Αρχική ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 8 ΔάνειαΣχόλιο του χρήστη George Mavridis | 21 Αυγούστου 2024, 10:49
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είμαι Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας SouthBridge Advisors AEΔΟΕΕ. Η εταιρεία μας είναι ανώνυμη εταιρεία διαχείρισης οργανισμών εναλλακτικών επενδύσεων (ΑΕΔΟΕΕ) αδειοδοτημένη από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Μαζί με τη συγγενή της εταιρεία αδειοδοτημένη από την επιτροπή κεφαλαιαγοράς του Λουξεμβούργου διαχειρίζονται δύο mezzanine private equity funds που επενδύουν αποκλειστικά σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται κατά κύριο στην Ελλάδα. Τα δύο funds έχουν ήδη επενδύσει άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, συμβάλλοντας καθοριστικά σε ορισμένες από τις πιο γνωστές περιπτώσεις ανάπτυξης μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ενώ το δεύτερο fund, που βρίσκεται εντός της επενδυτικής του περιόδου έχει ακόμα 120 εκατομμύρια ευρώ διαθέσιμα προς επένδυση. Κύριο επενδυτικό εργαλείο των mezzanine funds είναι τα μετατρέψιμα ομολογιακά δάνεια, τα οποία είναι χρήσιμο επενδυτικό εργαλείο και για όλα τα άλλα private equity funds. Με μεγάλη έκπληξη είδαμε λοιπόν να προτείνεται η επιβολή τέλους συναλλαγής τόσο στην έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου όσο και στην μετατροπή του σε μετοχές εφόσον έχει καταστεί ληξιπρόθεσμο (δηλαδή την κεφαλαιοποίησή του) δηλ. προτείνεται η επιβολή φόρου (τέλους συναλλαγής) δύο φορές! Η πρόταση είναι εντελώς αντιαναπτυξιακή, καθιστώντας ασύμφορη τη λειτουργία mezzanine και credit funds στην Ελλάδα, αφού επιβαρύνει τις επενδύσεις τους με φόρο 2,4% ή και 4,8%. Η πρόταση γεννά ανταγωνιστικό μειονέκτημα στις ελληνικές επιχειρήσεις, αφού τέτοιος φόρος δεν υπάρχει πουθενά αλλού στην Ευρώπη. Επιπλέον, δίνεται η εντύπωση από την έκφραση «στα οποία περιλαμβάνονται και πράξεις κεφαλαιοποίησης ληξιπρόθεσμων οφειλών που απορρέουν από δάνεια και τόκους δανείων» ότι σε ψηφιακό τέλος συναλλαγής θα υπόκειται και η μετατροπή μετατρέψιμων ομολογιών σε μετοχές, τουλάχιστον κατά τη λήξη του ομολογιακού δανείου. Επίσης, η πρόταση δημιουργεί σημαντικό ανταγωνιστικό μειονέκτημα για τα mezzanine και credit funds έναντι των τραπεζών. Είναι ακατανόητο γιατί, ενώ τα ομολογιακά δάνεια των τραπεζών απαλλάσσονται από το τέλος συναλλαγής, τα ομολογιακά δάνεια των οργανισμών εναλλακτικών επενδύσεων (ΟΕΕ) που υπόκεινται στη διαχείριση ΔΟΕΕ που έχουν αδειοδοτηθεί και υπόκεινται στην εποπτεία της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ή άλλης αντίστοιχης αρχής σε άλλο κράτος μέλος υπόκεινται στο τέλος συναλλαγής. Θεωρούμε ότι θα πρέπει τουλάχιστον να προβλεφθεί ρητή εξαίρεση από το τέλος συναλλαγής για τα ομολογιακά δάνεια που καλύπτονται από Oργανισμούς Eναλλακτικών Eπενδύσεων που υπόκεινται σε διαχείριση αδειοδοτημένων ΔΟΕΕ εντός της ΕΕ. Επίσης, θα πρέπει να εξαιρεθεί από το τέλος συναλλαγής και η μετατροπή μετατρέψιμων ομολογιακών δανείων σε μετοχές, αφού αυτή υπόκειται σε φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου και είναι γνωστό ότι, κατά την Ευρωπαϊκή Οδηγία για τον φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου, όποια πράξη υπόκειται σε ΦΣΚ, δεν υπόκειται σε οποιονδήποτε άλλον φόρο.