Αρχική Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Θ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 104-117)Σχόλιο του χρήστη Γεώργιος Παπανικολάου | 15 Νοεμβρίου 2024, 16:14
Ένωση Αναπήρων Ελλήνων Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων Αξιότιμε κ. Υπουργέ Εκπροσωπώντας την Ένωση Αναπήρων Ελλήνων Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων (Αξιωματικοί που κατέστην ανάπηροι εξαιτίας της υπηρεσίας σε καιρό ειρήνης), μια Ένωση που απαριθμεί περί τα 60 μέλη, θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε τα παρακάτω: -Σε εφαρμογή του άρθρου 21 παρ. 2 του Συντάγματος με το οποίο κατοχυρώνεται ειδικώς η μεταχείριση των μελών μας και σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία (παράγρ. 3. Του άρθρου 120 του ΠΔ 168/2007 σε συνδυασμό με την παράγρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 3670/2008) προβλέπεται απαλλαγή τους από κάθε φόρο και κάθε κράτηση. -Με δεδομένη την ευαισθησία, του κ. Πρωθυπουργού αλλά και εσάς προσωπικά, προς τα άτομα με αναπηρία, ζητούμε την κατανόησή σας και παρακαλούμε για τις σχετικές ενέργειες, προκειμένου να αποκατασταθεί μια φοροτεχνικής φύσεως αταξία, που πηγάζει από το έτος 2017 (έτος αναπροσαρμογής των μισθών των εν ενεργεία Αξιωματικών με το ν.4472/2017) οπότε και θα έπρεπε να έχουν αναπροσαρμοστεί οι συντάξεις των μελών μας. Η αναπροσαρμογή αυτή καθυστέρησε σημαντικά λαμβάνοντας υπόσταση με το ν. 5045/2023 (Β’ Μέρος), με αποτέλεσμα να φύονται προβλήματα σχετικά με τη φοροτεχνική - φορολογική αντιμετώπιση των αναδρομικών ποσών που καταβλήθηκαν στο τρέχον έτος ή που (σε μερικές περιπτώσεις, πχ συνταξιούχοι που έπαθαν σε περιβάλλον αυξημένου κινδύνου, θύματα τρομοκρατίας κλπ) πρόκειται να καταβληθούν προσεχώς. -Κατόπιν ενεργειών μας μέχρι σήμερα, λάβαμε ενημέρωση από την ΑΑΔΕ/ Γραφείο Διοικητή, ότι για την επίλυση του προβλήματος απαιτείται νομική ρύθμιση. Για τους λόγους αυτούς παρακαλούμε για την ένταξη υπό μορφή άρθρου ή τροπολογίας στο παρόν νομοσχέδιο, διάταξης με την οποία, τα ποσά αυτά, να αναχθούν στο έτος που καταβλήθηκαν και όχι στα παρελθόντα έτη που αντιστοιχούν και μάλιστα ως ποσά (έκτακτου χαρακτήρα) που υπάγονται στην περίπτωση γ 1) i) της παραγρ. 6 του άρθρου 15 του ΚΦΕ (ν. 4172/2013). Σε περίπτωση της ΜΗ νομοθετικής παρέμβασης, όπως παραπάνω, θα έχει ως αποτέλεσμα: 1. Ανεπάρκειας κάλυψης του ποσού με ηλεκτρονικές συναλλαγές της παραγρ. 6 του άρθρου 15 του ΚΦΕ, αν τα αναδρομικώς καταβληθέντα ποσά καταχωρηθούν ως εισοδήματα (έστω και αφορολόγητα) που δεν εξαιρούνται από την υποχρέωση αυτή (των ηλεκτρονικών συναλλαγών), είτε στο έτος που καταβλήθηκαν είτε επιμεριστούν στα έτη που ανάγονται, αφού οι συναλλαγές αυτές έχουν πραγματοποιηθεί και έχουν δηλωθεί, στις περισσότερες των περιπτώσεων οριακά καλύπτουσες τις τότε φορολογικές απαιτήσεις και δεν υπάρχει δυνατότητα πλέον μεταβολής τους. Αυτό θα έχει ως επίπτωση την υποχρέωση καταβολής σημαντικών ποσών στην ΑΑΔΕ από τα μέλη μας. 2. Τα ποσά θα πρέπει να επιμεριστούν στα έτη από το 2017 και εντεύθεν με αρνητικά αποτελέσματα: α. Την επιβολή Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ΚΦΕ, με σημαντική και πάλι οικονομική επιβάρυνση των μελών και σε αντίθεση με τις συνταγματικές και νομοθετικές προβλέψεις που αναφέρθηκαν (στο δεύτερο εδάφιο) παραπάνω και μάλιστα πέραν της πενταετίας. -Άλλωστε στην αιτιολογική έκθεση της της τροπολογίας 1421/211 20.9.22 (η οποία ψηφίστηκε ως διάταξη του άρθρου 177 του ν.4972/2022 με την οποία καταργείται οριστικά από 1.1.2023 η ειδική εισφορά αλληλεγγύης), αναφέρεται (παράγρ Α.2. άρθρο 1 της έκθεσης): «Γιατί αποτελεί πρόβλημα: Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης φυσικών προσώπων επιβλήθηκε με τον ν. 3986/2011 στο πλαίσιο των μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας λόγω της κρίσης χρέους. Με την έξοδο της χώρας και από το καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας, οι συνθήκες έχουν μεταβληθεί. (…). Η κατάργηση, επομένως, της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, από την 1η .1.2023 και εφεξής είναι ένα ουσιαστικό μέτρο θωράκισης του εισοδήματος των πολιτών, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι σκοποί για τους οποίους αυτή επιβλήθηκε, έχουν πλέον εκλείψει.» β. Την ανάγκη να υποβληθούν από τα μέλη μας τροποποιητικές φορολογικές δηλώσεις από το 2017 και μετά, με αποτέλεσμα την επιπλέον οικονομική τους επιβάρυνση για έξοδα προς φοροτεχνικά γραφεία – λογιστές, αφού πρόκειται για ΑμεΑ με αντικειμενικές δυσκολίες να υποβάλουν αυτές από μόνοι τους. Για όλους αυτούς τους λόγους παρακαλούμε για τη νομική ρύθμιση του ζητήματος. Με εκτίμηση Ένωση Αναπήρων Ελλήνων Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων (το σχόλιο αυτό επαναλαμβάνεται στο μέρος Α')