• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Σ.' | 25 Δεκεμβρίου 2009, 10:14

    Οι προθέσεις σας σαφώς είναι καλές και έχουν αποτυπωθεί στο ευρύ κοινό αλλά κάποιες προτάσεις έχουν αρκετά κενά και πιθανώς να δημιουργήσουν άλλα προβλήματα. Το μέτρο των αποδείξεων ενώ δείχνει πολύ σωστό και απαραίτητο, θα φορτώσει τις εφορίες με απίστευτο όγκο εργασίας. Αυτό που χρειάζεται είναι οι συναλλαγές από ένα ύψος και πάνω και στη λιανική και στη χονδρική να γίνονται μέσω πλαστικών έξυπνων καρτών - prepaid ή κάτι ανάλογο. Έτσι θα καταγράφεται και το "φόρτωμα" της κάρτας με χρήμα μέσω της αντίστοιχης τράπεζας που θα το κάνει, καθώς και η κυκλοφορία του χρήματος μέσω των συναλλασσομένων. Θα είναι πολύ εύκολο τότε να συλλεχθούν τα απαραίτητα στοιχεία και να γίνει η περαιτέρω επεξεργασία τους. Επίσης αυτό θα έπρεπε να συνοδευτεί με την υποχρεωτική καταγραφή της κίνησης του μετρητού από και προς την τράπεζα. Έτσι οποιαδήποτε ανάληψη μετρητού θα πρέπει να συνοδεύεται από αιτιολόγηση της κατεύθυνσης για την οποία προορίζεται. Με αυτό τον τρόπο όποια λογιστική διαφορά προκύψει στην κίνηση των ποσών θα οδηγεί σε αντίστοιχο έλεγχο. Έτσι δεν καθίσταται αναγκαία η δήλωση των προσωπικών καταθέσεων. Ο καθένας θα είχε υποχρέωση να τηρεί έναν ειδικό λογαριασμό ανοικτό σε οποιοδήποτε οικονομικό έλεγχο μέσω του οποίου θα γίνεται η κίνηση όλων των συναλλαγών του. Όλες οι εισροές και εκροές του λογαριασμού αυτού θα ελέγχονται ηλεκτρονικά και θα αιτιολογούνται πλήρως μέσω της χρήσης των έξυπνων καρτών αλλά και της οποιασδήποτε κίνησης με μετρητά. Το ίδιο θα συμβαίνει και με τις επιχειρήσεις. Μέσω αυτού του λογαριασμού θα γίνεται η πληρωμή των προμηθευτών, η πληρωμή του προσωπικού, η προπληρωμή των ασφαλιστικών εισφορών κλπ. κλπ. Μια άλλη πρόταση αφορά τον χώρο της κατασκευής. Αν εκεί η τήρηση βιβλίων αποθήκης γίνει υποχρεωτική με ηλεκτρονικό τρόπο, τότε θα μπορούσε κάθε αγορά υλικού από κάποια αξία και πάνω να έπρεπε να συνοδεύεται με το αντίστοιχο ΑΦΜ του επαγγελματία που θα το εφαρμόσει. Σε αυτή την περίπτωση θα έπρεπε ο επαγγελματίας να μπορεί να επιβεβαιώσει τα παραπάνω. Αυτό είναι σχετικά εύκολο με τη χρήση ειδικού κωδικού που είτε θα εκδίδεται ηλεκτρονικά και άμεσα με μοναδικό τρόπο για τον κάθε επαγγελματία μέσω διαδικτύου είτε τηλεφωνικά μέσω ειδικής υπηρεσίας του Υπ. Οικ., κάτι αντίστοιχο με τους κωδικούς μιας χρήσης που εκδίδουν ορισμένες τράπεζες. Η υλοποίηση μέσω τεχνολογίας των παραπάνω δεν είναι πολύ δύσκολη υπόθεση και σίγουρα θα υπάρχουν πολλές άλλες λύσεις. Θεωρώ όμως ότι είναι μονόδρομος η χρήση της πληροφορικής σε ευρεία κλίμακα και η απόφαση για το άλμα αυτό, αν θέλουμε πραγματικά απόλυτη διαφάνεια και τερματισμό της διαφθοράς σε ένα πρώτο επίπεδο ( γιατί υπάρχουν κι άλλα δυστυχώς ! ). Ευχαριστώ