Αρχική Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξειςΆρθρο 10 Ηλεκτρονική διαδικασία για την παραχώρηση απλής χρήσης κατόπιν πλειοδοτικής δημοπρασίαςΣχόλιο του χρήστη ΞΕΝΕΛΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | 13 Φεβρουαρίου 2024, 17:51
Κύριε υπουργέ, το άρθρο 5, στον καθορισμό τιμής του αιγιαλού, χρησιμοποιείται “η αντικειμενική άξια όμορου ακινήτου” ως συντελεστής για να προσδιοριστεί η τιμή εκκίνησης μισθώματος επί του αιγιαλού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, την υπέρμετρη εκτόξευση των μισθωμάτων σε νούμερα εξωπραγματικά, απο αυτά που είχαμε μέχρι πρότινος. Είναι αδιανόητο να λαμβάνεται ως συντελεστή κοστολόγησης την αντικειμενική αξια ακινήτου και να χρησιμοποιείται ως μέτρο για την κοστολόγηση μισθώματος επί του αιγιαλού. Η αξία ενός ακινήτου καθορίζεται, απο την αγοραστική αξία της γής την δαπάνη ανοικοδόμησης του, τον χρόνο ολοκλήρωσης του έργου και διάφορους άλλους αστάθμητους παράγοντες. Εκτος αυτού, η μίσθωση ενός ακινήτου ως επαγγελματική πάντα δραστηριότητα, σου εξασφαλίζει μια επαγγελματική έδρα (άρα σταθερότητα και σιγουριά), σου προσφέρει στέγη, προστασία από καιρικά φαινόμενα, παροχές όπως ύδρευση, ηλ. ρεύμα, ψύξη, θέρμανση κλπ. Αντιθέτως, η μίσθωση τμήματος επί του αιγιαλού και μάλιστα ορισμένου χρόνου δεν σου προσφέρει κανένα από όλα τα προνόμια που προανέφερα. Θεωρούμε λοιπόν λάθος, η τιμή μισθώματος του αιγιαλού να προκύπτει από την αντικειμενική αξια των ακινήτων. Επί τούτου θα δώσω ένα παράδειγμα, Την τριετία 2020-2022 σε συμφωνητικό μίσθωσης επί του αιγιαλού 300τμ, για χρήση εκμίσθωσης Θ.Μ.Α, το μίσθωμα ήταν 6160 € / ανά έτος, συν χαρτόσημο ΟΓΑ. Για την τριετία που διανύουμε τώρα 2023-2025, για τον ίδιο ακριβώς χώρο και ίδια χρήση το μίσθωμα εκτοξεύτηκε στο ποσό των 12880 € / ανά έτος, συν ΟΓΑ. Αύξηση μεγαλύτερη του 100%. Δίνεται η εντύπωση, ότι η κυβέρνηση προσπαθεί κατ’ αυτόν τον τρόπο να επιστρέψει άμεσα στα ταμεία της όλα όσα μας πρόσφερε κατά την διάρκεια της πανδημίας. Με εκτίμηση,