• Σχόλιο του χρήστη 'Ανδρέας Ματοπουλος' | 21 Αυγούστου 2024, 16:32

    Είμαι Διευθ/νων Σύμβουλος της Elbridge Capital Management ΑΕΔΑΚΕΣ, διαχειρίστρια εταιρεία του Elbridge Capital Fund I, ενός νεοσύστατου επενδυτικού fund που δραστηριοποιείται σε ενναλακτικές μορφές χρηματοδότησης (mezzanine & credit) ελληνικών ΜμΕ. Διαπιστώνω με έκπληξη στο άρθρο 8 του εν λόγω νομοσχεδίου πως επιβάλλεται Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής (2,4%) σε όλα τα επιχειρηματικά δάνεια συμπεριλαμβανομένων και των ομολογιακών δανείων του Κεφαλαίου Δ΄του Πέμπτου Τμήματος του ν. 4548/2018 (Α΄104) με ρητή εξαίρεση τα δάνεια (συμπεριλαμβανομένων των ομολογιακών) στα οποία καθίσταται δανειστής χρηματοπιστωτικό ίδρυμα. Όπως γίνεται αντιληπτό, η επιβολή του τέλους στα ομολογιακά δάνεια, με την παράλληλη διατήρηση της απαλλαγής στα τραπεζικά δάνεια, δημιουργεί μη ανταγωνιστικές συνθήκες στην αγορά, καθώς καθιστά μη ανταγωνιστική οποιαδήποτε άλλη μορφή χρηματοδότησης πέραν της τραπεζικής. Στην ουσία καθιστά ένα ευρέως εφαρμόσιμο σε παγκόσμιο επίπεδο χρηματοδοτικό εργαλείο όπως είναι το μετατρέψιμο ομολογιακό, λιγότερο ελκυστικό και ως εκ τούτου αντί να προσθέτει στις επιλογές χρηματοδότησης των ΜμΕ στην ουσία τις περιορίζει στον τραπεζικό δανεισμό. Όλα αυτά, μάλιστα, την ώρα που για έναν σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων της χώρας μας (ΜμΕ, νεοφυών κ.α.) η πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό είναι περιορισμένη λόγω του περιορισμένου μεγέθους και πόρων τους με αποτέλεσμα να μην δύνανται να χρηματοδοτηθούν από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ή να εκδώσουν εισηγμένα ομολογιακά δάνεια σύμφωνα με τα οριζόμενα της παρ. 5(β) του άρθρου αυτού. Ως εκ τούτου, πολλές ελληνικές επιχειρήσεις στρέφονται στην έκδοση μη εισηγμένων ομολογιακών δανείων και δη μετατρέψιμων ομολογιακών ή ομολογιακών με δικαίωμα συμμετοχής στα κέρδη που καλύπτονται από οργανισμούς εναλλακτικών επενδύσεων. Αυτοί οι οργανισμοί εναλλακτικών επενδύσεων αποτελούν σημαντικούς φορείς ενίσχυσης των ελληνικών επιχειρήσεων στο πλαίσιο της εναλλακτικής χρηματοδότησης που είναι στο επίκεντρο της ένωσης κεφαλαιαγορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θεωρώ λοιπόν εύλογο να εξαιρεθούν επίσης τα ομολογιακά δάνεια στα οποία καθίστανται δανειστές οργανισμοί εναλλακτικών επενδύσεων (Ο.Ε.Ε.), οι οποίοι διαχειρίζονται από διαχειριστές οργανισμών εναλλακτικών επενδύσεων (Δ.Ο.Ε.Ε.) του ν.4209/2013, όπως ισχύει, συμπεριλαμβανομένων των Δ.Ο.Ε.Ε. της παρ.2. του άρθρου 3 του ν.4209/2013. Οι εν λόγω Δ.Ο.Ε.Ε. διαχειρίζονται ένα μεγάλο αριθμό O.E.E. με σημαντικά κεφάλαια προς επένδυση σε ελληνικές μικρομεσαίες και νεοφυείς επιχειρήσεις που αποτελούν την πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων.