Αρχική Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων | 14 Φεβρουαρίου 2024, 20:29
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γνωρίζουμε όλες κι όλοι την επιδημία αυθαιρεσίας που επικρατεί στις ακτές, ομπρέλες και ξαπλώστρες που εξαπλώνονται, επιχειρηματικά σχέδια για μεγάλες τουριστικές μονάδες ακόμη και μέσα σε προστατευόμενες από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία περιοχές NATURA 2000, υπερτουρισμός, κανένας σεβασμός της φέρουσας ικανότητας των παραλιών, καταστροφή αμμοθινών και σημαντικών βιοτόπων κοκ. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο αναπτύχθηκαν σημαντικά κινήματα προστασίας των ακτών από τους Αγίους Αποστόλους των Χανίων μέχρι το Σταυρό, από τα Φαλάσαρνα μέχρι τη Γραμπούσα, από τη Νάξο μέχρι την Πάρο, τις Κυκλάδες, τη Ρόδο και τη Χαλκιδική. Το νομοσχέδιο αυτό όμως αντί να στηρίξει την επιθυμία των πολιτών για προστασία των ακτών, επιδιώκει απλά να προσκομίσει οικονομικά οφέλη στην κυβέρνηση και σε επιχειρηματικά συμφέροντα, γι’ αυτό άλλωστε και κατατέθηκε από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και όχι από το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Έτσι, με διατάξεις του νομοσχεδίου αυτού προβλέπονται: • Αύξηση της κάλυψης ακτών με ομπρέλες και ξαπλώστρες κι άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες από 50% που είναι σήμερα σε 60% (άρθρο 8, 3,γ). • Ομπρέλες και ξαπλώστρες πάνε ακόμη πιο κοντά στο χειμέριο κύμα στα 4 μέτρα από τα 5 μέτρα που επιτρέπεται σήμερα (άρθρο 8, 3,γ). • Παραδίδονται για «αξιοποίηση» από επιχειρηματίες ακόμη και μικρές ακτές μήκους ή πλάτους μόλις πάνω από 4 (τέσσερα) μέτρα ή εμβαδού μόλις πάνω από 150 τετραγωνικά μέτρα! (Άρθρο 9.3). • Παραπέμπεται σε Κοινή Υπουργική Απόφαση η εξαίρεση από επιχειρηματικές δραστηριότητες ορισμένων μόνο (όχι όλων) από τις παραλίες που είναι ενταγμένες στο Δίκτυο NATURA 2000 (Άρθρο 22, 1). Καλούμε την κυβέρνηση να συνειδητοποιήσει ότι τόσο σοβαρά ζητήματα που έχουν να κάνουν με την ποιότητα ζωής και την επιβίωση όλων μας δεν μπορεί να είναι αντικείμενο ηλεκτρονικής διαβούλευσης μόλις 14 ημερών αλλά ευρύτερης δημόσιας συζήτησης. Παράλληλα, επειδή πρόκειται για καθαρά περιβαλλοντικό κι όχι στενά οικονομικό ζήτημα, τέτοια νομοσχέδια πρέπει να κατατίθενται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και να έχουν κύριο στόχο την προστασία των ακτών κι όχι την οικονομική «αξιοποίησή» τους προς όφελος λίγων επιχειρηματικών συμφερόντων σε βάρος όλων μας και της φύσης. Υπενθυμίζουμε, τέλος, ότι η κυβέρνηση, αντί να δημιουργεί ή να επιτρέπει τη δημιουργία τετελεσμένων γεγονότων στις περιοχές NATURA 2000, οφείλει άμεσα να ολοκληρώσει τη διαδικασία σύνταξης Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών, Σχεδίων Διαχείρισης και Προεδρικών Διαταγμάτων για τις περιοχές NATURA 2000, όπως έχει υποχρέωση η χώρα μας και να συμμορφωθεί η χώρα μας με τις οδηγίες για τη φύση και την απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ C-849/18λ