Αρχική ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 15 Χρηματοδότηση έργων Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων ΕπενδύσεωνΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Τρυφωνόπουλος | 28 Αυγούστου 2024, 09:32
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 15 Χρηματοδότηση έργων Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων Στην παρ. 2 μετά από «Τα αιτήματα χρηματοδότησης υποβάλλονται σε μηνιαία βάση ή ανάλογα με τις ανάγκες πληρωμών των έργων» θα πρέπει να συμπληρωθεί «και κατόπιν αιτημάτων των δικαιούχων,», ώστε να διασφαλίζεται αφενός η διαδικασία αφετέρου να επιμεριστεί το διοικητικό βάρος και η ευθύνη. Θα πρέπει το αίτημα να ξεκινά από τη βάση από αυτόν που υλοποιεί το έργο και να το υποβάλει ιεραχικά στα αρμόδια όργανα όπως αναφέρεται στην διαδικασία. Επίσης, μετά από «Τα αιτήματα του πρώτου εδαφίου συνοδεύονται από κατανομή των αιτούμενων ποσών ανά έργο» να προστεθεί «, ανά υποέργο, ανά νομική δέσμευση…» ώστε να υπάρξει λεπτομερής αποτύπωση των χρηματοδοτήσεων ανά νο.δε. κάτι το οποίο είναι απαραίτητο ως στοιχείο και σε άλλες ενέργειες πχ σε μεταφορές έργων ή σε παροχή στοιχείων κλπ. Αλλιώς δεν θα είναι σαφές για ποια νοδε δίνεται χρηματοδότηση και δε θα αποτυπώνεται στο ΠΣ μέχρι να ολοκληρωθεί η πληρωμή. Επίσης, θα πρέπει να προβλεφθεί τι γίνεται στις περιπτώσεις άνευ υπολόγου πχ για ΕΛΚΕ ΑΕΙ, τον Ειδικό Λογαριασμό της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ του ΥΠΑΙΘΑ, αντίστοιχα στο συγχρηματοδοτούμενο σκέλος σήμερα αντί υπολόγου υπάρχει ο όρος του «αρμόδιου για τη μεταφορά της πίστωσης (άνευ υπολόγου)», άρα η απόφαση θα πρέπει να έχει διάκριση για περιπτώσεις με υπόλογο και χωρίς υπόλογο (από αρμόδια υπηρεσία για μεταφορά πίστωσης εκτός ΤτΕ). Με την πρόβλεψη της παρ. 4 δεν είναι ξεκάθαρο τι θα γίνεται. Δηλαδή θα μπορεί να γίνεται αίτημα χρηματοδότησης χωρίς προηγουμένως να έχει εγκριθεί πίστωση και με την απόφαση χρηματοδότησης που θα ακολουθεί θα εγκρίνεται ταυτόχρονα και η πίστωση πχ αν ένα έργο δεν είχε εγκεκριμένη πίστωση (σε συνδυασμό με αυτό που αναφέρεται στην παρ. 16 του άρθρου 3;);;; Τελικά αυτό που προτείνεται είναι η πίστωση να είναι εγκεκριμένη σε επίπεδο ΣΑ και όχι σε επίπεδο έργου και η έγκριση σε επίπεδο έργου να εγκρίνεται με την απόφαση κατανομής; Εδώ ανακύπτει ζήτημα. Οι φορείς γενικής κυβέρνησης (ΝΠ) υποχρεούνται σε σύνταξη προϋπολογισμού που εγκρίνεται από τον αρμόδιο εποπτεύοντα Υπουργό. Με τη λογική αυτή δε θα είναι εφικτό να υπάρχει εξ αρχής τεκμηριωμένο καθορισμένο όριο ανά φορέα (όπως γινόταν μέχρι σήμερα με πίστωση ανά έργο και άρα ανά δικαιούχου), πέραν του όποιου ορίου θα είχε καθοριστεί από το φορέα χρηματοδότησης σε πολύ ενωρίτερο χρόνο (3ο τρίμηνο προηγούμενου έτους) κατά την κατάρτιση των συνοπτικών π/υ. Αφού δε θα υπάρχει στα έργα εγκεκριμένη πίστωση και αυτή θα εγκρίνεται με την απόφαση κατανομής, κάθε φορά που θα γίνεται κατανομή θα πρέπει να αναμορφώνουν τον π/υ του φορέα τους. Επίσης, αν δεν υπάρχει εγγεγραμμένο το αντίστοιχο ποσό στον π/υ του φορέα τους δε θα μπορεί να εκτελεστεί πληρωμή μέχρι την αναμόρφωση. Επισημαίνεται ότι οι αναμορφώσεις π/υ φορέων και η αντίστοιχη έγκρισή τους από τον αρμόδιο εποπτεύοντα Υπουργό είναι συχνά μια χρονοβόρα διαδικασία που περνά και μέσα από συλλογικά όργανα. Θα πρέπει να δοθεί η δέουσα προσοχή ώστε η όποια επιδιωκόμενη βελτίωση μέσω του ΑΠΔΕ δε θα οδηγήσει σε πρόβλημα σε άλλο στάδιο διαδικασίας εκτέλεσης του π/υ. Είναι κρίσιμο λοιπόν σε αυτή την περίπτωση να καθοριστεί και η αντίστοιχη διαδικασία αποτύπωσης ετήσιων πιστώσεων στον π/υ των φορέων ΓΚ ώστε να καλύπτονται και οι προβλέψεις του ν. 4270/2014.