Αρχική Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Γιατρας Τάσος | 14 Φεβρουαρίου 2024, 10:33
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο,αντιμετωπίζει οριζόντια χιλιόμετρα ακτογραμμής και με ιδεοληπτική αντίληψη την επιχειρηματικότητα γενικα και ακομα δυσχερέστερα αυτή των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος . Πρωτίστως πρέπει να αφαιρεθεί η ποινή σφραγίσματος ενός καταστήματος αφού είναι η βαρύτερη των ποινών ,αφού απ την χρήση του αιγιαλού ,όλοι μπορούν να βρεθούν «παραβατικοί»(μετακίνηση για λίγα η πολλά μέτρα ,καρεκλών,ξαπλωστρών ακόμα και τραπεζιών απ τους ίδιους τους πελάτες ). Η σφράγιση αποτελεί οικονομικό θάνατο για μια επιχείρηση η οποία δραστηριοποιείται εποχικά και για μάξιμουμ 100 μέρες . Το κλείσιμο είναι αυτονόητο για όσους δεν έχουν εκδόσει καν άδεια υγειονομικού ενδιαφέροντος ,προφανώς ούτε αδεια παραχώρησης αιγιαλού και καταλαμβάνουν παράνομα εκτάσεις ,ανταγωνιζόμενοι νόμιμες επιχειρήσεις . Επειδή γίνεται μια προσπάθεια να μπουν πλαίσια δίκαια για όλους θα πρέπει όλες οι επιχειρήσεις εστίασης να έχουν κοινό όριο παραχώρησης τα 500τ.μ.,εφόσον πάντα ισχυει ως αυτονόητη συνθήκη , το 50% ελεύθερης χρήσης . Συμβαίνει συχνά ,ειδικά στην εστίαση, να υπάρχουν 2 όμορες επιχειρήσεις στις οποίες αριστερά και δεξιά τους δεν συνορεύουν με άλλες . Ενώ υπάρχει απεριόριστος χώρος πρόσβασης ,βάση της πρόβλεψης του νόμου πρέπει να έχουν και 6 μέτρα μεταξύ τους . Για αυτές χάνεται κάθε λογική παραχώρησης κάνοντας αδύνατη την επιχειρηματική τους δραστηριότητα . Επίσης 3(τρία) μέτρα μεταξύ όμορων επιχειρήσεων (σε περιπτώσεις μικρών επιχειρήσεων θα μπορούσε να προβλέπεται κατ εξαίρεση τα 2 μέτρα με ξύλινο διάδρομο ,ελεύθερης πρόσβασης για όλους τους πολίτες (η υποχρέωση αυτή να είναι των όμορων επιχειρήσεων . Επιβάλλεται λοιπόν ,για λόγους ισονομίας η παραχώρηση έως 500τμ να αφορά και τα όμορα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος ανεξάρτητου προβολής τους .(Στις περιπτώσεις των μεγάλων παραλιών και αφού υπάρχει η συνθήκη της ελεύθερης έκτασης του 50% να μπορεί και ένα κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος ,να παίρνει επιπλέον των 500τ.μ όπως συμβαίνει για τα ξενοδοχεία . Προκαλείται ξεκάθαρα αθέμιτος ανταγωνισμός όταν μπορεί να το κάνει μια καντίνα (που δεν έχει ούτε προβολή ούτε αλλη υποδομή )ενώ δεν προβλέπεται για τα ΚΥΕ. Αυτό σημαίνει επιπλέον έσοδα στους δήμους ,έσοδα στο κράτος(φπα ,ΕΦΚ,έμμεσοι φόροι) και φυσικά απασχόληση με επιπλέον θέσεις εργασίας . Σε όλα αυτά να προστεθεί η υπεραξία στο συνολικό τουριστικό προϊόν της χώρας . Η απόσταση απ το χειμέριο κύμα πρέπει να είναι 3 (τρία) μέτρα, ώστε να μπορέσουν να αδειοδοτηθούν ακόμα και με λίγα τραπέζια περιοχές με στενές παραλίες .(είναι παρά πολλές σε όλη την Ελλάδα ) Καμία υποχρέωση για τους παραχωρησιούχους για ναυαγοσώστη,seatrac και ντουζιερες,αποδυτήρια . Σε περιπτώσεις που οικειοθελώς οι επιχειρήσεις θέλουν να τοποθετήσουν ντουζιέρες ή αποδυτήρια ,τα τετραγωνικά αυτά να μην προσμετρώνται στην έκταση παραχώρησης ,αφού η χρήση τους δίνεται για όλους τους λουόμενους Σωστή η ηλεκτρονική αδειοδότηση όπως και η υποχρέωση να ολοκληρώνεται κάθε έτος έως 31/3 . Το νομοσχέδιο για το αιγιαλό οφείλει να σεβαστεί την επιχειρηματική δραστηριότητα με ισονομία και δίκαιο τρόπο και όλοι μας να σεβαστούμε τον κοινόχρηστο χαρακτήρα και το 50% ελεύθερου χώρου για τους πολίτες .