• Σχόλιο του χρήστη 'Κολιάτος Ιωάννης – Προέδρος Σωματείου Υπαλλήλων Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Πειραιώς (ΟΑΣΑ) - Σ.Υ.Δ.Α.Σ.ΑΠ.' | 22 Ιουλίου 2024, 18:27

    Σχόλια : • Όλες οι εξαιρέσεις από το υφιστάμενο καθεστώς που θα διευκολύνουν την επιτάχυνση της διαδικασίας, απλά αλλάζουν το δημόσιο χαρακτήρα των λοιπών θυγατρικών σε συνέχεια του αποκλεισμού από την κινητικότητα. Το μόνο που κάνει το νομοσχέδιο είναι να περάσει το «κατά παρέκκλιση του ν. 4765/2021 (Α΄ 6) και κάθε άλλης διάταξης» Νόμος με τίτλο «Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) και λοιπές διατάξεις» που μάλλον στην παρούσα φάση και περίπτωση τον αφήνουμε εκτός στο βωμό της ενίσχυσης της FASTTRACK διαδικασίας. • Δίνει χρονικό περιθώριο ΜΟΝΟ 10 ημερών στο ΑΣΕΠ για γνώμη, εάν δεν ανταποκριθεί για αντικειμενικούς λόγους τι ισχύει, δυνατότητα παράτασης του 10ημέρου θα υπάρχει μετά από συγκεκριμένη αιτιολόγηση. Ερωτήματα : • Θα ζητηθεί γνώμη στην παρούσα φάση από το ΑΣΕΠ για τα σημεία που ορίζει το νομοσχέδιο κατά παρέκκλιση; • Με έμμισθοι εντολή , για πόσους, ποιες κατηγορίες , διάρκεια, έλεγχος από ποια αρχή, εδώ ο νομοθέτης δεν θέλει να περιγράφει κανένα κριτήριο το αφήνει ελεύθερο, γιατί. • Εισάγεται η συνέντευξη , υπάρχει πρότυπο, το κριτήριο είναι μετρήσιμο, τι στοιχεία αφορά η συνέντευξη. Τι ποσοστό επί της συνολικής αξιολόγησης, για παράδειγμα μπορεί επί της συνολικής βαθμολογίας να καλύπτει το 40%, να υπερκαλύπτει την βαθμολογία των τυπικών ή πρόσθετων προσόντων. • Άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα δεν υπάρχει καμία αναφορά για την ποσόστωση σε ΑΜΕΑ, ισχύει ή όχι • Σίγουρο είναι ότι από μια προσεκτική μελέτη των εξαιρέσεων κάποιος θα διαπιστώσει ότι χάνεται άλλη μια δυνατότητα που απορρέει από το χαρακτηρισμό «ευρύτερος δημόσιος τομέας» και ειδικότερα την περίπτωση (5.ε.): παρ. 20 του άρθρου 14 του ν. 2266/1994 (Α΄ 218), περί δυνατότητας διορισμού συγγενούς αποβιώσαντος εργαζομένου.. Όταν εργαζόμενος στο Δημόσιο ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, με τον τρόπο που αυτός προσδιορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4765/2021 (Α΄ 6), αποβιώσει κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης υπηρεσιακού του καθήκοντος, τότε δύναται ένα (1) μέλος της οικογένειας του θανόντος μέχρι πρώτου βαθμού συγγενείας με αυτόν ή αδελφός ή αδελφή ή σύζυγός του ή το πρόσωπο με το οποίο είχε συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, να διορίζεται στο Δημόσιο ή ευρύτερο δημόσιο τομέα σε κενή οργανική θέση ανάλογη των προσόντων που διαθέτει ο διοριζόμενος. Η αίτηση διορισμού πρέπει να υποβληθεί μέσα σε αποκλειστική προθεσμία πέντε (5) ετών από την ημερομηνία του θανάτου ή από τη συμπλήρωση του νόμιμου ορίου ηλικίας για διορισμό ή από την εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων. Για την άσκηση του δικαιώματος αυτού προηγούνται κατά σειρά: α) ο/η σύζυγος του θανόντος ή το πρόσωπο με το οποίο ο θανών είχε συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, β) τα τέκνα του θανόντος, γ) οι γονείς του θανόντος, δ) τα αδέρφια του θανόντος. Μεταξύ συγγενών που εμπίπτουν στην ίδια περίπτωση, προηγείται ο μεγαλύτερος σε ηλικία βάσει της ημερομηνίας γέννησης. Η αίτηση συνοδεύεται από αμετάκλητη δήλωση παραίτησης των λοιπών δικαιούχων που τυχόν προηγούνται από το δικαίωμα διορισμού και συνεπάγεται από την ημερομηνία διορισμού, την αυτοδίκαιη και αμετάκλητη παραίτηση του διοριζομένου από τις οικονομικές απαιτήσεις του έναντι του φορέα, στον οποίο παρείχε την εργασία του ή ήταν ασφαλισμένος ο θανών, καθώς και την αναστολή του συνταξιοδοτικού του δικαιώματος. Σε περίπτωση θανάτου του διορισθέντος, πριν από τη μονιμοποίησή του, το δικαίωμα διορισμού ασκείται από έτερο μέλος της οικογένειας του θανόντος διορισθέντος, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος στο Δημόσιο ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα μέχρι δευτέρου βαθμού συγγενείας με αυτόν, υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται στα προηγούμενα εδάφια. Η αίτηση για διορισμό υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) ετών από τον χρόνο θανάτου του αρχικώς διορισθέντος. Ο διορισμός διενεργείται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εσωτερικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργείου.». Να ζητηθούν και να παρουσιαστούν όλες οι περιπτώσεις εγκρίσεων από ΠΥΣ, μετά την έξοδο από τα μνημόνια, πόσες υλοποιήθηκαν, ποιος ο χρόνος ολοκλήρωσης των διαγωνισμών, πόσες βρίσκονται σε εκκρεμεί διαδικασία και σε ποιο στάδιο, πόσες είναι σήμερα οι κενές οργανικές θέσεις, να παρουσιαστεί το πλάνο αναγκών σε μόνιμο προσωπικό της επόμενης πενταετίας/έτος, λαμβανομένου υπόψη του αριθμού των αποχωρήσεων. Τελικά θα πρέπει με ξεκάθαρο τρόπο να προκύπτει ότι η αλλαγή του πλαισίου των προσλήψεων είναι επιτακτικά αναγκαία. Με τις εκκρεμείς διαδικασίες προκήρυξης πρόσληψης μόνιμου προσωπικού, εγκεκριμένου αριθμού προσλήψεων/ΠΥΣ, δεν υπάρχει αναφορά με ποιο νομικό πλαίσιο θα υλοποιηθούν. Διαβάζοντας την «Ανάλυση-Συνεπειών-Ρύθμισης» αναρωτιόμαστε αν αυτό που περιγράφει η αιτιολογική σε σχέση με το άρθρο του νομοσχεδίου εξυπηρετεί τον τίτλο «Ανάλυση-Συνεπειών-Ρύθμισης». 20. Περιγράφεται η διαγωνιστική διαδικασία που ακολουθούν οι λοιπές θυγατρικές της Ε.Ε.ΣΥ.Π. για την πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου. Εναρκτήριο σημείο της διαδικασίας είναι η δημόσια προκήρυξη που δημοσιεύεται αφού έχει προηγουμένως αποσταλεί στο Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), ώστε να διατυπωθεί εντός δέκα (10) ημερών γνώμη ως προς τη νομιμότητα της προκήρυξης. Για την αξιολόγηση των αιτήσεων προβλέπεται η λειτουργία τριμελούς επιτροπής, ενώ άλλη τριμελής επιτροπή, στην οποία συμμετέχει ένα (1) μέλος υποδεικνυόμενο από το Α.Σ.Ε.Π. συγκροτείται για την εξέταση ενστάσεων, αν αυτές υποβληθούν. Τα δε όργανα που διενεργούν τον διαγωνισμό θα μπορούν σε κάθε στάδιο της διαδικασίας να ζητούν τη συνδρομή εξειδικευμένων συμβούλων. Πρόταση: Άμεση διενέργεια διαγωνισμού προσλήψεων για την κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων με μόνιμο προσωπικό .