της επιχείρησης υπάρχει τμήμα αιγιαλού μεγαλύτερο των 500τμ να μπορεί η όμορη επιχείρηση να λάβει όλο το τμήμα του έμπροσθεν της αιγιαλού, με την προϋπόθεση πάντα ότι καταλείπεται ελεύθερο το 50% του συνόλου εμβαδού του αιγιαλού της παραλίας. ● όταν παραπλεύρως (δεξιά/αριστερά) του τμήματος έμπροσθεν της επιχείρησης υπάρχει τμήμα αιγιαλού αδιάθετο, τότε να μπορεί η γειτονική όμορη επιχείρηση να μισθώσει χώρο μέχρι 1.000 τμ. με την προϋπόθεση πάντα ότι καταλείπεται ελεύθερο το 50% του συνόλου εμβαδού του αιγιαλού / παραλίας. ➢ Στην βασική αρχή του νομοσχεδίου που είναι ότι πρέπει να καταλείπεται ελεύθερο τουλάχιστον το πενήντα τοις εκατό (50%) του εμβαδού ή του μήκους του μετώπου του διακριτού τμήματος αιγιαλού και παραλίας, προτείνουμε ότι, εφόσον υπάρχει παλαιός αιγιαλός που τίθεται σε ελεύθερη χρήση, να προσμετράται ο παλαιός αιγιαλός στο ελεύθερο τμήμα του 50%. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί σε πολλές περιοχές της χώρας υπάρχει ελεύθερος παλαιός αιγιαλός στον οποίο ήδη οι λουόμενοι κάνουν ελεύθερα και απρόσκοπτα χρήση. Σε διαφορετική περίπτωση, θα οδηγηθούμε στο αντίθετο αποτέλεσμα, ότι δηλαδή σε διάφορες παραλίες τα ελεύθερα τμήματα θα είναι πολύ μεγάλα σε έκταση και τα τμήματα με ομπρελοξαπλώστρες σε μικρά τμήματα, με αποτέλεσμα να μην καλύπτεται η ζήτηση των λουόμενων/πελατών για εξυπηρέτησή τους σε οργανωμένα σημεία και να υπάρχει και αύξηση στις τιμές χρέωσης του σετ των ομπρελοξαπλωστρών λόγω της αυξημένης ζήτησης. ➢ Σε όλες τις παραπάνω προτάσεις μας πρέπει να τονιστεί ότι η επιχείρηση θα πληρώνει μίσθωμα για το 100% των τμ του αιγιαλού που μισθώνει (πχ. 500τμ), όμως θα μπορεί να αξιοποιεί μόνο το 60% (ήτοι 300τμ) ή το 30% (ήτοι 150τμ) στις προστατευόμενες περιοχές. 10. αρ. 11 παρ. 4 ★ 4. Δεν παραχωρούνται αιγιαλός και παραλία για απλή χρήση σε όμορη επιχείρηση, όταν το μήκος ή πλάτος αυτού είναι μικρότερο των τεσσάρων (4) μέτρων ή όταν το συνολικό εμβαδόν του αιγιαλού είναι μικρότερο των εκατό πενήντα (150) τετραγωνικών μέτρων. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας του πρώτου εδαφίου σε ξενοδοχειακά καταλύματα σύμφωνα με τους όρους του παρόντος. ➢ Ίδια παρατήρηση με την προηγούμενη. Η πρόταση μας είναι ότι είτε ο περιορισμός των 500τμ μέγιστο θα ισχύει για όλες τις επιχειρήσεις, είτε θα μπορούν όλοι να λάβουν μεγαλύτερη επιφάνεια. 11. αρ. 11 παρ. 5 ★ 5. Σε περίπτωση ύπαρξης συνεχόμενων όμορων επιχειρήσεων ή σωματείων, καταλείπεται ελεύθερη ζώνη πλάτους έξι (6) τουλάχιστον μέτρων μεταξύ των ορίων 4 τους. Σε αυτή την περίπτωση το εμβαδόν του παραχωρούμενου χώρου της παρ. 3 μειώνεται έως το ήμισυ, προκειμένου να καταλείπεται ελεύθερο τουλάχιστον το πενήντα τοις εκατό (50%) του εμβαδού ή του μήκους του μετώπου του διακριτού τμήματος αιγιαλού και παραλίας, εντός του οποίου βρίσκεται. Κατ΄ εξαίρεση το πλάτος της ελεύθερης ζώνης μειώνεται κατά πενήντα τοις εκατό (50%), εφόσον η πρόσοψη της επιχείρησης ή του ναυταθλητικού σωματείου έχει μήκος μικρότερο των έξι (6) μέτρων. ➢ Μεταξύ συνεχόμενων όμορων διαφορετικών επιχειρήσεων, να αφήνεται ελεύθερη ζώνη διέλευσης λουομένων 4 μέτρων (2 μέτρα από κάθε πλευρά). Εάν το πλάτος του παραχωρούμενου χώρου είναι μικρότερο των 10 μέτρων, τότε η ελεύθερη ζώνη διέλευσης λουομένων να ορίζεται στα 2 μέτρα. Οι όμοροι μισθωτές υποχρεούνται να τοποθετήσουν ξύλινο διάδρομο στην ελεύθερη ζώνη διέλευσης λουομένων. 12. αρ. 11 παρ. 6 ★ Το τίμημα της παραχώρησης είναι αυτό που προκύπτει σύμφωνα με τον μαθηματικό τύπο της παρ. 5 του άρθρου 10, προσαυξημένο κατά είκοσι τοις εκατό (20%). ➢ Να μην είναι προσαυξημένο το τίμημα στις όμορες, καθώς έτσι δημιουργείται ανισότητα στην ίδια παροχή υπηρεσίας (εκμίσθωση ομπρελοξαπλωστρών) από επιχειρήσεις στην ίδια παραλία (μεταξύ όμορων και από δημοπρασία). 13. αρ. 11 παρ. 8 ★ 8. Κύριο ξενοδοχειακό κατάλυμα ή οργανωμένη τουριστική κατασκήνωση (camping) στην οποία έχει παραχωρηθεί η απλή χρήση όμορου τμήματος αιγιαλού και παραλίας, σύμφωνα με το παρόν, δύναται να παραχωρήσει τμήμα του παραχωρηθέντος τμήματος αιγιαλού ή παραλίας σε τρίτο φυσικό ή νομικό πρόσωπο για την άσκηση δραστηριοτήτων θαλάσσιων μέσων αναψυχής ή άλλης συναφούς επιχείρησης, ➢ Τι νοείται “άλλης συναφούς επιχείρησης”; Δεν υπάρχει άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα συναφούς με τα εκμίσθωση θαλασσίων μέσων αναψυχής. Άρα πρέπει να διευκρινιστεί ότι επιτρέπεται η υπεκμίσθωση μόνο για θαλάσσια μέσα αναψυχής και τίποτα άλλο. Σε διαφορετική περίπτωση, η έννοια της “συναφούς επιχείρησης” μπορεί να υποτεθεί ότι είναι και η εκμίσθωση ομπρελοξαπλωστρών και επομένως ένα ξενοδοχείο να μπορεί να μισθώσει από την Κτηματική πχ 2.000τμ αιγιαλού (αφού δεν υπάρχει ο περιορισμός των 500τμ) και να υπεκμισθώσει ένα τμήμα του σε άλλη επιχείρηση/μισθωτή. ➢ Επίσης να τεθεί στο κείμενο του νομοσχεδίου ότι Κύριο ξενοδοχειακό κατάλυμα ή οργανωμένη τουριστική κατασκήνωση (camping) επιτρέπεται να μισθώσει μόνο το έμπροσθεν της επιχείρησής του τμήμα του αιγιαλού (όπως τα κέντρα αναψυχής) ώστε να μην χρειαστεί η έκδοση διευκρινιστικών εγκυκλίων επί του θέματος στις οποίες ελλοχεύει ο κίνδυνος να θεωρηθούν ότι εκδόθηκαν καθ’ υπέρβαση 14. αρ. 11 παρ. 10 ★ 10. Για την εφαρμογή του παρόντος, οι όμορες επιχειρήσεις υποβάλλουν αίτημα παραχώρησης μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου εκάστου έτους. Σε διαφορετική περίπτωση, η Κτηματική Υπηρεσία δύναται να παραχωρήσει το όμορο τμήμα αιγιαλού και παραλίας κατόπιν πλειοδοτικής δημοπρασίας. ➢ Όντας γνωστή σε όλους η υποστελέχωση των Κτηματικών Υπηρεσιών και εξαιτίας της καθυστέρησης αυτής έχουν καταστεί έκθετες πολλές φορές οι όμορες επιχειρήσεις, προτείνουμε να τεθούν αποκλειστικές προθεσμίες μέσα στις οποίες η Κτηματική Υπηρεσία, αλλά και οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού, θα πρέπει να απαντήσουν στην αιτούμενη όμορη επιχείρηση. Μετά την πάροδο των αποκλειστικών προθεσμιών, να τεκμαίρεται η συναίνεση των υπηρεσιών και να ολοκληρώνεται η διαδικασία παραχώρησης του αιγιαλού. 15. αρ. 12 παρ. 1 α) ★ α) η κατασκευή έργων ή η αυθαίρετη διαμόρφωση του αιγιαλού και της παραλίας, ➢ Τι αποτελεί "διαμόρφωση"; Πρέπει να εξειδικευτεί για να μην υπάρχουν παρερμηνείες, καθώς οι κυρώσεις είναι αυστηρές. 16. αρ. 12 παρ. 1 β) ★ κατά τρόπο που προκαλεί αλλοίωση της φυσικής του μορφολογίας και των βιοτικών του στοιχείων ➢ Πρέπει να εξειδικευτεί για να μην υπάρχουν παρερμηνείες, καθώς οι κυρώσεις είναι αυστηρές. 17. αρ. 20 ★ Όποιος επιφέρει στον αιγιαλό ή την παραλία οιαδήποτε μεταβολή χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής ή με άδεια που εκδόθηκε παράνομα, ανεξαρτήτως ζημίας ή βλάβης, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους. ➢ Ποια είναι η περίπτωση άδειας που εκδόθηκε παράνομα, δεδομένου ότι μία άδεια ισχύει, παράγει έννομα αποτελέσματα και τεκμαίρεται ως νόμιμη, μέχρις ότου ανακληθεί ή ακυρωθεί αρμοδίως. 18. αρ. 23 παρ. 8 ★ 8. Παραβάσεις της παρ. 1 του άρθρου 29 του ν. 2971/2001 που έχουν διαπιστωθεί πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, εξετάζονται ως προς τη διαδικασία επιβολής των διοικητικών κυρώσεων σύμφωνα με την καταργούμενη διάταξη. ➢ Για όλες τις περιπτώσεις, το νέο κυρωτικό πλαίσιο, να τίθεται σε εφαρμογή από σήμερα, χωρίς να θεωρείται υπότροπος κάποιος που έχει τιμωρηθεί με το προηγούμενο νομικό πλαίσιο. Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις σε όλη την χώρα που λόγω καθυστέρησης των Δήμων να διαβιβάσουν τις αιτήσεις των όμορων επιχειρήσεων στην Κτηματική, διαπιστώθηκε να γίνεται χρήση του αιγιαλού και ακολουθήθηκαν οι διοικητικές και ποινικές κυρώσεις. Επειδή σε αυτές τις περιπτώσεις, εξαιτίας της κωλυσιεργίας της διοίκησης οι επιχειρήσεις κατέστησαν παράνομες, θεωρούμε ότι πρέπει να τεθεί μία “κόκκινη γραμμή” στο παρελθόν και να ξεκινήσουμε εξ’ αρχής, σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει οι θιγόμενες επιχειρήσεις που, εξ’ αυτού του λόγου δεν θα μπορούν να μισθώσουν φέτος τον αιγιαλό, να στραφούν νομικά κατά του Δήμου και της Κτηματικής λόγω της περσινής κωλυσιεργίας. 19. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: ★ Θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα οι μισθωτές να μπορούν να τοποθετήσουν Γκαζέπο, ξύλινους διαδρόμους, φυτά, καλαμωτές για αντιανεμική προστασία, χαλιά. ★ Εφόσον υπάρχει μίσθωση σε ισχύ, να επιτρέπεται η εναπόθεση του εξοπλισμού και του χειμερινούς μήνες. ★ Για τις περιπτώσεις λειτουργίας τροχήλατου αυτοκινούμενου ή μη αναψυκτηρίου (καντίνα), να προβλέπεται ρητά στην σύμβαση μίσθωσης ότι 1) απαγορεύεται το σερβίρισμα, 2) δεν μπορεί να τοποθετηθεί η καντίνα σε απόσταση μικρότερη των 150μ σε ευθεία γραμμή από επιχείρηση εστίασης/κέντρο αναψυχής, 3) να προσκομίσουν από τον οικείο Δήμο έγγραφο που να αποδεικνύεται ότι η άδεια λειτουργίας της τροχήλατης καντίνας είναι σε ισχύ και δεν έχει ανακληθεί, 4) για την χορήγηση άδειας τροχήλατης καντίνας σε αιγιαλό να ισχύουν οι διατάξεις περί υπαιθρίου εμπορίου διαφορετικά δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός με καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. 20. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΛΛΑΓΩΝ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΚΥΑ 38609/2023 ★ Στην παράγραφο 4: ➢ Στις επιτρεπόμενες να προβλέπονται και τα γκαζέπο. ➢ Στους Διαδρόμους πρόσβασης (οριζόντιους-κάθετους) να επιτρέπεται η τοποθέτηση ξύλινου δαπέδου χωρίς τον περιορισμό του 1τμ, γιατί υπάρχει αστάθεια κατά το βάδισμα των λουόμενων ή την προσπέλαση αναπηρικού αμαξιδίου. ➢ Να προβλέπεται η δυνατότητα φύτευσης, εφόσον αυτά μπορούν να απομακρυνθούν κατά την λήξη της σύμβασης.