Αρχική Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Β΄ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (άρθρα 3-31)Σχόλιο του χρήστη ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ Π.Ε ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ | 18 Νοεμβρίου 2024, 22:48
3.Επί του άρθρου 21 «Τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση – Τροποποίηση άρθρου 53 ν. 4389/2016» Ο μνημονιακός Φόρος Διαμονής (εφαρμογή από 01/01/2018) αντικαταστάθηκε με το Τέλος Ανθεκτικότητας από 01/01/2024 με προβλεπόμενη αύξηση έως 70% και το οποίο εφαρμόστηκε οριζόντια σε όλη την επικράτεια χωρίς κανέναν διαχωρισμό και χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν χαρακτηριστικά και δεδομένα των περιοχών . Τα χαρακτηριστικά και τα δεδομένα τα οποία θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν για την εξάλειψη ανισοτήτων και στρεβλώσεων είναι τα παρακάτω. 1)Γεωγραφικός προσδιορισμός (ορεινός τουρισμός - παραθαλάσσιος τουρισμός) 2)Κλιματικές συνθήκες περιοχών . 3)Χρονική λειτουργία- εποχικότητα καταλυμάτων. 4)Ποσοστό συνεισφοράς περιοχών στα συνολικά έσοδα του τουρισμού της χώρας. 5)Πληρότητες και μέση τιμή δωματίου αν περιοχή. Δεν μπορεί να εξισώνεται ένα Ξενοδοχείο 5* σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς το οποίο έχει μέση πληρότητα 70-80% και μέση τιμή δωματίου 150€ με ένα ξενοδοχείο 5* στην Καστοριάς με μέση πληρότητα 30-40% και μέση τιμή 90€ , λαμβάνοντας επίσης τους επιπλέον μήνες λειτουργίας και το επιπλέον ενεργειακό κόστος λόγω του παρατεταμένου χειμώνα των 6 μηνών. Το ΤΑΚΚ επιβαρύνει τον πελάτη ωστόσο , στην πραγματικότητα οι επιχειρήσεις υφίστανται τις οικονομικές συνέπειες τόσο στην ζήτηση όσο και τα έσοδα καθώς το κόστος διαμονής αυξάνεται χωρίς καμία ανταπόδοση στον πελάτη. Το ερωτήματα τα οποία προκύπτουν είναι τα εξής : Ποιος είναι τελικά ο σκοπός επιβολής του ΤΑΚΚ; Γιατί θα πρέπει να επιβαρύνονται μόνο τα Ξενοδοχεία με το ΤΑΚΚ; Με ποιον σχεδιασμό αποφασίστηκε η αύξηση του ΤΑΚΚ; Ποια είναι τα άμεσα περιβαλλοντικά οφέλη; Πρόταση. Προτείνουμε την μείωση του ΤΑΚΚ , την επαναφορά με μέγιστα ποσά του αρχικού φόρου διαμονής , τον καταμερισμό με βάση τα παραπάνω γεωγραφικά χαρακτηριστικά και δεδομένα καθώς και την κατανομή των σχετικών εσόδων κατά 1/3 στους Δήμους. 4.Επί του άρθρου 26 «Προσωρινοί περιορισμοί στις βραχυχρόνιες μισθώσεις – Προσθήκη παρ. 2Α και τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 111 ν. 4446/2016». Θέσπιση συγκεκριμένου νομοθετικού πλαισίου σε ότι αφορά τις βραχυχρόνιες μισθώσεις με συγκεκριμένες αυστηρές προδιαγραφές ανάλογες με αυτές που ισχύουν για τις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων .(προδιαγραφές ασφαλείας , υγείας κτλ). Συμπερασματικά η επιβάρυνση των κύριων Τουριστικών Καταλυμάτων με την συνεχή αύξηση των φόρων και των τελών (ΦΠΑ, τέλος παρεπιδημούντων , ΤΑΚΚ ) είναι άδικη και μειώνει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού τουρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο.