• Σχόλιο του χρήστη 'Αθηνα Μαρκομιχελακη' | 14 Νοεμβρίου 2024, 17:54

    1. ΤΑΚΚ η αύξηση του ΤΑΚΚ κατά 533% είναι δυσθεώρητη. Θα μπορούσε να αυξηθεί στα 4 ευρώ (και 2 στη χαμηλή περίοδο), που πάλι θα ήταν μεγάλη αύξηση από το 1,5 (το οποίο ούτε αυτό υπήρχε πριν μόλις ένα έτος) αλλά δε θα καθιστούσε αμπόδιο στην ανταγωνσιτικότητα. Επίσης ο οριζόντιος χαρακτήρας δημιουργεί επιπλέον προβλημα, καθώς 8 ευρώ σε ένα κατάλυμα των 40 ευρώ είναι αυτόματα αύξηση 20% στον επισκέπτη και το καθιστά απαγορευτικό. 2. Λόγοι που πρέπει να εξαιρεθούν οι εταιρείες διαχείρισης Α.Το μέτρο αποτελεί άμεση επέμβαση στην ελεύθερη αγορά και στους κανόνες της επιχειρηματικότητας. Β. Επειδή η λήξη ενός συμβολαίου ενοικίασης ακινήτου από τον ιδιοκτήτη προς τον διαχειριστή απαιτεί αλλαγή ΑΜΑ, με τους περιορισμούς που θα επιβληθούν δεν θα μπορεί αυτό να γίνει με αποτέλεσμα το ακίνητο αυτό να “βγαίνει” από την αγορά της Βραχυχρόνιας Μισθωσης, ενω θα έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις και από τις δύο πλευρές. Γ. Περίπτωση εξαγοράς μιας εταιρείας από μια άλλη ή από ένα επενδυτικό κεφάλαιο αυτό δεν θα μπο. Λόγοι που πρέπει να εξαιρεθούν οι εταιρείες διαχείρισης Α.Το μέτρο αποτελεί άμεση επέμβαση στην ελεύθερη αγορά και στους κανόνες της επιχειρηματικότητας. Β. Επειδή η λήξη ενός συμβολαίου ενοικίασης ακινήτου από τον ιδιοκτήτη προς τον διαχειριστή απαιτεί αλλαγή ΑΜΑ, με τους περιορισμούς που θα επιβληθούν δεν θα μπορεί αυτό να γίνει με αποτέλεσμα το ακίνητο αυτό να “βγαίνει” από την αγορά της Βραχυχρόνιας Μισθωσης, ενω θα έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις και από τις δύο πλευρές. Γ. Περίπτωση εξαγοράς μιας εταιρείας από μια άλλη ή από ένα επενδυτικό κεφάλαιο αυτό δεν θα μπορεί να συμβεί γιατί θα πρέπει να υπάρξει αλλαγή στα Α.Μ.Α κάτι που δεν θα μπορεί να συμβεί. Δ. Οι εταιρείες διαχείρισης ακινήτων δεν έχουν τη δυνατότητα της επιχειρηματικής ανάπτυξης σε περιοχές ενδιαφέροντος κάτι που καθιστά την επιχειρηματικότητα απαγορευτική. Είναι κάτι που αντιβαίνει στους κανόνες της ελεύθερης αγοράς. Ε. Το ΑΜΑ θα πρέπει να είναι άμεσα συνδεδεμένο με το ΑΤΑΚ και να υπάρχει μέριμνα για τη συνέχιση του. Για τους ιδιοκτήτες ακινήτων Α. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα βρεθούν εγκλωβισμένοι πιθανά σε συνεργασίες που δεν είναι ικανοποιημένοι γιατί αλλαγή διαχειριστή σημαίνει νέο μισθωτήριο και κατά συνέπεια νέο ΑΜΑ το οποίο όμως δεν θα μπορεί να εκδοθεί. Β. Θα δυσκολευτούν αγοραπωλησίες προς επενδυτές - αγοραστές που δεν θα μπορούν να εκδώσουν νέο ΑΜΑ αν επιθυμούν να συνεχίσουν η επένδυση τους (ακίνητο) να βρίσκεται στη Βραχυχρόνια Μίσθωση. Σε αυτές τις ενδεικτικές περιπτώσεις θα έχουν χάσει όλα τα μέρη, ιδιοκτήτης ακινήτου, διαχειριστής, επενδυτής αλλά και πολιτεία (φόρους) Πρόταση: Το ΑΜΑ πρέπει να είναι μοναδικό και να ακολουθεί το ακίνητο ανεξαρτήτως διαχειριστή ή ιδιοκτήτη και να μην εχει χρονικη διάρκεια. Αυτή η προσέγγιση θα λύσει πρακτικά ζητήματα, θα εξασφαλίσει τη συνέχεια στις μισθώσεις και θα προσφέρει μεγαλύτερη διαφάνεια στην αγορά. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στην εξαίρεση των νομικών προσώπων από τους περιορισμούς, καθώς ήδη έχουν υποστεί σημαντικές φορολογικές επιβαρύνσεις και δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες υποχρεώσεις. Η εξαίρεση αυτή θα τους επιτρέψει να συνεχίσουν να επενδύουν και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της αγοράς βραχυχρόνιας μίσθωσης. 3. Εξαίρεση επαγγελματικών χώρων από την απαγόρευση νέων ΑΜΑ Θα πρέπει να εξαιρεθούν οι επαγγελματικοί χώροι όπως παλιά γραφεία, εργαστήρια κλπ τα οποία ανακαινίζονται και εκμεταλλεύονται ως βραχυχρόνιες μισθώσεις. Οι χώροι αυτοί δεν προορίζονται για μόνιμη κατοικία (δεν θα γίνουν ποτέ) και δεν αφαιρούνται μόνιμες κατοικίες από το απόθεμα. Είναι πολύ καλύτερο να ανακαινίζονται και να έχουν ζωή από ότι να ρημάζουν και να απαξιώνονται. Πρόταση: Να εξαιρεθούν από το μέτρο οι επαγγελματικοί χώροι 4. Εφαρμογή του μέτρου σε επίπεδο Ταχυδρομικού Κώδικα (Τ.Κ) Η εφαρμογή του μέτρου ανα δημοτικό διαμέρισμα περιλαμβάνει γειτονιές της πόλης που έχουν ανάγκη αναβάθμισης. Την αναβάθμιση αυτή μόνο η βραχυχρόνια μίσθωση μπορεί να την φέρει όπως έχει συμβεί σε άλλες. Όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει μια “άλλη Αθήνα” κάτω από την Ομόνοια και στο Μεταξουργείο. Επιτρέποντας ΜΟΝΟ στις εταιρείες διαχείρισης να εκδίδουν Α.Μ.Α σε αυτές τις περιοχές θα ενισχύσουμε την αναβάθμιση τους και το μείγμα των γειτονιών προς όφελος όλων. Παράλληλα με όχημα τη Βραχυχρόνια Μίσθωση θα στρέψουμε πολλούς επισκέπτες της Αθήνας προς περιοχές που είναι επισφαλείς και όχι θελτικές για την παραμονή τους. Πρόταση: Να υπάρξει συνεργασία και σχετική μελέτη σχετικά σε ποιους ταχυδρομικούς κωδικούς θα εφαρμοστεί η απαγόρευση του Α.Μ.Α προς κοινό όφελος. Επικαλούμαστε απόφαση του Ολλανδικού δικαστηρίου η οποία αναφέρει «Η ολική απαγόρευση των Βραχυχρόνιων Μισθώσεων σε ορισμένες γειτονιές είναι ένα μέτρο μεγάλης εμβέλειας. Μπορεί να συμβεί μόνο εάν υπάρχουν σοβαροί λόγοι που σχετίζονται με τον σκοπό και το πεδίο εφαρμογής της νομοθεσίας για τη στέγαση. Η εκτελεστική εξουσία της πόλης θα έπρεπε πρώτα να είχε διερευνήσει αν θα μπορούσαν να ληφθούν λιγότερο δραστικά μέτρα για την επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου». Link σχετικής απόφασης ΕΔΩ 5