Αρχική Ενίσχυση Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εισφορά Κοινωνικής Ευθύνηςάρθρο 3 / παράγραφος 1Σχόλιο του χρήστη Μιχάλης Μητσόπουλος | 4 Νοεμβρίου 2009, 21:08
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με αφορμή το σχόλιο του «kal», βλέπω ότι πράγματι το νομοσχέδιο, όπως και η έκτακτη εισφορά Παπαθανασίου, ανεβάζει το ποσοστό του φόρου για το σύνολο της περιουσίας μόλις περαστεί το όριο που έχει τεθεί – Αν η περιουσία είναι 1.000.001 ευρώ αντί 999.999 φορολογείται πλέον όλη η περιουσία με 0,004 αντί 0,002. Δηλαδή το τελευταίο ευρώ είναι πολύ ακριβό! Όμως αυτό σημαίνει ότι ως έχει η διατύπωση αντιμετωπίζει ακριβώς τα ίδια προβλήματα που αντιμετώπιζε η έκτακτη εισφορά Παπαθανασίου – μόνο που αυτή ήταν έκτακτη και η αλλαγή του συντελεστή ΕΤΑΚ θα είναι μόνιμη. Πρέπει να καταλάβουμε και στην Ελλάδα ότι σε όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο υπάρχουν σημαντικοί φόροι κατοχής στην ακίνητη περιουσία και άρα το ΕΤΑΚ λογικό είναι να αυξηθεί, ειδικά στις ψηλότερες περιουσίες και όσο και αυτό να στεναχωρεί όσους θα πληρώσουν (ανήκω σε αυτούς). Από την άλλη, όσοι είναι υπέρ της μεγιστοποίησης της αναδιανομής και που προφανώς επιθυμούν τη μεγιστοποίηση της φορολόγησης των κατόχων περιουσίας, ίσως να πρέπει να εξετάσουν τόσο τη συνταγματικότητα όσο και το ηθικό μέρος μιας πρόβλεψης που μπορεί για 1 ευρώ να διπλασιάσει τον συνολικό ΕΤΑΚ του υπόχρεου ειδικά στο βαθμό, τονίζω, που αυτός θα είναι μόνιμος και επαναλαμβανόμενος κάθε χρόνο. Συνεπώς πιστεύω ότι θα έπρεπε να εξεταστεί σοβαρά η εναλλακτική διατύπωση του «kal» παρόλο που αυτή μπορεί να μειώσει σημαντικά την επιβάρυνση κάποιων κατόχων περιουσίας που μόλις ξεπερνούν τα όρια στα οποία αλλάζουν οι συντελεστές, δηλαδή να ισχύσει η διατύπωση «Επί της συνολικής αξίας της ακίνητης περιουσίας, μετά την αφαίρεση των ποσών που προβλέπονται στο άρθρο 9 του νόμου αυτού , επιβάλλεται τέλος με προοδευτικό συντελεστή ως εξής: α) Για το τμήμα της συνολικής αξίας μέχρι εξακόσιες χιλιάδες ευρώ (600.000) , ένα τοις χιλίοις (1%ο), β) Για το τμήμα της συνολικής αξίας από εξακόσιες χιλιάδες ένα ευρώ (600.001) μέχρι και ένα εκατομμύριο ευρώ (1.000.000) , δύο τοις χιλίοις (2%ο), γ) Για το τμήμα της συνολικής αξίας από ένα εκατομμύριο ένα ευρώ (1.000.001) μέχρι και τέσσερα εκατομμύρια ευρώ (4.000.000) , τέσσερα τοις χιλίοις (4%ο), δ) Για το τμήμα της συνολικής αξίας από τέσσερα εκατομμύρια ένα ευρώ (4.000.001) και άνω, έξι τοις χιλίοις (6%ο).» Αυτή άλλωστε είναι και η λογική της προοδευτικής φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, σίγουρα δεν θέτει ερωτήματα συνταγματικότητας και τέλος αποφεύγει την αδικία δύο κατά βάση όμοιες περιουσίες να πληρώνουν πολύ διαφορετικό φόρο επειδή διαφέρουν για λίγα ευρώ οι αντικειμενικές αξίες τους.