Αρχική ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΕΝΟΤΗΤΑ Ι ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΜΕΡΟΣ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 1-86)Σχόλιο του χρήστη Θ.Π. | 7 Απριλίου 2024, 00:17
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΡΘΡΟ 3 περ ιβ σχόλιο-->Η παράβαση κατόπιν ελέγχου διαπιστώνεται με την κοινοποίηση του ΣΔΕ, όχι με την κοινοποίηση της πράξης ώστε κατόπιν της διαπίστωσης να μπορεί ο ελεγχόμενος να εκφράσει τις απόψεις του εντός του οριζόμενου από τα άρθρα 28 και 62 ΚΦΔ προθεσμίες. ΑΡΘΡΟ 13 παρ 2 περ β--> ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΕΠΑΝΑΔΑΙΤΥΠΩΣΗ "β) εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παρ. 2 και 3α. του άρθρου 37, έως ότου παραγραφεί το δικαίωμα έκδοσης από τη Φορολογική Διοίκηση πράξης προσδιορισμού του φόρου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο αυτή ή" για να καταλαμβάνονται και οι περιπτώσεις της διατήρησης των αρχείων στην 10ετία και σε περίπτωση μη υποβολής της δήλωσης ΑΡΘΡΟ 21 παρ. 8 σχόλιο--> προτεινόμενη αλλαγή "του άρθρου 22" ΑΡΘΡΟ 33 σχόλιο--> να παραμείνει ο όρος "προσωρινός διορθωτικός προσδιορισμός του φόρου" Δεν αποτελεί διοικητική πράξη, ούτε συνιστά εκτελεστό τίτλο και δεν δύναται να προσβληθεί ενώπιον της ΔΕΔ ή των διοικητικών δικαστηρίων. ΑΡΘΡΟ 36 παρ 3 α εδάφιο--> Προτεινόμενη αναδιατύπωση «Διοικητικός προσδιορισμός είναι ο προσδιορισμός φόρου που προκύπτει από την Φορολογική Διοίκηση η οποία λαμβάνει υπόψη της στοιχεία που έχουν παρασχεθεί από τον φορολογούμενο καθώς και όλα τα στοιχεία και πληροφορίες που έχει στην διάθεσή της στις περιπτώσεις που δεν εκδίδεται άμεσος προσδιορισμός του φόρου.», αναλογική προς την παρ. 2 του παρόντος ΑΡΘΡΟ 36 παρ. 4 σχόλιο--> Προτείνεται η κατάργησή της. Πρόκειται για νομική αστοχία. Βλεπε επιστημονικη εκθεση της Βουλης αρθρου 36 παρ 4 ΚΦΔ ΑΡΘΡΟ 43 παρ 1 σχόλιο--> Έχει αφαιρεθει η σειρά εξόφλησης για την πλειοψηφία των βεβαιωμένων οφειλών του Δημοσίου και έχει αναλυθεί η σειρά εξόφλησης των βεβαιωμένων οφειλών των ειδικών καθεστώτων του άρθρου 47Α που αποτελεί μειονότητα. ΑΡΘΡΟ 53 σχόλιο--> Σε νομοθετική διάταξη πρέπει να αναφέρονται περιοριστικά οι περιπτώσεις παραβάσεων του πρώτου εδαφίου. Να διαγραφεί η λέξη ιδίως ΑΡΘΡΑ 53-58 ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ--> Είναι λυπηρό το γεγονός ότι έχουν συγκεντρωθεί σε ένα άρθρο συνολικά οι παράγραφοι διαφορετικών ειδών προστίμων χωρίς λογική με αποτέλεσμα να δημιουργείται χάος εννοιολογικό στην κατανόηση του κάθε άρθρου, πόσω δε μάλλον σε ενδεχόμενη ανάγκη έκδοσης απόφασης ή ερμηνευτικής εγκυκλίου από τις αρμόδιες Υπηρεσίες και το χειρότερο ότι δεν προβλέπεται τιποτα στις μεταβατικές διατάξεις στην περίπτωση που έχουν ήδη κοινοποιηθεί σε ελεγχόμενους προσωρινοί προσδιορισμοί προστίμων άλλου άρθρου και περιεχομενου και θα πρέπει μετα την ψηφιση του νέου νόμου να εκδοθούν οι οριστικοί κλπ ΑΡΘΡΟ 65 παρ. 5 σχόλιο--> Μα πραγματικά γιατί άλλαξε εδώ ο όρος παραγραφή που συνάδει και με το άρθρο 37 (παλιό άρθρο 36) με τον όρο απόσβεση? που ορίζεται τι είναι η απόσβεση? Θέλετε να δημιουργούνται παντού ασάφειες κατά την εφαρμογή του νόμου?? Να παραμείνει ως είχε! ΑΡΘΡΟ 67 σχόλιο--> Ο νέος ορισμός της υποτροπής αναφέρεται σε αρχική παράβαση. Όταν παρέλθει η 5ετία , πχ 6ος χρόνος ποια θα θεωρείται αρχική παράβαση?? Μια χαρα οριζόταν η υποτροπή με τον ισχύοντα ΚΦΔ. ΑΡΘΡΟ 75 παρ. 3 σχόλιο--> όχι προσωρινή πράξη αλλά προσωρινός διορθωτικός προσδιορισμός του φόρου . επίσης στο 1ο εδαφίο γίνεται Παραπομπή σε άσχετη εξουσιοδοτική διάταξη (παρ 10 άρθρο 83) που αφορά «αναγκαίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή του άρθρου 13, περί λογιστικών αρχείων – βιβλίων και στοιχείων» ΑΡΘΡΟ 75 περ. α σχόλιο--> να διαγραφει/ πριν την έκδοση του προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου από τον έλεγχο δεν υπάρχει κάτι από την ΦΔ να αποδεχθεί ο ελεγχόμενος. Επίσης ο προσωρινός διορθωτικός προσδιορισμός του φόρου δεν επέχει θέση διοικητικής πράξης, οπότε είναι εσφαλμένος ή τουλάχιστον ελλιπής ο τίτλος ΑΡΘΡΟ 81 παρ 2 σχόλιο--> Κατοπιν υποβολης μηνυτηριας αναφορας βασει εκθεσης ελεγχου (εικονικα κατω από 75000 αξια) δεν θα αναστέλεται η παραγραφή του ποινικού?? ΑΡΘΡΟ 83 σχόλιο--> Δεν αποτελεί καλή νομοθέτηση ούτε ρηξικέλευθη αλλαγή η συγκέντρωση σε ένα αρθρο όλων των εξουσιοδοτικών διατάξεων αποκομμένες από τα άρθρα με τα οποία συσχετίζονται εκτός του ότι ο αναγνώστης πρέπει να αναζητά πάνω κάτω τι ισχύει για κάθε άρθρο, δεν αναφέρω καν την περίπτωση που αλλάζει το περιεχόμενο τη εξουσιοδοτικής διάταξης με αποτέλεσμα να καθίστανται μεριώς ή ολοκληρωτικά ακυρες οι αντίστοιχες αποφάσεις ή και μελλοντικές τροποποιήσεις αυτών αφού δεν υπάρχει και ρητή αναφορά στις μεταβατικές διατάξεις.