Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το καλοκαίρι είχαν διαρρεύσει ότι θα γίνουν κάποιες παρεμβάσεις για την εν μέρει εκλογίκευση του παράλογου και αντισυνταγματικού τεκμαρτού τρόπου φορολόγησης ανύπαρκτου εισοδήματος. Δεν βλέπω να υλοποιείται τίποτα. Κατ' αρχήν είναι παντελώς παράλογο να εφαρμόζεται τεκμαρτός τρόπος φορολόγησης μη πραγματικού εισοδήματος στους μη μισθωτούς και ταυτόχρονα να έχουν μηδενικό αφορολόγητο. Πρόκειται προφανώς για έμμεσο τέλος επιτηδεύματος και μάλιστα πολύ μεγαλύτερο. Ως προς τα βελτιωτικά μέτρα του τεκμαρτού τρόπου φορολόγησης που θα έπρεπε να προβλεφθούν, πρώτο και πιο σημαντικό είναι να λαμβάνεται υπ' όψη το οικογενειακό εισόδημα. Δεν νοείται ο ένας σύζυγος να δηλώνει εισόδημα που υπερκαλύπτει το διπλάσιο του τεκμαρτού και ταυτόχρονα να εφαρμόζεται τεκμαρτή φορολόγηση ανύπαρκτου εισοδήματος του έτερου συζύγου. Μιλάμε για ένα νοικοκυριό. Ο ένας σύζυγος μπορεί να εργάζεται περιστασιακά για να καλύπτει τις εισφορές και να θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα ή να προσέχει παράλληλα τα παιδιά στο σπίτι. Θέλετε να περάσουν όλοι αυτοί στην ανεργία; Επίσης πρέπει να εκλογικευτεί το σύστημα αμφισβήτησης του τεκμαρτού τρόπου φορολόγησης. Να γίνεται άμεσα ή να αναστέλλεται ο προσδιορισμός του φόρου. Δεν είναι δυνατόν την αδυναμία των ελεγκτικών μηχανισμών να την επωμίζεται ο φορολογούμενος! Τέλος να αποσυνδεθεί ο τεκμαρτός υπολογισμός από τον κατώτατο μισθό. Αλλιώς είναι προφανές ότι σκοπός είναι η δημιουργία αντιπαλότητας μεταξύ διαφορετικών κατηγοριών εργαζομένων και η ενεργοποίηση κοινωνικών αυτοματισμών. Τέλος ο τεκμαρτός τρόπος φορολόγησης έχει συνέπεια, πέραν της άδικης φορολόγησης και τον αποκλεισμό χιλιάδων μη μισθωτών από διάφορα προγράμματα επιδότησης, όπως το "Εξοικονομώ", το «Ανακαινίζω Νοικιάζω», για το οποίο μάλιστα στο παρόν νομοσχέδιο αναφέρεται ότι για το εισοδηματικό κριτήριο λαμβάνεται υπ' όψη το "ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο, πραγματικό ή τεκμαρτό" και το πρόγραμμα επιδότησης αγοράς κατοικίας "Το Σπίτι Μου". Θα πρέπει να προβλεφθεί ότι τουλάχιστον για τη συμμετοχή σε αυτά τα προγράμματα θα λαμβάνεται υπόψη το πραγματικό (δηλωθέν) εισόδημα και όχι το τεκμαρτό.