Αρχική Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξειςΆρθρο 5 Οριοθέτηση αιγιαλού, παραλίας και παλαιού αιγιαλούΣχόλιο του χρήστη Βασίλης Παλαιοθόδωρος | 13 Φεβρουαρίου 2024, 23:18
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
παρ. 1 Καθορισμοί Αιγιαλού σε υφιστάμενα Σχέδια Πόλης. Έχουν καθοριστεί Αιγιαλοί με ΦΕΚ, επί υφισταμένων Σχεδίων Πόλεως και να έχουν δημιουργηθεί δυο Πράξεις της Διοίκησης που έρχονται σε αντίθεση μεταξύ τους και έτσι επηρεάζουν τον πολίτη και προκαλούν τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα, όπου εμπλέκονται υπηρεσίες-υπουργεία-δικαστήρια κ.α. Λαμπρό παράδειγμα το Σχέδιο Πόλεως Λαγάνα Ζακύνθου, που η πράξη εφαρμογής, κυρώθηκε με την 1/1994 αποφ. Κρατικού Νομάρχη και μεταγενέστερα καθορίστηκε ο Αιγιαλός με το ΦΕΚ 94Δ’/2011, όπου οι οριογραμμές Αιγιαλού και Παραλίας, που στο μεγαλύτερο τμήμα τους ταυτίζονται, Εισέρχονται Εντός του Σχεδίου Πόλης και μάλιστα επί κατασκευών που πιθανόν να είχαν και οικοδομική αδεία πιθανόν και πριν από την πράξη εφαρμογής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να πρέπει να ληφθούν μέτρα προστασίας από την Κτηματική Υπηρεσία και οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες που έχουν μάλιστα οικοδομική Άδεια να εμπλακούν σε μακροχρόνιες δικαστικές διαμάχες και παράλληλα να απαιτείται να γίνει τροποποίηση στο ΚΥΡΩΜΕΝΟ Σχέδιο Πόλης Λαγανά. Είναι αδιανόητο πράξεις της Διοίκησης να έρχονται σε αντίθεση μεταξύ τους που στην περίπτωση αυτή επηρεάζονται τα 70% περίπου των παραλιακών ακίνητων, καθώς έχει εφαρμοστεί κατά λέξη η διατύπωση του Ν.2971/01 που παραμένει και στη παρούσα διαβούλευση: «Όπου υφίσταται σχέδιο πόλης, η οριογραμμή της παραλίας δεν μπορεί να υπερβεί την εγκεκριμένη γραμμή δόμησης» και επειδή Πολεοδομικά δεν ταυτίζονται συχνά οι Ρυμοτομική γράμμα με την Οικοδομική Γραμμή (Γραμμή Δόμησης) και συνήθως υπάρχουν κατασκευές στην πρασιά. Πρέπει να αλλάξει και να επαναδιατυπωθεί ως εξής: «Όπου υφίσταται σχέδιο πόλης, ούτε η οριογραμμή της παραλίας, ούτε και η οριογραμμή του Αιγιαλού μπορούν να υπερβούν την εγκεκριμένη Ρυμοτομική Γραμμή των ακραίων παραλιακών Ο.Τ.» και να καθορίζονται ή να επανακαθορίζονται με βάσει αυτό! παρ. 2 να προστεθεί "...και ότι άλλο απαιτήσει η Επιτροπή του παρόντος άρθρου για την ορθή και αντικειμενική κρίση της". παρ. 3 Πρέπει να παραμείνει η υφιστάμενη διατύπωση του αρθρ. 3 του Ν2971 «….γίνεται από επιτροπή..» και όχι η διατύπωση «…με απόφαση της επιτροπής…» που αναγράφεται στη διαβούλευση. Αυτό δημιουργεί επιπλέον ευθύνες στην επιτροπή με αποτέλεσμα την καθυστέρηση στη διαδικασία. Επίσης δεν γίνεται κατανοητό η εφαρμογή του νόμου. Δηλαδή μπορεί να εκδίδεται ΦΕΚ μονόν με την απόφαση της επιτροπής; Μετά από τον καθορισμό ΠΟΑ με ΦΕΚ, απομένει και κατά κόρον ζητείται, να καθοριστεί η ζώνη Παραλίας, που αυτό εξετάζεται (μαζί με την ύπαρξη παλαιού Αιγιαλού). Επανακαθορισμός Αιγιαλού γίνεται: 1. για λογούς συναρμογής της ΠΟΑ και όπου διαπιστώνεται σφάλμα καθορισμού της. 2. σε περιπτώσεις που έχουν γίνει καθορισμός με ΦΕΚ και διαπιστώνονται σφάλματα και αποκλίσεις ή δεν μπορεί να γίνει εφαρμογή τους, (κυρίως σε καθορισμούς που έγιναν προ του 2001). Επειδή ο καθορισμός ή ο επανακαθορισμός αιγιαλού και στη συνέχεια της παραλίας γίνεται πάντα με το όριο της μέγιστης συνήθη ανάβασης του χειμερίου κύματος, δεν είναι αντιληπτός ο ρόλος του Γεωλόγου ως μέλους της επιτροπής και επίσης πρέπει να γνωρίζετε την μεγάλη έλλειψη ειδικότητας Γεωλόγων σε Δημόσιες Υπηρεσίες, σε πολλές Περιφερειακές Ενότητες και ιδιαιτέρα σε Νησιώτικες ΠΕ. Τα κενά αυτά, θα δημιουργήσουν σοβαρό πρόβλημα στις εκδόσεις αποφάσεων για τον ορισμό μελών της επιτροπής. Η υφιστάμενη σύνθεση επιτροπής του αρθρ. 3 λειτουργεί και επαρκεί για την οριοθέτηση του Αιγιαλού και οι μηχανικοί των υπηρεσιών έχουν αντίληψη των πολεοδομικών θεμάτων (σχεδίων πόλεως κπλ) και γνώση των τεχνικών έργων των ΟΤΑ. Στη θέση Γεωλόγου πρέπει να παραμείνει ο Δ/ντης ΠΕΧΩ της οικίας περιφέρειας άπλα πρέπει να προβλεφθεί και αναπληρωτής του, Δ/ντης ή προϊστάμενος ανάλογης ειδικότητας μηχανικού (πολίτικος ή τοπογράφος μηχανικός), από την οικία Περιφερειακή Ενότητα, καθότι δε νησιώτικους νόμους (ΠΕ) δεν είναι δυνατή η μετακίνηση του και είναι σύνηθες να συνεδριάζει η επιτροπή με 4 μέλη. Πρέπει να καθορίζεται ένας Γεωλόγος ως επιπλέον και συμπληρωματικό μέλος της επιτροπής, από την οικία Αποκεντρωμένη διοίκηση ή την Περιφέρεια, απαραίτητος, όταν εξετάζεται επανακαθορισμός Παλαιού Αιγιαλού και όπου η επιτροπή θεωρεί ότι συντρέχουν λόγοι σε νέο καθορισμό Παλαιού Αιγιαλού. Όπου έχει καταχωρηθεί Παλαιός Αιγιαλός ως Δημόσιο Κτήμα, τότε για να συνεδριάσει η επιτροπή, πρέπει να προηγείται απόφαση Υπουργού, καθότι αποτελεί περιουσία του Ελληνικού Δημόσιου που την διαχειρίζεται ο Υπουργός. Επίσης ότι ισχύει στο αρθ. 17 στην τελευταία παράγραφο, πρέπει να διατυπώνεται και να ισχύει και για τα μέλη της επιτροπής.