Αρχική Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Β΄ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (άρθρα 3-31)Σχόλιο του χρήστη Χατζοπουλος Μιχαλης | 14 Νοεμβρίου 2024, 09:47
Παρακατω η αποψη μου σχετικα με τα προβλήματα που δημιουργούν οι νέες ρυθμίσεις και τα αυξημένα τέλη στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, περιορίζοντας τις επιλογές των ιδιοκτητών, ακόμα και σε περιοχές με χαμηλή τουριστική κίνηση. Καταρχην δεν πρεπει να ξεχναμε οτι η βραχυχρόνια μίσθωση ως δραστηριότητα φέρνει σημαντική οικονομική κινητικότητα στην κοινωνία, καθώς συνδέεται συχνά με ανακαινίσεις ακινήτων για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των επισκεπτών. Οι ιδιοκτήτες επενδύουν σε ανακαινίσεις, από απλά μερεμέτια μέχρι πλήρεις αναδιαμορφώσεις, που σημαίνει δουλειά για έναν ευρύ κύκλο επαγγελματιών, όπως σοβατζήδες, ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, βαφείς, μαραγκούς, και κατασκευαστές κουφωμάτων. Παράλληλα, αυξάνονται οι παραγγελίες σε καταστήματα επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών και διακοσμητικών ειδών, και πολλές τοπικές επιχειρήσεις επωφελούνται άμεσα. Το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι μόνο η αναβάθμιση του ακινήτου, αλλά και μια συνολική οικονομική τόνωση που ενισχύει την τοπική απασχόληση, αναβαθμίζει τις γειτονιές και στηρίζει μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Τωρα σχετικα με τα νεα αρθρα, παρακατω ειναι τα σχόλια μου: Άρθρο 21 - Τέλος για την κλιματική ανθεκτικότητα Η επιβολή υψηλού τέλους στις βραχυχρόνιες μισθώσεις είναι δυσανάλογα μεγάλη και εξισώνει τα απλά καταλύματα με τα πολυτελή ξενοδοχεία 5 αστέρων. Το αποτέλεσμα είναι ότι χιλιάδες ιδιοκτήτες θα αντιμετωπίσουν σοβαρό πρόβλημα βιωσιμότητας λόγω αυτής της υπερφορολόγησης, που οδηγεί πολλούς από αυτούς εκτός αγοράς. Με αυτό το μέτρο, η πολιτεία φαίνεται να “τιμωρεί” τη βραχυχρόνια μίσθωση, ίσως για να ικανοποιήσει συμφέροντα άλλων επαγγελματικών ομάδων. Και ας μην ξεχνάμε ότι όλοι αυτοί οι ιδιοκτήτες είναι πολίτες και ψηφοφόροι, και η οικονομική τους επιβάρυνση μπορεί να έχει αντίκτυπο στις πολιτικές επιλογές τους. Άρθρο 26 - Προσωρινοί περιορισμοί στις βραχυχρόνιες μισθώσεις α) Το κράτος λέει ότι έχει ακριβή στοιχεία για το πόσα ακίνητα είναι στη βραχυχρόνια μίσθωση, μέχρι και σε επίπεδο ταχυδρομικού κωδικού. Γιατί, λοιπόν, να αποκλείονται ολόκληρα διαμερίσματα σε περιοχές με χαμηλή τουριστική ανάπτυξη; β) Η απόκτηση ΑΜΑ (Αριθμός Μητρώου Ακινήτου) να γίνεται με σύνδεση στο ΑΤΑΚ (Αριθμός Ταυτότητας Ακινήτου) και όχι στο μισθωτήριο συμβόλαιο. Όταν ένα ακίνητο αλλάζει διαχείριση ή ανανεώνεται το μισθωτήριο, ο ιδιοκτήτης υποχρεώνεται να βγάλει καινούργιο ΑΜΑ, κάτι που είναι χρονοβόρο. γ) Οι ιδιοκτήτες και οι εταιρείες που ήδη διαχειρίζονται ακίνητα στη βραχυχρόνια μίσθωση είναι “εγκλωβισμένοι”, αφού δεν μπορούν να πουλήσουν το ακίνητο ή να αλλάξουν διαχειριστή χωρίς να αντιμετωπίσουν προβλήματα με το σημερινό σύστημα του ΑΜΑ.