Αρχική Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ (άρθρα 57-80)Σχόλιο του χρήστη ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΑΡΧΩΝ | 19 Νοεμβρίου 2024, 19:03
Με το νομοσχέδιο παρέχεται η δυνατότητα πλήρωσης θέσεων προϊσταμένων γενικών διευθύνσεων και αυτοτελών διευθύνσεων της ΑΑΔΕ με πρόσωπα προερχόμενα από τον ιδιωτικό τομέα, δημιουργώντας έτσι προϊσταμένους «δύο ταχυτήτων» στην Αρχή. Το ζήτημα της επιλογής Προϊσταμένων των γενικών διευθύνσεων και των αυτοτελών διευθύνσεων της ΑΑΔΕ, όπως και κάθε Αρχής, είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το εργασιακό της περιβάλλον και απασχολεί ιδιαίτερα τους εργαζόμενους στην Αρχή, αφού, μεταξύ άλλων, οι προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων αυτών καθορίζουν το έργο όλων των μονάδων της Αρχής και τους στόχους τους και συνεπώς το ανατιθέμενο σε κάθε εργαζόμενο υπηρεσιακό έργο και τους αντίστοιχους στόχους και συμμετέχουν στην αξιολόγηση της απόδοσής του. Αποτελεί πάγια θέση της Ομοσπονδίας ότι η διαδικασία επιλογής των προϊσταμένων των οργανικών μονάδων όλων των Ανεξάρτητων Αρχών, πρέπει να πραγματοποιείται με βάση τις διατάξεις του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, οι οποίες εφαρμόζονται σε όλο τον δημόσιο τομέα και στις Ανεξάρτητες Αρχές. Οι εργαζόμενοι στην ΑΑΔΕ υπερκαλύπτουν όλα τα απαιτούμενα προσόντα και την εμπειρία για να καταλάβουν τις θέσεις προϊσταμένων των γενικών διευθύνσεων και των αυτοτελών διευθύνσεων στην Αρχή. Διαθέτουν πολυετή γνώση των αρμοδιοτήτων της Αρχής και πολυετή εμπειρία στο έργο της και μπορούν να ανταποκριθούν με επιτυχία στο σύνθετο και απαιτητικό περιβάλλον της και στα καθήκοντα των θέσεων ευθύνης των προϊσταμένων όλων των οργανικών της μονάδων, συμπεριλαμβανομένων των γενικών διευθύνσεων και των αυτοτελών διευθύνσεων της Αρχής. Η εισαγωγή ειδικών διατάξεων που επιτρέπουν την υποβολή υποψηφιοτήτων από τον ιδιωτικό τομέα και η δημιουργία συνθηκών για προϊσταμένους δύο ταχυτήτων μόνο αρνητικές επιπτώσεις έχει και για το προσωπικό της Αρχής και για την ίδια την Αρχή. Αναφέρονται η μείωση του επιπέδου ανεξαρτησίας της Αρχής καθώς τα στελέχη από τον ιδιωτικό τομέα, το πιθανότερο, θα προέρχονται από εταιρείες στις οποίες και μάλλον θα επιστρέφουν μετά τη λήξη της θητείας τους, η καλλιέργεια εικόνας μειωμένης εκτίμησης της Διοίκησης προς το προσωπικό της Αρχής αφού τα μέλη του δεν θα κρίνονται ικανά να αναλάβουν θέσεις ευθύνης κλπ. Σε κάθε περίπτωση είναι ανεπίτρεπτο οι διατάξεις για προϊσταμένους από τον ιδιωτικό τομέα να λειτουργούν ως μέσο πρόσληψης προσωπικού και παράκαμψης των θεσμοθετημένων διαδικασιών πρόσληψης. Για την κάλυψη των κενών θέσεων του οργανογράμματος της η Αρχή οφείλει να εφαρμόζει τις θεσμοθετημένες μέσω ΑΣΕΠ διαδικασίες πρόσληψης. Προτείνουμε την απαλοιφή του άρθρου 70 από το προτεινόμενο νομοσχέδιο, ώστε η επιλογή των προϊσταμένων των γενικών διευθύνσεων και των αυτοτελών διευθύνσεων να εξακολουθεί να γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα.