Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.Σχόλιο του χρήστη Σ. Κωνσταντάκης | 26 Δεκεμβρίου 2009, 21:23
Κάποιες φορές οι λύσεις πρέπει να είναι απλές και "δυναμικές" στην εφαρμογή τους. Ειδικά όταν έχουν αποτύχει όλοι οι Οικονομολόγοι και τα σύνθετα "πανεπιστημιακά" μοντέλα αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής (τα οποία τελικά απλά δημιουργούν ακόμα πιο εξελιγμένους μηχανισμούς απόκρυψης εισοδημάτων...). Όποιος δεν εκδίδει απόδειξη για υπηρεσίες, εκτός από το όποιο πρόστιμο, να τιμωρείτε και με προσωρινά άρση (από 30 μέρες και άνω) της άδειας λειτουργίας / ασκήσεως επαγγέλματος. Να τηρείται σχετικός κατάλογος αναρτημένος στο διαδίκτυο και σε περίπτωση υποτροπής / κατ'εξακολούθηση μη συμμόρφωση, να επέρχεται έως και μόνιμη άρση της άδειας λειτουργίας / ασκήσεως επαγγέλματος. Για τη φοροδιαφυγή, ας μεταβεί ένα ενισχυμένο κλιμάκιο π.χ. σε Μύκονο, Πάρο, Τζια νε ελέγξει ποιοι διαθέτουν σπίτια εκεί, με ποια άδεια χτίστηκαν (εάν συμφωνεί με την αυτοψία για το κτίσμα και τον περιβάλλοντα χώρο) και τι δηλώνουν στα εισοδήματα τους. Στη συνέχεια να επεκταθεί και στους δήμους Ψυχικού, Φιλοθέης, Βουλιαγμένης, Βάρης, Κηφισιάς και Εκάλης. Οι ημιυπαίθριοι ήταν η "σταγόνα στον ωκεανό" για τα πολεοδομικά. Γιατί δε γίνεται έλεγχος σε όλα τα εκτός σχεδίου κτίσματα; Εκεί όπου υπάρχει διπλασιασμός των τετραγωνικών της αδείας και μεγάλη φοροδιαφυγή από τα δικαιώματα αδειών, μεγάλης ακίνητης περιούσίας, ΔΕΗ, δημοτικά τέλη, κοκ.; Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε πολλά Ιδρύματα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Ελέγχονται εάν αποδίδουν κοινωνικό έργο αντίστιχο της φοροελάφρυνσης των εισφορών / φόρων, ειδικά της ακίνητης περιουσίας; Να ελέγχονται οι δηλώσεις εισοδήματος των μελών ΔΣ και η σχέση τους με τη χρήση των ακινήτων του Ιδρύματος. Σκάφη αναψυχής. Ιδιωτικά και Επαγγελματικά, έλεγχος σε ποιους ανήκουν και ποια η πραγματική χρήση τους. Νομικά Πρόσωπα, ελεύθεροι επαγγελματίες. Έλεγχος εταιρικών εξόδων (ειδικά είδη πολυτελείας π.χ. πολυτελή εταιρικά αυτοκίνητα, ταξίδια) εφόσον η Εταιρία δεν παρουσιάζει κέρδη τουλάχιστο ίσα με τα αντίστοιχα τεκμαρτά εισοδήματα των φυσικών προσώπων (δηλαδή παρόμοιο σύστημα, εισαγωγή τεκμηρίων παγίων). Να δημοσιεύοντα στο Διαδίκτυο όλοι οι ωφηλέτες (Νομικά και Φυσικά Πρόσωπα) στα Δημόσια Ταμεία, κάτι σαν Τειρεσία εισφορών. Ώστε να γνωρίζουν και οι μισθωτοί τον κίνδυνο εάν επιθυμούν να εργασθούν σε κάποιον από αυτή τη λίστα. Διοικητές Ταμείων, ΔΕΚΟ και Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα (και αναπτυξιακών ΟΤΑ, Συνεταιρισμών, κλπ.) κατά την τελευταία 15ετία. Ανάρτηση στο διαδίκτυο ονομάτων, φορολογικών δηλώσεων και εκτεταμένος έλεγχος Πόθεν Έσχες. Βουλευτές, Νομαρχιακά και Δημοτικά Συμβούλια. Άρση τραπεζικού απορρήτου με απλή καταγγελία πολιτών, ανάρτηση στο διαδίκτυο φορολογικών δηλώσεων 15ετίας και εκτεταμένος έλεγχος Πόθεν Έσχες. Σε περίπτωση συνδέσεως με Offshore εταιρία (ακόμα και συγγενούς Α' βαθμού), απώλεια έδρας, αποζημείωσης και σύνταξης. ΟΤΑ, δημοσίευση ισολογισμών - παρόμοιων με υποχρεώσεις Α.Ε. Πολιτικά κόμματα, δημοσίευση των Δωρητών χρηματικών ποσών και δημοσίευση ισολογισμών. Μισθωτοί και Συνταξιούχοι, κανένα νέο μέτρο μέχρι να αποδώσουν τα παραπάνω. Αρκετά έχουν επιβαρυνθεί για όλους τόσα χρόνια. Έτσι κι αλλιώς επιβαρύνονται ήδη με τους έμμεσους φόρους και τις έκτακτες εισφορές. Αυτά είναι λίγα και απλά μέτρα χωρίς καμία κοινωνική κατακραυγή. Το αντίθετο. Ας ελπίσουμε ότι κάποια από τα παραπάνω θα τα δούμε και στην πράξη, ξεκινώντας από τα τελευταία προς την αρχή... Αλλά τελικά πάλι οι μισθωτοί θα πληρώσουν γιατί στις παραπάνω κατηγορίες στηρίζεται το πολιτικό σύστημα των κομμάτων για την εκλογή του. Μέχρι κάτι να αλλάξει στην Ελλάδα...