• Σχόλιο του χρήστη 'Κολιάτος Ιωάννης – Προέδρος Σωματείου Υπαλλήλων Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Πειραιώς (ΟΑΣΑ) - Σ.Υ.Δ.Α.Σ.ΑΠ.' | 22 Ιουλίου 2024, 18:51

    Η πρόταση είναι να αποσυρθούν τα άρθρα που αφορούν τις λοιπές θυγατρικές και κυρίως τις Συγκοινωνίες για τους παρακάτω λόγους: 1. Το νομοσχέδιο εισάγει ένα νέο μοντέλο Διοίκησης, με ενίσχυση του Διευθυντικού Δικαιώματος, Προσλήψεων στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα με προνόμια elit , Καταργεί κεκτημένα δικαιώματα εκπροσώπησης των εργαζομένων (πειθαρχικά), Εισάγει διαδικασίες προσλήψεων με ασαφείς διαδικασίες (συνέντευξη), Δημιουργεί εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων, εργαζόμενους με αμοιβές που διαφοροποιούνται για την ίδια εργασία. 2. Αποσυνδέει τον οποιοδήποτε έλεγχο από ανεξάρτητη αρχή (ΑΣΕΠ, ΕΑΔΗΣΥ, Ε.Σ. ), Ενισχύει και Διατηρεί πρακτικές εργασιακής αβεβαιότητας, δεν επιλύει στη ουσία κανένα από τα υφιστάμενα προβλήματα όπως η αναγνώριση προϋπηρεσιών, η άμεση ολοκλήρωση των εγκεκριμένων προσλήψεων, Κλείνει στοχευμένα την πόρτα στις συλλογικές διαπραγματεύσεις. 3. Ενισχύει ένα μοντέλο Διοίκησης, με αμοιβές άγνωστες μη ελεγχόμενες από καμιά Ανεξάρτητη Αρχή, αλλά μόνο από ένα Φορέα που δεν είναι Δημόσιο ούτε ΔΕΚΟ. 4. Κλείνει την πόρτα στην δημοσιοποίηση των δαπανών, τη διαφάνεια, την ίση μεταχείριση, τη λογοδοσία, τον έλεγχο, τη όποια διεκδίκηση ενίσχυσης ενός ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος. 5. Αποκλείει την συμμετοχή μικρομεσαίων επιχειρήσεων, μειώνει των ανταγωνισμό, επενδύει στους μεγάλους και λίγους, ενισχύει το συγκεντρωτισμό σε όλα τα επίπεδα. 6. Δεν αποσαφηνίζει - ξεκαθαρίζει επακριβώς πόσες μικρές ΔΕΗ και με ποιο αντικείμενο -έργο η κάθε μικρή ΔΕΗ, δεν ενημερώνει για την περίοδο μετάβασης και ολοκλήρωσης του μετασχηματισμού, όπως κάνει για τις υπόλοιπες περιπτώσεις. 7. Στοχεύει στην διάλυση επιχειρήσεων που έχουν παράγει έργο και έχουν ανταποκριθεί στην όποια δυσκολία ιστορικά και σήμερα. Έχουν πετύχει όλους τους μεγάλους στόχους, άντεξαν σε όλες τις προκλήσεις – προσκλίσεις διαχρονικά με υψηλό αίσθημα ευθύνης και επαγγελματισμού. Αλλού θα πρέπει να αναζητηθούν και να δικαιολογηθούν τα όποια σχέδια , και το τι θέλουν να εξυπηρετήσουν. 8. Προβληματισμό και ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι για τις Διοικήσεις τους Γενικούς Διευθυντές και Διευθυντές ασχολούνται, ενώ για τους απλούς εργαζόμενους αδιαφορούν, η νέα ΕΣΣΕ 2024-2025 ακόμη παραμένει σε ένα συρτάρι του Υπουργείου Όλο το προηγούμενο διάστημα υπήρξαν τα χρονικά περιθώρια να αξιοποιηθούν ευκαιρίες ανάταξης και ενίσχυσης του χώρου των συγκοινωνιών με επενδύσεις σε μέσα και προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, πράγμα το οποίο έγινε μερικός και εξελίσσεται. Το αρμόδιο υπουργείο μέχρι σήμερα διαβεβαιώνει για το κάλος έχει και εντός του χρονοδιαγράμματος, αυτό επικυρώνεται και από την παραμονή των Διοικήσεων στη θέση τους μέχρι σήμερα και άρα αξιολογούμενες ως επιτυχημένες. Διοικήσεις που είχαν τη δυνατότητα να κάνουν προσλήψεις σε όλα τα επίπεδα, όσο για την επένδυση σε στόλο την ευθύνη την ανέλαβε ολοκληρωτικά το Υπουργείο, ως επίσης και το μοντέλο με τα ΚΤΕΛ (παραχώρηση γραμμών), αλλά και τα Leasing. Οι εργαζόμενοι όλα αυτά τα φώναζαν, φωνάζουν και θα φωνάζουν , κάποιοι δεν θέλουν να ακούσουν, ούτε να συζητήσουν προτάσεις, έχουν το «δικό τους» σχέδιο να εξυπηρετήσουν. Εμείς λοιπόν θα συνεχίσουμε να ενδιαφερόμαστε και να αγωνιζόμαστε για τους πολλούς, εργαζόμενους και πολίτες, το Δημόσιο χαρακτήρα - συμφέρον. Τελικά το συμπέρασμα και η ερώτηση είναι εάν οι μικρές ΔΕΗ έχουν αποδώσει για τον πολίτη ποιο φτηνό προϊόν ή έχουν ωφελήσει της εταιρείες με υπερκέρδη. Στην αιτιολογική έκθεση για το Νομοσχέδιο και στην ερώτηση: Συναφείς πρακτικές, η απάντηση είναι απλά ΟΧΙ, το υπογραμμίζουμε. Θα καταφέρουμε προφανώς και σε αυτά τα προϊόντα να πέτυχουμε την πρωτιά στην Ευρώπη με το ακριβότερο προϊόν. Ποια η δέσμευση και η πρόταση των κομμάτων της αντιπολίτευσης για το συγκεκριμένο θέμα.