Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;Σχόλιο του χρήστη Άρης Πλευράκης | 26 Δεκεμβρίου 2009, 11:34
Το ιντερνετ μπορεί να προσφέρει άμεσες λύσεις για την μείωση του όγκου δουλειάς των εφοριών: 1. Κατάθεση μισθωτηρίων συμβολαίων και λήψη αριθμού πρωτ. μέσω διαδικτύου. 2. Κατάθεση δηλώσεων φόρου μεταβιβάσεων, γονικών παροχών, κληρονομιών μέσω διαδικτύου απευθείας από τους συμβολαιογράφους. Παράλληλα, να τεκμαίρεται ο υπολογισμός του φόρου από τους συμβολαιογράφους ως σωστός, με την επιφύλαξη της διαστάυρωσης από την εφορία κατά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης. 3. Κατάργηση των χειρόγραφων μπλοκ αποδείξεων, τιμολογίων κλπ. Θεώρηση βιβλίων μέσω διαδικτύου και όλες οι αποδείξεις υποχρεωτικά ηλεκτρονικές για όλα τα επαγγέλματα. Δε νοείται εν έτει 2010 επαγγέλματα όπως οι δικηγόροι να γράφουν χειρόγραφες αποδείξεις και να τρέχουν στις εφορίες να τρυπούν τα μπλοκάκια. Το μέτρο αυτό θα συμβάλει τόσο στη μείωση του φόρτου εργασίας στις εφορίες όσο και στην αποτελεσματικότερη καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. 4. Υποχρεωτική υποβολή φορολογικών δηλώσεων μέσω διαδικτύου για όλους τους πολίτες. 5. Απλοποίηση των διαδικασιών στις εφορίες. Ειδικότερα οσον αφορά στη θεώρηση των βιβλίων, είναι απαράδεκτο να αναζητούνται ένα σωρό βεβαιώσεις από διάφορες υπηρεσίες, ενώ μπορούν να ζητηθούν υπηρεσιακά και να αποσταλούν ηλεκτρονικα, ώστε να μειωθεί και η γραφειοκρατία και ο φόρτος εργασίας στις εφορίες. Η θεώρηση μπλοκ αποδείξεων παροχής υπηρεσιών για ένα δικηγόρο, απαιτεί την προσκομιση βεβαιώσεων από 4 υπηρεσίες. Επισης, πρέπει επιτέλους όλες οι πληρωμές στην εφορία να γίνονται μέσω τραπεζών (όλων των τραπεζών) σε ειδικούς λογαριασμούς. Α.Π.