Αρχική Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΟΕΝΓΕ- ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ | 14 Φεβρουαρίου 2024, 22:55
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικώς με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών στο οποίο περιλαμβάνεται διάταξη με την οποία καθιερώνεται η αύξηση στην αποζημίωση των εφημεριών των ιατρών ΕΣΥhttp://www.opengov.gr/minfin/?p=12325, Μέρος Δ΄, άρθρο 29) έχουμε να επισημάνουμε τα εξής: 1. Ως Ο.Ε.Ν.Γ.Ε. επιμένουμε στον διπλασιασμό της αύξησης της εφημεριακής αποζημίωσης.Η αύξηση που προβλέπεται αντιστοιχεί σε 1 ευρώ αύξηση στην ωριαία αποζημίωση της εφημερίας. Δηλαδή, η ωριαία αποζημίωση της εφημερίας μετά τις αυξήσεις θα κυμαίνεται από 5,48 ευρώ για τον ειδικευόμενο έως 8,42 ευρώ για τον Διευθυντή ΕΣΥ. Π.χ., Διευθυντής Α' ζώνης εφημέρευσης τώρα 585€ καθαρά για 3 ενεργές + 3 ετοιμότητες, δηλαδή 83 ώρες με την αντιστοίχιση δηλαδή 7€ την ώρα, με την "αύξηση" 702€ καθαρά 8,4 € την ώρα. Μάλιστα αν δεν γίνει συνοδή ρύθμιση για αυτοτελή φορολόγηση των τακτικών εφημεριών όπως απαιτούμε εδώ και χρόνια, η όποια αύξηση θα μείνει κενό γράμμα γιατί η εφορία θα την πάρει πίσω την επόμενη χρονιά με την εκκαθάριση. 2. Η αύξηση κατά 20% όπως διατυπώνεται στο άρθρο αφορά μόνο την ωριαία αποζημίωση και δεν προβλέπεται η αύξηση κατά 20% και της πάγιας προσαύξησης ( 31,8 ευρώ) κάθε εφημερίας.Κατά την συζήτηση του προϋπολογισμού η εξαγγελία αφορούσε σε «αύξηση κατά 20% της αποζημίωσης των εφημεριών», όχι μόνο του ωρομισθίου - όπως είναι διατυπωμένο το υπό διαβούλευση άρθρο . Θα πρέπει να αυξηθεί κατά 20% και η πάγια προσαύξηση 31.8€ κάθε εφημερίας (2ο εδάφιο της περίπτωσης δ της παραγράφου 4). 3. Οι ιατροί του ΕΣΥ με τους νόμους 3842/2010 και 4172/2013 υφίστανται υπέρμετρη φορολόγηση καθόσον η αποζημίωση από αυτές επιπροστίθεται στις τακτικές αποδοχές τους, με αποτέλεσμα να φορολογούνται με τον ανώτατο συντελεστή φορολόγησης και τα τελικά ποσά φόρου να συντελούν σε πραγματική μείωση μισθού 400-600 ευρώ τον μήνα (ανά βαθμίδα και αριθμό εφημεριών). 4. Η αποζημίωση για τις εφημερίες που πραγματοποιούν οι ιατροί του ΕΣΥ δε συνιστούν τακτικό εισόδημα καθόσον αυτή εξαρτάται και από τον αριθμό, το είδος και τις συνθήκες κάθε κλινικής. Επομένως διαφέρει από ιατρό σε ιατρό/ανά κλινική/ανά νοσοκομείο και ανά μήνα, αφού είναι πιθανόν ένας ιατρός να μην πραγματοποιήσει εφημερία κάποιον μήνα για οποιονδήποτε λόγο και παρόλα αυτά θα λάβει τον μηνιαίο μισθό (πχ άδεια αναρρωτική, εκπαιδευτική, έγκυες, λεχωίδες κλπ). 5. Για να είναι λυσιτελής η νομοθετούμενη αύξηση της αποζημίωσης των εφημεριών, πρέπει να συνδυαστεί με ταυτόχρονη ρύθμιση της φορολογίας τους, με την προσθήκη ενός επιπλέον άρθρου στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο.Ζητάμε να επανέλθει σε ισχύ το άρθρο 3 του νόμου 3754 του 2009 (αυτοτελής φορολόγηση με ειδικό συντελεστή 20%).Επίσης ζητάμε τη θέσπιση αφορολόγητου για τις πρόσθετες εφημερίες για όσο χρονικό διάστημα ισχύει ο διαχωρισμός σε τακτικές και πρόσθετες. 6.Αναφορικά με την αντιστοίχιση των βαθμών γιατρών ΕΣΥ με τα μέλη ΔΕΠ προτείνουμε η αντιστοίχηση να είναι ως εξής: α. Συντονιστής Διευθυντής, Διευθυντής Τμήματος και Καθηγητής Ά βαθμίδας, Διευθυντής Κλινικής β. Διευθυντής και Καθηγητής Ά Βαθμίδας γ. Επιμελητής Α΄ και Αναπληρωτής Καθηγητής δ. Επιμελητής Β΄ και Επίκουρος Καθηγητής