Αρχική Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 81-92)Σχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΟΛΙΔΗΣ | 18 Νοεμβρίου 2024, 12:15
Σχετικά με τις διατάξεις του άρθρου 83: Η πρόβλεψη που καθιστά τον Γενικό Γραμματέα Δήμου υπόλογο για τη διαβίβαση οικονομικών στοιχείων στην Α.Α.Δ.Ε. είναι λανθασμένη. Ο Γενικός Γραμματέας είναι μετακλητός υπάλληλος, χωρίς αποφασιστικές ή διαχειριστικές αρμοδιότητες, ειδικά σε οικονομικά θέματα, καθώς ο ρόλος του περιορίζεται στον συντονισμό και τη διοικητική υποστήριξη. Οι αρμοδιότητες αυτές ανήκουν αποκλειστικά στην Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου, που υπάγεται στον Αντιδήμαρχο Οικονομικών και στελεχώνεται από προϊσταμένους διεύθυνσης και τμημάτων, οι οποίοι έχουν τη θεσμική αρμοδιότητα και την ευθύνη για την ορθή διαχείριση των οικονομικών του Δήμου. Η διάταξη αγνοεί την πραγματική οργανωτική δομή του Δήμου, όπως ορίζεται στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας, και παραβλέπει ότι ο Γενικός Γραμματέας δεν έχει ούτε τη δικαιοδοσία να υπογράφει εντάλματα πληρωμών, μισθοδοτικές καταστάσεις ή άλλα οικονομικά έγγραφα, ούτε άμεση πρόσβαση στα στοιχεία αυτά. Επιπλέον, η διάταξη δημιουργεί διοικητική σύγχυση και κίνδυνο αδικαιολόγητων κυρώσεων, καθώς βαρύνει με ευθύνες ένα πρόσωπο που δεν έχει την εξουσία να ανταποκριθεί σε αυτές, θέτοντας σε κίνδυνο τη νομιμότητα και τη διαφάνεια της λειτουργίας της τοπικής αυτοδιοίκησης. Μια τέτοια πρακτική, υπονομεύει τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα της διοίκησης, αφού γίνεται ανάθεση ευθυνών σε αποφασιστικά αναρμόδιο όργανο, με συνέπεια να μην διασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα, η διαφάνεια και η λογοδοσία στη διαχείριση των δημόσιων υποθέσεων. Ως εκ τούτου, η ρύθμιση πρέπει να αναθεωρηθεί ώστε να αποδοθούν οι ευθύνες στα κατάλληλα πρόσωπα, προστατεύοντας έτσι τη θεσμική λειτουργία και την αξιοπιστία των Δήμων.