• 1. Πέραν της διαχρονικής διαφωνίας μας για την ευθεία παρέμβαση στη συνδικαλιστική ελευθερία, διά του περιορισμού του πεδίου ισχύος των συλλογικών συμβάσεων σε θέματα μη μισθολογικά, όπως η παρέμβαση αυτή εισάγεται με την υποχρεωτική εφαρμογή του Ενιαίου Μισθολογίου, πρέπει να επισημάνουμε την εξής αντίφαση, η οποία φάνηκε ιδιαίτερα στις πρόσφατες προσλήψεις προσωπικού στην ΟΣΥ Α.Ε. Αναφερόμαστε στο γεγονός της μη αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των προσληφθέντων συναδέλφων μας για τη μισθολογική τους κατάταξη, παρά το γεγονός ότι στην προκήρυξη 1/2020 (ΑΔΑ:9137465ΧΘΞ-ΥΓ0), η εμπειρία για τους τεχνίτες αναφερόταν ως προσόν κατάταξης, αποδεικνυόμενη με την αντίστοιχη άδεια άσκησης επαγγέλματος όπως Άδεια άσκησης επαγγέλματος Μηχανοτεχνίτη Αυτοκινήτων, Ηλεκτροτεχνίτη Αυτοκινήτων, Τεχνίτη Αμαξωμάτων (φανοποιού), Τεχνίτη Βαφής (Αυτοκινήτων), Ηλεκτροσυγκολλητή και Οξυγονοκολλητή Β΄ ή Α΄ τάξης κλπ. σε συνδυασμό με τη βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα για τη διάρκεια της απασχόλησης και της ασφάλισης, δηλ. της εργασίας και στον ιδιωτικό τομέα. Η εξιδιασμένη εμπειρία άλλωστε αποτελεί και αναγκαίο προσόν για την άψογη εκτέλεση υπηρεσιών σε έναν φορέα όπου απαιτείται υψηλή εξειδίκευση και γνώση της αντιμετώπισης αναρίθμητων τεχνικών ζητημάτων, προς όφελος του επιβατικού κοινού. Πλην όμως, με το άρθρ. 11 παρ. 4 Ν. 4354/2015, στον οποίο παραπέμπει το παρόν ΣχΝ, η εμπειρία και η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα ΔΕΝ υπολογίζεται για την εξέλιξη των υπαλλήλων στα μισθολογικά κλιμάκια! Δηλαδή από τη μια η εταιρεία ζητά έμπειρους τεχνίτες, οδηγούς κλπ. αλλά από την άλλη τους αμείβει ως ανειδίκευτους, αν δεν έχουν προϋπηρεσία στο δημόσιο (γεγονός πολύ πολύ σπάνιο!). Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι στην ίδια ως άνω προκήρυξη, ως βαθμολογούμενη εμπειρία (7 μονάδες ανά μήνα και έως 84 μήνες) λαμβάνεται υπόψη η απασχόληση με σχέση εργασίας ή σύμβαση έργου στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα ή άσκηση επαγγέλματος σε καθήκοντα ή έργα συναφή με το αντικείμενο των προς πλήρωση θέσεων, για τις οποίες η εμπειρία δεν αποτελεί τυπικό προσόν διορισμού ή του είδους της εμπειρίας που ορίζεται στην προκήρυξη ως τυπικό προσόν διορισμού. Επειδή είναι προφανής η αδικία, η οποία μάλιστα εν προκειμένω γέννησε εργαζομένους δύο ταχυτήτων στην ΟΣΥ, για το λόγο αυτό προτείνουμε να προβλεφθεί ότι, όπου στην προκήρυξη για πρόσληψη προσωπικού (οδηγοί, τεχνίτες, διοικητικοί κλπ.), η εμπειρία των υποψηφίων βαθμολογείται (ανεξαρτήτως αν αποτελεί τυπικό προσόν διορισμού ή όχι), τότε η σχετική προϋπηρεσία που διανύθηκε στον ιδιωτικό τομέα να υπολογίζεται για την κατάταξη των εργαζομένων στα μισθολογικά κλιμάκια, κατ’ εξαίρεση του άρθρ. 11 παρ.4 του Ν. 4354/2015. 2. Λόγω των καθυστερήσεων στην συνυπογραφή από τον Υπουργό Οικονομικών και των υπηρεσιών του ΥΠΟΙΚ των ΣΣΕ της ΟΣΥ ΑΕ, πρέπει να προβλεφθεί ότι η έγκριση από της ΣΣΕ και της μελέτης της παρ.2 άρθρ. 43 Ν. 4484/2017 από τον Γενικό Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών του εποπτεύοντος Υπουργείου αρκεί για την θέση σε ισχύ της σύμβασης, η δε έγκριση πρέπει να δίνεται εντός 10 ημερών από την υποβολή της ΣΣΕ και της σχετικής μελέτης στην Υπηρεσία, ειδάλλως θα θεωρείται σιωπηρά εγκριθείσα .