Αρχική Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξειςΆρθρο 17 ΈλεγχοιΣχόλιο του χρήστη Κίνηση Πολιτών Πάρου | 13 Φεβρουαρίου 2024, 13:51
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γενικές Προτάσεις επί του Άρθρου 17: Ενώ η χρήση καινοτόμων τεχνολογιών για την ανίχνευση παρανομιών (βλ. Άρθρο 16) είναι ένα σημαντικό βήμα προς την ενίσχυση της διαφάνειας και της διαδικασίας επιτήρησης, η διαδικασία που ακολουθείται μετά την ανίχνευση των παρανομιών φαίνεται να εμπίπτει σε πεπαλαιωμένες και ενδεχομένως αναποτελεσματικές μεθόδους επιστροφής στην νομιμότητα. Η εμπλοκή πολλαπλών υπηρεσιών και φορέων στη διαδικασία ελέγχου και επιβολής μέτρων θα οδηγήσει σε δυσκολίες συντονισμού, ιδιαίτερα λόγου της οξύτατης υποστελέχωσης των υπηρεσιών και στην τάση τους να δηλώνουν αναρμοδιότητα, όπως επισημαίνεται. Επιπλέον, τα μικτά κλιμάκια, παρά την πρόθεση για καλύτερο συντονισμό, μπορεί να μην διαθέτουν τους απαραίτητους πόρους για να είναι αποτελεσματικά, κάτι που υπονομεύει την ικανότητα του συστήματος να επιστρέφει ταχύτατα στην νομιμότητα μετά από τεκμηριωμένες παραβάσεις. Επιπρόσθετα, η ενίσχυση του ελεγκτικού ρόλου των πολιτών μέσω της χρήσης καινοτόμων τεχνολογιών, και η δυνατότητα επιπλέον τεκμηρίωσης των παραβιάσεων με τη χρήση φωτογραφικής λήψης εκ του σύνεγγυς ή εξ αποστάσεως, καθώς και μέσω της χρήσης συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones) που λειτουργούν αυτόνομα ή τηλεκατευθυνόμενα και δορυφορικών λήψεων, παρέχει μια ισχυρή βάση για την ακριβή και αδιάσειστη τεκμηρίωση των παρανομιών. Αυτός ο τρόπος τεκμηρίωσης δείχνει ότι η παραδοσιακή εμπλοκή πολλαπλών υπηρεσιών για τη διενέργεια αυτοψιών μπορεί να μην είναι απαραίτητη, εφόσον οι τεχνολογίες που αναφέρονται προσφέρουν τη δυνατότητα ταχύτερης, πιο αποτελεσματικής και λιγότερο προσωπικής εμπλοκής στην επιβεβαίωση των παραβάσεων. Τέλος, ο ρόλος του οικείου Δήμου πρέπει να ενισχυθεί και να καταστεί πιο κεντρικός στη διαδικασία αυτή. Οι Δήμοι, έχοντας άμεση γνώση της πραγματικότητας στις παραλίες και αιγιαλούς της επικράτειάς τους, είναι σε θέση να δράσουν γρήγορα και αποτελεσματικά. Η τοπική γνώση και η άμεση επαφή με την κοινότητα των πολιτών εξασφαλίζουν ότι οι Δήμοι μπορούν να αντιδράσουν έγκαιρα στις παραβάσεις, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να ελέγχουν και να έχουν μια ενεργή συμμετοχή στη διαδικασία επιβεβαίωσης και επιστροφής στην νομιμότητα, μειώνοντας την ανάγκη για εμπλοκή πολλαπλών άλλων υπηρεσιών. Αιτιολογία: Όπως σημειώσαμε σε πρόσφατο Δελτίο Τύπου (εκδόθηκε από κοινού από την Κίνηση Πολιτών Πάρου, τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αρχίλοχο, τους Φίλους Πάρου-Αντιπάρου, το Παρατηρητήριο Ποιότητας Περιβάλλοντος Σύρου και το Δίκτυο για Βιώσιμες Κυκλάδες: «Οποιαδήποτε νομοθετική παρέμβαση θα αποδειχθεί ατελέσφορη εφόσον δεν αντιμετωπίσει το βασικό πρόβλημα που αναδείχθηκε το καλοκαίρι: την επικάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ διαφορετικών εμπλεκόμενων φορέων και τις ακραίες ελλείψεις σε προσωπικό και τεχνολογική υποστήριξη. Το πρόβλημα αυτό αποδεικνύεται αξεπέραστο ειδικά στη νησιωτική χώρα, όπου οι κεντρικές υπηρεσίες (Κτηματική Υπηρεσία, Εισαγγελείς) βρίσκονται μακριά από τα επίμαχα σημεία. Είναι σαφές πως και ο έλεγχος των όρων παραχώρησης και η άμεση αποκατάσταση του κοινόχρηστου χαρακτήρα (απομάκρυνση παράνομα τοποθετημένων ομπρελών η/και κατασκευών) θα πρέπει να βαρύνει τις υπηρεσίες που λειτουργούν στο κάθε νησί και έχουν δυνατότητα συνεχούς παρακολούθησης και άμεσης αντίδρασης με βασικό υπεύθυνο εκείνον που γνωρίζει τα τοπικά χαρακτηριστικά, έχει δυνατότητα άμεσης εποπτείας και παρέμβασης και λογοδοτεί στους πολίτες: τη Δημοτική αρχή.»