Αρχική ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣΆρθρο 20 – Προσλήψεις προσωπικού αορίστου χρόνου από τις λοιπές θυγατρικές της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας – Αντικατάσταση άρθρου 30 ν. 4972/2022Σχόλιο του χρήστη Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας | 22 Ιουλίου 2024, 14:15
⦁ Είναι δεδομένο ότι υπάρχει τεράστια ανάγκη για πρόσληψη προσωπικού στις αστικές συγκοινωνίες. Η ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών με προσωπικό αποτελεί πάγιο και διαχρονικό μας αίτημα. Όμως αυτές οι προσλήψεις θα πρέπει να γίνουν με καθεστώς διαφάνειας, αξιοκρατίας και ίσων ευκαιριών. Οι διατάξεις του άρθρου κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση καθώς προβλέπουν 1) ασφυκτικές και μη ρεαλιστικές προθεσμίες ανταπόκρισης από το ΑΣΕΠ σε διάφορα στάδια των προσλήψεων 2)παρέκκλιση από το ισχύον νομικό πλαίσιο του Ν. 4765/21, 3) προσλήψεις έμμισθης εντολής χωρίς πρόβλεψη για διαδικασία, κριτήρια αξιολόγησης, διάρκεια σύμβασης, ειδικότητα, κλπ. Σίγουρα θα πρέπει να ζητηθεί η γνωμοδότηση του ίδιου του ΑΣΕΠ για αυτές τις σχεδιαζόμενες αλλαγές. ⦁ Όλες οι εξαιρέσεις από το υφιστάμενο καθεστώς, με την πρόφαση της επιτάχυνσης των διαδικασιών πρόσληψης, απλά καταργούν τον δημόσιο χαρακτήρα των λοιπών θυγατρικών και πλήτουν τη διαφάνεια και την αξιοκρατία. ⦁ Προβλέπεται η δυνατότητα συνέντευξης χωρίς να τεκμηριώνεται η χρησιμότητά της ανά ειδικότητα (π.χ. οδηγοί, τεχνίτες), χωρίς να διευκρινίζεται το ποσοστό συνεισφοράς της, ούτε η δομή και το περιεχόμενό της. ⦁ Εξαιρούνται οι εταιρείες της ΕΕΣΥΠ από ευεργετικές διατάξεις όπως η παρ. 20 του άρθρου 14 του Ν. 2266/1994. ⦁ Υπάρχουν επιπλέον σημαντικά ζητήματα για τις προσλήψεις προσωπικού που δεν ρυθμίζονται με το παρόν άρθρο όπως η αναγνώριση και μισθολογικά της προϋπηρεσίας που ζητείται ως προσόν για την πρόσληψη. Ενώ τα τελευταία χρόνια έγιναν προσλήψεις προσωπικού, πολλοί από τους εργαζομένους που προσλήφθηκαν παίρνοντας επιπλέον μόρια λόγω της εμπειρίας τους, αποφάσισαν να αποχωρήσουν από τις εταιρείες καθώς αυτή η προϋπηρεσία δεν αναγνωρίστηκε για την ένταξη σε μισθολογικά κλιμάκια. Είναι μια κατάσταση που δημιουργεί ανισότητες μεταξύ των εργαζομένων και ταυτόχρονα μια ανοικτή πληγή για τις εταιρείες που διαρκώς χάνουν αναγκαίο προσωπικό. Αυτό είναι ένα πραγματικό πρόβλημα που πρέπει να λύσει το σχέδιο νόμου. Να αναγνωρίζεται πλήρως όλη η προϋπηρεσία -και στον ιδιωτικό τομέα- που αφορά προσόν για το οποίο μοριοδοτείται ο εργαζόμενος στην προκήρυξη. Η εύρεση και διατήρηση έμπειρου και κατάλληλου προσωπικού είναι και προϋπόθεση για την οδική ασφάλεια των μεταφορών.