Αρχική ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 20 Συνδρομές καταβαλλόμενες σε επαγγελματικά επιμελητήρια, ενώσεις, συλλόγους και σωματείαΣχόλιο του χρήστη ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ | 10 Αυγούστου 2024, 15:29
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία, αλλά και την κοινοτική νομολογία πάρα πολλές από τις συγκεκριμένες συνδρομές μελών που καταβάλλονται (για τις αυτονόητα παρεχόμενες υπηρεσίες) στα νομικά μη κερδοσκοπικά πρόσωπα, τα οποία αναφέρονται στο ως άνω άρθρο υπάγονται/εμπίπτουν στο πεδίο ΦΠΑ, ανεξάρτητα από το αν εν συνεχεία απαλλάσσονται νόμιμα από τον ΦΠΑ, με μια σειρά ρητά κατονομαζόμενων από την κοινοτική νομοθεσία περιπτώσεων απαλλαγών (βλ. άρθρο 22.1 Κώδικα ΦΠΑ 2859/2000, π.χ.περιπτώσεις ιδ΄και επόμενες) . Ως εκ τούτου δεν μπορεί νόμιμα να επιβληθεί στις συναλλαγές αυτές και κατ΄επέκταση στις συνδρομές που αφορούν τις ως άνω συναλλαγές ψηφιακό τέλος άλλης έμμεσης φορολογίας (χαρτοσήμου-ψηφιακού τέλους) μόνο και μόνο επειδή δεν μπορούν να υπάρξουν έσοδα από ΦΠΑ. Το χαρτόσημο και το ψηφιακό τέλος δεν επιβάλλεται όπου υπάρχει πεδίο ΦΠΑ, έστω και αν αυτό είναι απαλλακτικό. Δεν επιβάλλεται μόνο για εισπρακτικούς λόγους, για έσοδα. Πρέπει η επιβολή του να είναι νόμιμη. Θεωρώ πως το νομικό αυτό λάθος οφείλεται σε μια διαιωνιζόμενη απαρχαιωμένη πλέον εκτίμηση που υπήρχε πολύ πριν από την είσοδο μας στην Ε.Ε. και κατ΄επέκταση προτού θεσπιστεί στη χώρα μας ο ΦΠΑ. Επί πλέον η φράση "χωρίς να αντιστοιχούν σε ιδαίτερη αντιπαροχή εκ μέρους του λήπτη" είναι ακατανόητη. Υπάρχει βέβαια η αποτρεπτική διάταξη του άρθρου 3 παρ. 2 του παρόντος νομοσχέδιου, που έχει εισαχθεί για νομική ασφάλεια, πλην όμως είναι αμφίβολο κατά πόσο θα είναι από μόνη της κατανοητή και επαρκής για την αποφυγή λανθασμένης εφαρμογής.