Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΔΙΑΜΟΙΡΑΣΜΟΥ Πρόταση επι της διαβούλευσης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις Αθήνα 19 Νοεμβρίου 2024 Σήμερα είναι η ώρα να στηρίξουμε όχι λίγους μεγάλους επενδυτές ή μεγαλοξενοδόχους, αλλά την κοινωνία, τους πολλούς μικροϊδιοκτήτες που είναι και η ραχοκοκαλιά της βραχυχρόνιας μίσθωσης, αυτούς που κατάφεραν να κρατήσουν τις περιουσίες τους, να πληρώσουν τους φόρους τους και τώρα να μπορούν να ζουν αξιοπρεπώς, συντηρώντας χιλιάδες οικογένειες οι οποίες δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον τομέα, χωρίς να έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ από το κράτος ως τακτική ή έκτακτη ενίσχυση Άρθρο 21: Τέλος «ανθεκτικότητας» στην κλιματική κρίση 1.Η αύξηση του ΤΑΚΚ στη βραχυχρόνια από 1,5 ευρώ σε 8ευρω (αύξηση 433%) και από 0,5ευρω σε 2ευρω (αύξηση 300%) είναι άδικη και έξω από κάθε λογική. Η αύξηση θα έπρεπε να είναι αναλογική με την τιμή διανυκτέρευσης και όχι οριζόντια. Δεν μπορεί ένα σπίτι στην Μύκονο να πληρώνει τον ιδιο φόρο με ένα ακινητο σε ένα ακριτικό νησί ή στα χωριά της περιφέρειας. Μικρά νησιά που δεν είχαν ξενοδοχειακές κλίνες αλλά και περιοχές της περιφέρειας όπως η Χαλκίδα , ο Βόλος, η Σπάρτη κα έχουν αυξήσει τους τουρίστες προσφέροντας έτσι μια ομοιόμορφη διασπορά του τουρισμού βοηθώντας στην τουριστική αποκέντρωση και στηρίζοντας περιοχές της επαρχίας και χωριά, όχι μόνο τους ιδιοκτήτες αλλά και τους ελεύθερους επαγγελματίες που επέστρεψαν για να στηρίξουν αυτή τη δραστηριότητα. Θα έπρεπε να αποτελεί προτεραιότητα για την Κυβέρνηση με κάθε μέσο και να προωθείται η τόνωση των τοπικών μικροκοινωνιών. ‘Αρθρο 26 Προσωρινοί περιορισμοί στις βραχυχρόνιες μισθώσεις 2.α Δεν συμφωνούμε με το πάγωμα των ΑΜΑ στα 3 δημοτικά διαμερίσματα γιατί δεν θα φέρει καμία αλλαγή ως προς τη λύση του στεγαστικού προβλήματος όπως δεν λύθηκε και σε άλλες μητροπόλεις που έθεσαν απαγορεύσεις. 2.β Εφαρμογή του μέτρου σε επίπεδο Ταχυδρομικού Κώδικα (Τ.Κ) και όχι Δημ. Διαμερίσματος (τουλάχιστον για τον Δήμο Αθηναίων), Η εφαρμογή του μέτρου ανα δημοτικό διαμέρισμα περιλαμβάνει γειτονιές της πόλης που έχουν ανάγκη αναβάθμισης. Την αναβάθμιση αυτή μόνο η βραχυχρόνια μίσθωση μπορεί να την φέρει όπως έχει συμβεί σε άλλες γειτονιές συνεισφέροντας στην μείωση της εγκληματικότητας καθώς αναπτύσσονται περιοχές που παλαιότερα ήταν εγκαταλελειμμένες. Εάν π.χ αποσυρθούν σπίτια από την Πλατεία Βάθης και δεν νοικιάζονται με βραχυχρόνια τότε στις περιοχές εκείνες θα αυξηθούν οι παραβατικές συμπεριφορές. 2.γ Η λήψη του Αριθμού Μητρώου Ακινήτου (ΑΜΑ) θα πρέπει να συνδέεται με τον Αριθμό Ταυτότητας Ακινήτου (ΑΤΑΚ), και όχι με τον αριθμό του μισθωτηρίου. Για παράδειγμα, ένα ακίνητο που ήδη μισθώνεται βραχυχρόνια και διαχειρίζεται από μια εταιρεία, αν υπάρξει οποιαδήποτε αλλαγή στο μισθωτήριο, θα πρέπει να ανανεώσει τον ΑΜΑ, κάτι που δημιουργεί περιττές επιβαρύνσεις και γραφειοκρατία. 3.Ζητάμε την κατάργηση του Τέλους Επιτηδεύματος στην βραχυχρόνια μίσθωση. Μια εταιρία με διάσπαρτα ακίνητα ΔΕΝ έχει υποκαταστήματα. Είναι κοινωνική αδικία που ευνοεί τους μεγάλους επιχειρηματίες και καταστρέφει τους μικρούςΑν όλα τα ακίνητα μιας εταιρίας βραχυχρόνιας μίσθωσης ήταν στην έδρα της, τότε θα ήταν ξενοδοχείο! Τα ακίνητα διαχειρίζονται από την έδρα της ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας, όπως ορίζει ο νόμος. Είναι παράλογο να οφείλει τέλος επιτηδεύματος για κάθε ακίνητο που διαχειρίζεται από τον υπολογιστή της. Τέλος επιτηδεύματος πληρώνει ένα υποκατάστημα σούπερ μάρκετ, με τζίρους εκατονταπλασιους, δεν είναι δυνατόν να επιβαρυνθεί ένα μικρό διαμέρισμα με τζίρο €8000-10.000 ανά έτος, με το ίδιο τέλος ενός ξενοδοχείου ή ενός σούπερ μάρκετ. Η βραχυχρόνια μίσθωση Είναι και θα πρέπει να παραμείνει Αστική μίσθωση. Το ΔΣ του Συλλόγου Οικονομίας Διαμοιρασμού