• Οι παρατηρήσεις της Συνεργασίας Ανεξάρτητων Σχημάτων Εφοριακών επί του σε διαβούλευση φορολογικού νομοσχεδίου εστιάζονται στο Μέρος Ε ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ. Συγκεκριμένα: (α) επί του Άρθρου 60 «Συμβούλιο Διοίκησης - Τροποποίηση άρθρου 8 ν. 4389/2016» να τροποποιηθεί το δεύτερο εδάφιο κι έπειτα της πρώτης παραγράφου του άρθρου 8, ώστε να δίνει τη δυνατότητα σε δυο (2) μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΟΕ-Δ.Ο.Υ. να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου Διοίκησης, χωρίς δικαίωμα ψήφου, ως παρατηρητών. Ειδικά η παράγραφος 1 να διαμορφωθεί ως εξής: «Άρθρο 8 Συμβούλιο Διοίκησης 1. Το Συμβούλιο Διοίκησης είναι πενταμελές, αποτελούμενο από τον Πρόεδρο και τέσσερα (4) ακόμη τακτικά μέλη, τα οποία δεν είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου Διοίκησης συμμετέχουν ο Διοικητής της Αρχής και δύο (2) μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της Π.Ο.Ε.-Δ.Ο.Υ. ως εκ της ιδιότητάς τους, χωρίς δικαίωμα ψήφου. Σε περίπτωση κωλύματος του Διοικητή και κάποιου εκ των μελών της Εκτελεστικής Επιτροπής της Π.Ο.Ε.-Δ.Ο.Υ. συμμετέχουν στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Διοίκησης χωρίς δικαίωμα ψήφου ο Υποδιοικητής που υποδεικνύεται προς τον σκοπό αυτό από τον Διοικητή και δύο (2) αναπληρωματικά μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της Π.Ο.Ε.-Δ.Ο.Υ..». Οι εν λόγω αλλαγές κρίνονται αναγκαίες προκειμένου οι υπάλληλοι της Α.Α.Δ.Ε. ως επαγγελματίες με υψηλή και εξειδικευμένη κατάρτιση να διασφαλίσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι ενέργειες της Διοίκησης έχουν οδηγήσει σε πλήρη αποδιοργάνωση του κρατικού μηχανισμού, στη δημιουργία δραματικών οργανικών κενών στη στελέχωση του και απειλούν ευθέως το βιοτικό και επαγγελματικό επίπεδο τους με ραγδαία απομείωση. (β) επί του Άρθρου 62 «Διοικητής - Υποδιοικητές - Τροποποίηση τίτλου και παρ. 1, προσθήκη παρ. 2α, τροποποίηση παρ. 3, 4, 5, 6, αντικατάσταση παρ. 7 και τροποποίηση 8 άρθρου 13 ν. 4389/2016» να τροποποιηθεί η διάρκεια θητείας του Διοικητή και των Υποδιοικητών ως προς τη δυνατότητα ανανέωσής τους. Ειδικά η παράγραφος 1 να διαμορφωθεί ως εξής: «Άρθρο 13 Διοικητής – Υποδιοικητές 1. Στην Αρχή συστήνονται μία (1) θέση Διοικητή και τρεις (3) θέσεις Υποδιοικητών, οι οποίοι τελούν σε καθεστώς πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Η θητεία του Διοικητή και των Υποδιοικητών ορίζεται πενταετής και μπορεί να ανανεωθεί μία φορά με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Συμβουλίου Διοίκησης, με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του. […]» Η εν λόγω αλλαγή κρίνεται αναγκαία για τους παρακάτω: i. δεν υπάρχει συνάφεια με τις ανανεώσεις θητειών των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης και τις αντίστοιχες των στελεχών διοίκησης του Οργανισμού της Α.Α.Δ.Ε. (Προϊστάμενοι, Υποδιευθυντές, Τμηματάρχες κ.λπ.) που η θητεία τους ανανεώνεται μέχρι μία φορά, ii. δεν υπάρχει συνάφεια με τις ανανεώσεις θητειών των στελεχών διοίκησης στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπου με βάση τον Υπαλληλικό Κώδικα η θητεία μπορεί να ανανεωθεί μία φορά, iii. δεν δικαιολογείται βάσει της εικόνας που παρουσιάζει ο Οργανισμός, καθώς με δική του ευθύνη βρίσκεται σε πλήρη αποδιοργάνωση, με τεράστια οργανικά κενά στη συντριπτική πλειοψηφία των οργανικών μονάδων, ταλαιπωρώντας τους υπαλλήλους και τους πολίτες, ενώ σταδιακά έχει διαμορφώσει ένα εξαιρετικά τοξικό νομικό πλαίσιο για τη διενέργεια φορολογικών ελέγχων, μέσω της εγκυκλίου ΠΟΛ.1209/2017 (και του άρθρου 28 του νέου ΚΦΔ, που προώθησε προς ψήφιση συνειδητά). (γ) επί του «Άρθρου 70 Επιλογή προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων - Προσθήκη παρ. 5 έως 7 στο άρθρο 26 ν. 4389/2016» διατυπώνουμε ότι είμαστε αντίθετοι στην είσοδο υποψηφίων από τον ιδιωτικό τομέα σε θέσεις Προϊσταμένων και Υποδιοικητών του Οργανισμού και προτείνουμε τη μετατροπή τους σε θέσεις που διέπονται από τη μονιμότητα δημοσίων υπαλλήλων, διασφαλίζοντας έτσι ανεξαρτησία στο ρόλο τους για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος. (δ) επί του «Άρθρου 58 Οργανισμός και Εσωτερικοί Κανονισμοί της Αρχής - Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 6 ν. 4389/2016», «Άρθρο 61 Αρμοδιότητες Συμβουλίου Διοίκησης - Τροποποίηση παρ. 1 έως 5 και προσθήκη παρ. 5Α στο άρθρο 9 ν. 4389/2016», «Άρθρου 72 Συστήματα υπηρεσιακής εξέλιξης - Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 28 ν. 4389/2016», του «Άρθρου 73 Μισθολογικό καθεστώς και επιπλέον ανταμοιβή - Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 29 ν. 4389/2016» και του «Άρθρο 74 Πειθαρχική ευθύνη Υποδιοικητών - Πειθαρχικό Συμβούλιο - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 31 ν.4389/2016», να διατηρηθεί η γνώμη του Συμβουλίου Διοίκησης ως σύμφωνη γνώμη, όπου αυτή προβλέπεται βάσει της υφιστάμενης έκδοσης του ιδρυτικού νόμου της Α.Α.Δ.Ε., αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο τον έλεγχο και την εποπτεία των πεπραγμένων του Διοικητή της από το μόνο Όργανο που δύναται να ασκήσει ουσιαστικό έλεγχο επί των αποφάσεών του. Κάτι τέτοιο κρίνεται απαραίτητο και επιβεβλημένο μετά και τη δημοσιοποίηση της 01/2023 Έκθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την αποτελεσματικότητα των φορολογικών ελέγχων στην Α.Α.Δ.Ε. (βλ. https://www.elsyn.gr/el/node/1654).