Αρχική Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ (άρθρα 1-2)Σχόλιο του χρήστη Αφροδίτη Ξύδη | 18 Νοεμβρίου 2024, 19:38
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτείνουμε φορολογική μείωση στα προϊόντα περιόδου, τα οποία κατατάσσονται στη δασμολογική κλάση 9619[1], απο το 24% στο 13% ΦΠΑ ακολουθώντας το ψήφισμα της 15ης Ιανουαρίου 2019 (2020/C 411/06) [2] του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου καθώς και το παράδειγμα άλλων Ευρωπαϊκών χωρών, που έχουν ήδη μειώσει τον φόρο σε αυτά τα προϊόντα. Σύμφωνα με το ψήφισμα της 15ης Ιανουαρίου 2019 (2020/C 411/06) σχετικά με την ισότητα των φύλων και τις φορολογικές πολιτικές στην ΕΕ, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κάλεσε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να αξιοποιήσουν την ευελιξία που εισάγεται στην Κοινοτική Οδηγία για τον ΦΠΑ και να εφαρμόσουν απαλλαγές ή συντελεστή ΦΠΑ 0% για αυτά τα βασικά αγαθά. Έκτοτε, 14 Ευρωπαϊκές χώρες [3](καθώς και και το Ηνωμένο Βασίλειο) έχουν προχωρήσει στην μείωση του ΦΠΑ στα εν λόγω προϊόντα. Σημειώνεται πως τον Αύγουστο του 2020, οι απορροφητικές πάνες για τα βρέφη από κάθε ύλη καθώς και τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου, μετατάχθηκαν απο το κανονικό συντελεστή ΦΠΑ 24% στον μειωμένο συντελεστή 13% (συμφωνα με τις παραγράφους οι υπ αριθ. 48 και 49) Ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ σε καφέ, κακάο, τσάι και χαμομήλι που αποτελούν παραδόσεις αγαθών (take away και delivery)επιφέρει εκτιμώμενο δημοσιονομικό κόστος 65 εκατ. το χρόνο, ενώ ο μειωμένος συντελεστής στα ταξί επιφέρει εκτιμώμενο δημοσιονομικό κόστος 45 εκατ. ευρώ το χρόνο. Σε πρόσφατη ανάλυση μας με το Deon Policy Institute και το Women On Top (με δεδομένα Ιουνίου 2024)υπολογίσαμε πως το δημοσιονομικό κόστος της μείωσης του ΦΠΑ στα προϊόντα περιόδου από το 24% στο 13% ανέρχεται στα 11 εκατ. ευρώ τον χρόνο, κόστος σημαντικά μικρότερο σε σχέση με τα προαναφερθέντα ποσά. Επιπλέον, αντιπροσωπεύει το 0.001% των ετήσιων εσόδων του κράτους και το 0.021% των ετήσιων φορολογικών εσόδων του κράτους. Τα συγκεκριμένα προϊόντα αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης και η παρούσα φορολογική πολιτική, της τάξεως του 24%, ζημιώνει τις γυναίκες δυσανάλογα, αποκλειστικά και μόνο λόγω του αναπαραγωγικού τους ρόλου. Βρισκόμαστε στη διάθεσή σας, προκειμένου να εξετάσουμε τις βέλτιστες δυνατές λύσεις για την υιοθέτηση του άνω μέτρου ή και άλλων παρόμοιων πολιτικών. Αφροδίτη Ξύδη, Εκτελεστική Διευθύντρια - Deon Policy Institute Σε συνεργασία με την Ισμήνη Δροσοφορίδη, Στέλλα Κάσδαγλη, Πηνελόπη Θεοδωρακάκου, και τον οργανισμό Women on Top. [1] Σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2023/2364 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=OJ:L_202302364 [2] European Parliament. “Resolution on Gender Equality and Taxation policies in the EU.” European Parliament Resolution 2018/2095(INI), 15 January 2019 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52019IP0014 [3] PeriodTax Map, https://periodtax.org/map.html#database