• Σχόλιο του χρήστη 'Γαβριήλ Κουγιανός ΚΕΔΕ' | 23 Ιουλίου 2024, 08:01

    ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΚΕΔΕ) Παρατηρήσεις σχετικά με το ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ «ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ” Το νομοσχέδιο έχει ως επιδίωξη την αναδιοργάνωση της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Ε.Ε.ΣΥ.Π.), με τους εξής τρόπους: α) την απορρόφηση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Τ.Χ.Σ.) και του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑ.Ι.Π.Ε.Δ.), β) τη σύσταση Επενδυτικού Ταμείου, το οποίο θα αξιοποιήσει ως αρχικό επενδυτικό κεφάλαιό του το αντιστάθμισμα από την επαναπόκτηση της Εταιρείας Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως Πρωτευούσης (Ε.Υ.Δ.Α.Π.) και της Εταιρείας Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (Ε.Υ.Α.Θ.), από το Δημόσιο, γ) τον εκσυγχρονισμό του μοντέλου διακυβέρνησής της και δ) τη βελτίωση του πλαισίου λειτουργίας των λοιπών θυγατρικών της Ε.Ε.ΣΥ.Π. Ως προς τη β) επιδίωξη και ειδικότερα στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ - ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4389/2016 (άρθρα 14 – 18), προβλέπεται και η σύσταση Επενδυτικού Ταμείου μετά από απόφαση της γενικής συνέλευσης της Ε.Ε.ΣΥ.Π., κατόπιν εισήγησης του διοικητικού της συμβουλίου και ορίζεται ο σκοπός του, που είναι η προώθηση και χρηματοδότηση αναπτυξιακών επενδυτικών δραστηριοτήτων με σημαντικό αντίκτυπο στην εθνική οικονομία. Με την απόφαση του ΔΣ της ΚΕΔΕ για την δημιουργία Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος των ΟΤΑ Α’ Βαθμού, μπορεί να αντληθούν πόροι από το Επενδυτικό Ταμείο που θα συσταθεί, επικουρικά και συμπληρωματικά με την χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση αποτελεί μοχλό ανάπτυξης για την τοπική κοινωνία και η Κεντρική Διοίκηση οφείλει να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις, χρηματοδοτώντας προτάσεις που θα βοηθήσουν τους δήμους να δραστηριοποιηθούν και να επενδύσουν σε αποδοτικούς τομείς της Τοπικής και Εθνικής Οικονομίας. Ιωάννης Μουράτογλου Πρόεδρος Επιτροπής Οικονομικών Μέλος ΔΣ ΚΕΔΕ