Αρχική ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858Άρθρο 58 – Κυριότητα επί ακινήτων εντός σχεδίου πόλεως – Τροποποίηση περ. β) παρ. 1 άρθρου 16 ν. 5024/2023Σχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΔΡΑΓΟΥΜΗ | 23 Μαΐου 2024, 23:11
Ορθά προβλέπεται στην τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 5024/2023 ότι η προϋπόθεση β) θα ισχύει και για τα ανταλλάξιμα ακίνητα, ενώ δεν προβλεπόταν, και καταργείται το τελευταίο εδάφιο. Διότι η μη κοινοποίηση στον ιδιώτη Π.Δ.Α ή Π.ΚΑ.Α.Χ. αποτελεί το κριτήριο για την ύπαρξη καλής πίστης του και αναγνώρισης της κυριότητάς του έναντι του Δημοσίου κατά την διάταξη του άρθρου 4 του ν.3127/2003, σύμφωνα με πρόσφατες αποφάσεις του Αρείου Πάγου.( ΑΠ 111/2023, Ολ.ΑΠ 11/2015, Α.Π.443/2021, Α.Π.1023/2013).Το κριτήριο αυτό όμως ισχύει για όλα τα δημόσια ακίνητα και όχι μόνο για τα ανταλλάξιμα. Ως εκ τούτου η τροποποιούμενη διάταξη , για λόγους ισότητας και μη διάκρισης, πρέπει να συμπεριλάβει όλα τα ακίνητα εντός σχεδίου για τα οποία το Δημόσιο θα απέχει από την άσκηση αγωγών ,εφόσον πληρούνται σωρευτικά όλες οι προϋποθέσεις. Στην Έδεσσα υπάρχουν τρεις συνοικισμοί εντός σχεδίου , εκ των οποίων ο ένας είναι ανταλλάξιμο κτήμα και οι άλλοι δύο είναι περιοχές αμφισβητούμενες από το Δημόσιο, αλλά μη καταγεγραμμένες ως δημόσια κτήματα. Όλες πληρούν σωρευτικά όλες τις προϋποθέσεις. Με την παρούσα διάταξη όμως το Δημόσιο δεν θα ασκήσει αγωγές για το ανταλλάξιμο, ενώ για τα μη καταγεγραμμένα θα ασκήσει. Δεν υπάρχει λογική αιτιολογία για την διαφορετική αντιμετώπιση δημοσίων ακινήτων που πληρούν τις ίδιες προϋποθέσεις.