Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος | 25 Δεκεμβρίου 2009, 17:01
Επανέρχομαι, αυτή τη φορά για επισημάνσεις στο θέμα των τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων. Υπάρχει ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ σε 2 σημεία του νέου τρόπου διαμόρφωσης των τελών κυκλοφορίας. ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 1η : Για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, σαν ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας εμφανίζεται η ημερομηνία εισαγωγής/εκτελωνισμού. Όμως η ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας είναι αυτή πάνω στην οποία βασίζεται η κατάταξη του οχήματος στην κλάση Α, Β, Γ, ή Δ. Αν λοιπόν εισάγουμε ένα αυτοκίνητο έτους πρώτης κυκλοφορίας στο εξωτερικό 1999, αυτό θα έχει τέλη κυκλοφορίας κλάσης Α, ενώ το ίδιο μοντέλο που αγοράστηκε στην Ελλάδα το 1999 θα έχει τέλη κυκλοφορίας κλάσης Γ. Το ίδιο όχημα αντιμετωπίζεται διαφορετικά, άρα ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. Βρείτε λύση, ήδη δημιουργείτε φορολογούμενους 2 ταχυτήτων και αυτό είναι άδικο. ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 2η : Αντιμετωπίζονται όλα τα οχήματα μόνο βάσει έτους κατασκευής (ή εισαγωγής στην Ελλάδα), χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η πραγματική εκπομπή ρύπων του καθενός. Συμβαίνουν λοιπόν τα εξής παράδοξα: α) Να εμπίπτουν στην ίδια κλάση περιβαλλοντικής επιβάρυνσης αυτοκίνητα που έχουν μέν τα ίδια κυβικά κινητήρα αλλά έχουν τεράστιες αποκλίσεις στις εκπομπές ρύπων. β) Να επιβαρύνονται με μεγαλύτερα περιβαλλοντικά τέλη αυτοκίνητα που ναι μεν έχουν μεγαλύτερο κυβισμό κινητήρα, πλήν όμως οι ρύποι τους είναι κατα πολύ μικρότεροι των ρύπων άλλων οχημάτων με μικρότερο κυβισμό κινητήρα. γ) Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, εξακολουθούν να αποτελούν το "μαύρο πρόβατο", ενώ όλα ανεξαιρέτως τα μοντέλα, όλων των εταιρειών, εκπέμπουν κατα πολύ λιγότερους ρύπους απο τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ίδιου ή και μικρότερου κυβισμού. Δέν θα αρχίσω να παραθέτω αναλυτικούς πίνακες για όλα τα μοντέλα όλων των εταιρειών. Το Υπουγείο Συγκοινωνιών έχει ΟΛΟΥΣ τους τεχνικούς πίνακες απ ΟΛΕΣ τις εταιρείες (εγκρίσεις τύπου) και μπορεί να σας δώσει πληρέστατη κατάταξη με βάση τους ρύπους. Θα αρκεστώ όμως να παραθέσω ένα μικρό ΤΥΧΑΙΑΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑΣ πίνακα, απο τον οποίο είναι ηλίου φαεινότερες οι διαφορές που επισημαίνω. ΜΑΡΚΑ/ΤΥΠΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟ ΚΥΒΙΚΑ ΙΠΠΟΙ ΡΥΠΟΙ CO2 ALFA ROMEO MI.TO 1.4 95hp ΒΕΝΖΙΝΗ 1.368 95 138,00 ALFA ROMEO MI.TO 1.4 105hp ΒΕΝΖΙΝΗ 1.368 105 134,00 ALFA ROMEO MI.TO 1.4 120hp ΒΕΝΖΙΝΗ 1.368 120 145,00 ALFA ROMEO MI.TO 1.4 135hp ΒΕΝΖΙΝΗ 1.368 135 129,00 ALFA ROMEO MI.TO 1.4 155hp ΒΕΝΖΙΝΗ 1.368 155 153,00 ALFA ROMEO MI.TO 1.6 JTD ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ 1.598 120 126,00 Alfa Romeo 159 1.8 ΒΕΝΖΙΝΗ 1.796 140 179,00 Alfa Romeo 159 1750 TBi ΒΕΝΖΙΝΗ 1.742 200 189,00 Alfa Romeo 159 2.0 JTD ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ 1.956 170 142,00 Audi A3 3d 1.4 TFSI ΒΕΝΖΙΝΗ 1.390 125 140,00 Audi A3 3d 1.6 ΒΕΝΖΙΝΗ 1.595 102 162,00 Audi A3 3d 1.8 TFSi ΒΕΝΖΙΝΗ 1.798 160 159,00 Audi A3 3d 1.9 TDi ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ 1.896 105 124,00 Audi A3 3d 2.0 TDi ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ 1.968 140 134,00 Audi A4 1.8 TFSI 120hp ΒΕΝΖΙΝΗ 1.798 120 169,00 Audi A4 2.0 TDI 143hp ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ 1.968 143 143,00 Fiat Grande Punto 1.4 16V ΒΕΝΖΙΝΗ 1.368 95 142,00 Fiat Grande Punto 1.4 120 ΒΕΝΖΙΝΗ 1.368 120 155,00 Fiat Grande Punto 3d 1.6D ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ 1.598 120 126,00 Τέλος, να μου επιτραπεί να επισημάνω ότι ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ δέν μπορούν τα κυβικά ενός αυτοκινήτου να αποτελούν τη μοναδική βάση για την ενδεχόμενη εφαρμογή τεκμηρίου διαβίωσης. Και τούτο διότι, η κατοχή απο μόνη της (χωρίς την ανάλογη χρήση) δέν συνεπάγεται κόστος για τεκμηρίωση διαβίωσης. Παράδειγμα : Εμπορικός Αντιπρόσωπος, αγόρασε το 1995 όχημα 2000 κ.εκ. διότι έκανε 50.000 χλμ το χρόνο για τη δουλειά του. Η εργασία του έχει απο τότε συρρικνωθεί, με αποτέλεσμα να κάνει πλέον 5.000 χλμ το χρόνο. Ενα όχημα 2.000 κ.εκ. χρονολογίας 1995 σήμερα μετα βίας πουλιέται 2.000 ευρώ (άν κάποιος τολμήσει να το αγοράσει με τα περιβαλλοντικά τέλη που έχει). Με ποιά λογική θα πρέπει να εξαναγκαστεί (λόγω τεκμηρίου) αυτός ο άνθρωπος, να μπεί στη διαδικασία να χρεωθεί κατ ελάχιστο 10.000 ευρώ (για ένα καινούργιο αυτοκίνητο 1400 κ.εκ.) για να γλυτώσει απο το τεκμήριο? Πέραν αυτού όμως, ας έρθουμε σε ένα πιό σύγχρονο και απτό παράδειγμα: Φορολογούμενος Α : Οχημα 1400 κ.εκ. με 50.000 χλμ χρήσης το χρόνο Φορολογούμενος Β : Οχημα 1800 κ.εκ. με 10.000 χλμ χρήσης το χρόνο Ποιός απ τους δύο σε περίπτωση τεκμαρτού υπολογισμού εισοδήματος πρέπει να επιβαρυνθεί περισσότερο? Μη μου πείτε ο Β επειδή έχει 1800. Ειναι ανήθικο. Εμείς σας δίνουμε τις ιδέες, βάζουμε "πλάτη" κατα το κοινώς λεγόμενο. Να δούμε εσείς τι θα κάνετε, ώστε να μή γυρίσουμε στις επόμενες εκλογές να πούμε "μία απ τα ίδια ήταν κι αυτοί"....