Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.Σχόλιο του χρήστη Αντιοχος | 26 Δεκεμβρίου 2009, 20:55
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι γνωστό το ότι το μέτρο της έκπτωσης για δαπάνες βάσει αποδείξεων, υιοθετείται για να παταχθεί φοροδιαφυγή όσων αποφεύγουν να εκδίδουν αποδείξεις. Επομένως η συγκεκριμένη πρόταση αποσκοπεί στο να μετακυλήσει εμμέσως την ευθύνη ελέγχου για την φοροδιαφυγή από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους (που είναι ανύπαρκτοι ή διεφθαρμένοι) στους πολίτες. Το μέτρο των αποδείξεων θα μπορούσε να εφαρμοστεί ΜΟΝΟΝ προσωρινά και ως μεταβατικό έως ότου το κράτος μπορέσει από μόνο του να κάνει ελέγχους. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ : 1. Υποχρεωτική καθιέρωση ειδικού τριπλότυπου «δελτίου κοστολόγησης» για όλους τους ελευθέρους επαγγελματίες (δικηγόρους, γιατρούς, ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, ξυλουργούς κλπ). Σε αυτό οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα καταγράφουν αναλυτικά τις εργασίες στις οποίες πρόκειται να προβούν καθώς επίσης το αντίτιμο και τον αναλογούντα ΦΠΑ και στο τέλος θα αναγράφουν το τελικό αντίτιμο. Ο πελάτης θα οφείλει να υπογράφει το δελτίο εάν συμφωνεί με το τελικό κόστος. Εάν διαφωνεί θα γράφει «διαφωνώ». Σε περίπτωση διαφωνίας, το πρώτο αντίγραφο θα παραμένει στο μπλοκ. Σε περίπτωση συμφωνίας το πρώτο αντίγραφο θα παραλαμβάνει ο πελάτης και θα υποχρεούται να το υποβάλει με την ετήσια φορολογική του δήλωση. Το δεύτερο αντίγραφο θα παραμένει στο μπλοκ και κατατίθεται στην εφορία μαζί με τις δηλώσεις ΦΠΑ. Το τρίτο αντίγραφο, παραμένει στο μπλοκ. Ίσως έτσι περιοριστούν φαινόμενα προφορικών συμφωνιών που στις περισσότερες περιπτώσεις οδηγούν σε παροχή υπηρεσιών χωρίς απόδειξη. 2. Δια νόμου απαγόρευση της έκτακτης φορολόγησης μέσω του τεχνάσματος της περαίωσης. Εάν οι οικονομικές εφορίες θέλουν να εντοπίσουν φοροφυγάδες να κάνουν συνεχείς ελέγχους με αντικειμενικά κριτήρια. Η περαίωση έτσι όπως συστηματικά χρησιμοποιείται σήμερα, αποτελεί μέσο επιβολής έκτακτων φόρων δια του εκφοβισμού των επιτηδευματιών και χωρίς να λαμβάνεται υπ’οψιν απολύτως κανένα στοιχείο αφού τα ποσά που καλείται ο φορολογούμενος να καταβάλει προσδιορίζονται κατά βούληση. 3. Καθιέρωση συγκεκριμένου εγχρήματου ποινολογίου και αντικειμενικών κανόνων για παραβάσεις και λάθη που εντοπίζονται στα φορολογικά βιβλία. Έτσι ο ελεγκτής εφοριακός δεν θα μπορεί να αυθαιρετεί έναντι του ελεγχόμενου και να του επιβάλει παράλογα πρόστιμα. Κι επίσης θα μειωθούν τα φαινόμενα «διαπραγμάτευσης» μεταξύ ελεγκτή και ελεγχόμενου που οδηγούν στον χρηματισμό του δευτέρου και διαιωνίζουν το φαινόμενο της διαφθοράς. 4. Καθιέρωση ηλεκτρονικού ελέγχου βιβλίων με την χρήση φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή με online σύνδεση εκ μέρους του ελεγκτή για τις μικρές επιχειρήσεις και τους ελευθέρους επαγγελματίες. Το μέτρο αποσκοπεί στον αντικειμενικό έλεγχο του φορολογούμενου και στην καταγραφή των ενεργειών του ελεγκτή που θα αποτρέπει παράβαση καθήκοντος και χρηματισμό. 5. Καθιέρωση αυστηρού ποινολογίου για τους ελεγκτές εφοριακούς σε περιπτώσεις χρηματισμού με ποινές από αργία έως απόλυση. 6. Καθιέρωση Online υπηρεσίας καταγγελιών για παραβάσεις εκ μέρους των ελεγκτών εφοριακών, όπου ο καταγγέλλων θα παραμένει ανώνυμος και η καταγγελία θα καταχωρείται και θα ερευνάται μόνο με τον ΑΦΜ του καταγγέλλοντα.