Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;Σχόλιο του χρήστη Κώστας Μυκωνιάτης | 27 Δεκεμβρίου 2009, 00:33
1) Στην Ελλάδα απαιτείται διαθρωτική αλλαγή που θα λύσει αφενός το δημοσιονομικό και αφετέρου το ασφαλιστικό. Για να υλοποιηθουν τα προτεινομενα απαιτειται Οι τράπεζες και οι ασφαλιστικες εταιρίες στην Ελλάδα να συμμετάσχουν θεσμικά και ουσιαστικά (οπως γινεται σ’ολο τον κοσμο) υπο το αυστηρο ελεγχο της τραπεζας ελλάδος και των φορολογικών υπηρεσιων. 2) Το νομικό πλαίσιο (εκ μέρους του κράτους) και οι κανονιστικές διατάξεις (εκ μέρους της Τράπεζας Ελλάδος), θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα αυστηροί και μάλιστα με σαφή προσανατολισμό της εξασφάλισης εκ μερους της Τράπεζα της Ελλάδος και με κάλυψη φυσικά από το νομικό πλαίσιο ΟΤΙ ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉΣ ΧΟΡΗΓΙΑΣ (ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ) ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΆΠΕΖΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΟΣ και εννοούμε βέβαια τα κριτήρια χορηγήσεων – δικαιολογητικά, ΜΕΓΙΣΤΟ ΕΠΙΤΟΚΙΟ κλπ. Ως αντίστοιχα και για τις ασφαλιστικες εταιρίες θα πρέπει να καθοριστούν με ακριβεια τα ορια ευθύνης τους και ο βαθμός και το μέτρο της εμπλοκής τους αλλά και οι διαδικασίες που θα λειτουργεί το νεο κοινωνικό σύστημα ασφάλισης. 3) Ειναι αυτονόητο οτι τα κέρδη των τραπεζών και ασφαλιστικών εταιριών θα πολλαπλασιαστούν αλλά και οι ευθύνες τους και η θεσμική συμμετοχή τους επι της ουσίας στην Ελληνική αγορά επίσης θα πολλαπλασιαστεί. 4) Παράλληλα και πρίν ελθω στην πρόταση σημειώνω οτι η υλοποίηση της πρότασης θα λειτουργήσει καταλυτικά και ενάντια στην ανεργία αφού οι θέσεις εργασίας εκ μερους τοων εμπλεκομένων αλλά και των νέων υπηρεσιών που θα δημιουργηθούν θα δράσει καταλυτικά. Παράλληλα το σύστημα ουσιαστικά θα μηδενίσει την εισφοροδιαφυγή (και την παράνομη εργασία που ωστόσο για την παράνομη εργασία ιδιατέρως των μεταναστών θα πρέπει να βρεθεί τρόπο για την προσαρμογή -δηλαδή να μπορούν οσοι παράνομοι μετανάστες υπάρχουν- να εργαστούν νόμιμα αλλιως θα δημιουργηθεί κοινωνικό πρόβλημα αλλά και προβληματα ευρυθμης λειτουργίας της αγοράς). Η πρόταση...... 5) Προτείνεται όλες οι συναλλαγές των επιχειρήσεων να γίνονται μέσω ενός ειδικού τραπεζικού λογαριασμού που θα έχει κάθε επιχείρηση. Ας τον ονομάζουμε εφεξής ΕΛΕ (ειδικός λογαριασμός επιχείρησης). Ουδεμία αγορά για επιχειρηματικό λόγο δεν θα μπορεί να πραγματοποιείται εκτός του ειδικού λογαριασμού. Δηλαδή ΤΑ ΜΕΤΡΗΤΑ..... ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΑΓΟΡΈΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ. Αν απαιτείται αγορά τοις μετρητοίς ....τότε η επιχείρηση πρέπει να κάνει ανάληψη από το δικός της Ε.Λ.Ε. δηλώνοντας φυσικά τον σκοπό - καταθέτοντας τα σχετικά δικαιολογητικά. 6) ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ. Ολες σημαίνει ΟΛΕΣ. 7) Οι επιχειρήσεις λιανικής και εντατικής λιανικής θα πρέπει να καταθέτουν στην τράπεζα στον ΕΛΕ το «Ζ» της προηγούμενης ημέρας. Δηλαδή οι επιχειρήσεις δεν επιτρέπεται να «κρατούν» μετρητά στο ταμείο τους, 8)Σημειώνεται οτι και η ιδια διαδικασία ισχύει και για όλους τους δημόσιους φορείς και ΝΠΔΔ, οργανισμούς, νοσοκομεία, ΑΠΑΝΤΕΣ. 9) Η μισθοδοσία υποχρεωτικά μέσω τραπέζας. 10) Οι επιταγές με την μορφή που υπάρχουν σήμερα καταργούνται. Επιταγή θα μπορεί να εξαργυρώνεται ΜΟΝΟ από τον εκδότη και αυτό θα γίνεται σε ειδικές περιπτώσεις (πχ ανάγκη για πληρωμή οδοιπορικών) και βέβαια θα υπάρχουν όρια. Η «πίστωση» με τη μορφή επιταγής ή γραμματίου όπως την γνωρίζουμε καταργείται οριστικά. Με το μέτρο Θα δοθει αλλη πνοή στην αγορά αφου η καθε συνναλαγη θα εκτελειται με ασφάλεια διχως το «αυλο» χρήμα που αργά η γρήγορα θα οδηγήσει ολοκληρη την αγορα σε απογνωση χωρίς να αναφερόμαστε σε μια σειρά νομισματικών, φορολογικών και συναλλαγματικών παραβάσεων που ....κλείνουμε τα μάτια. 11) Προκειμένου κάποιος αγοράσει με πίστωση (για επιχειρηματικό λόγο), θα πρέπει να καταθέτει το συμφωνητικό στην ΤΡΑΠΕΖΑ που έχει κάνει με τον πιστωτή και η τράπεζα θα κάνει χορήγηση. Πράγμα βέβαια που σημαίνει οτι ουσιαστικά ο πιστωτής θα πληρώνεται από την τράπεζα και εν συνεχεία βέβαια ο λήπτης θα πρέπει να εξοφλήσει την τράπεζα. 12) Αν μεταξύ του πωλητή και του αγοραστή υπάρχει επιθυμία να μην μεσολαβήσει δανεισμός τράπεζας για την υλοποίηση της εμπορικής πράξης τότε θα πρέπει να γίνει μεταξύ αυτών δανειακή σύμβαση που ωστόσο θα πρέπει να υπάρχουν οροι που θα θέσει η Τράπεζα ελλάδος, ωστόσο και πάλι όλες οι οικονομικές κινήσεις θα γίνουν μέσω Των ΕΛΕ. Και φυσικά ο δάνεισμός ως παροχή θα φορολογεί του τόκους ως κέρδος με ελάχιστο επιτόκιο που θα καθορίζει η Τράπεζα ελλάδος. 13) Η λογική που ισχύει σήμερα δηλαδή να αγοράζει κάποιος ενα αγαθό και να λέει κόψε μου τιμολόγιο καταργείται. Πανω σε κάθε τιμολόγιο θα αναγράφεται ο αριθμός του συμφωνητικού βάσει του οποίου έγινε η «πράξη». 14) Από την στιγμή που όλες οι πληρωμές γίνονται μέσω της ΤΡΑΠΕΖΑΣ από τον ένα ΕΛΕ στον άλλο η ΤΡΑΠΕΖΑ αυτόματα ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ θα αποδίδει το ΦΠΑ της συναλλαγής στο Κράτος. 15) Δηλαδή ΦΠΑ ΚΑΙ ΦΟΡΟΙ ΘΑ ΑΠΟΔΙΔΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΉΣ ΠΡΑΞΗΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ και στο τελος του Q θα γινονται επιστροφές (ΜΕ ΑΙΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ). 16) Οπως επίσης θα αποδίδονται και ολοι οι σχετικοί φόροι αλλά και οι κάθε είδους εισφορές (ασφαλιστικές κλπ) καθε μήνα στο κράτος αυτόματα. Σημειώνεται οτι ο ΕΛΕ θα είναι συνδεδεμένος με το λογαριασμό κεφαλαίου κάθε επιχείρησης και η Τράπεζα θα μπορεί αν δεν υπάρχουν διαθέσιμα στον ΕΛΕ να κάνει αυτόματη μεταφορά από το λογαριασμό κεφαλαίου στον ΕΛΕ προκειμένου καλυφθούν οι όποιες υποχρεώσεις της επιχείρησης. Φοροι και Ασφαλιστικές εισφορές. 17) Προτείνεται για τις αμοιβές των εργαζομένων flat φόρος 13% ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΙΚΡΌΤΕΡΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (μάλλον ο δεύτερος μικρότερος απ’αυτόν της Σαουδικής Αραβίας). ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΩΣΤΟΣΟ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΟ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΉ – ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΝΤΕΣ ΦΟΡΟΥΣ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΠΟΣΑ ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ. Δηλαδή ένας ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ ΘΑ ΛΑΜΒΆΝΕΙ ΜΗΝΙΑΙΩΣ ΠΧ ΤΟ 80% ΤΩΝ ΦΟΡΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΛΗΡΩΣΕΙ – ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΗΔΗ ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΝΤΕΣ ΦΟΡΟΥΣ. 18) ΜΠΟΡΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ ΓΙΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΑΛΛΗΛΕΓΥΗΣ ΣΕ ΧΑΜΗΛΟΜΙΣΘΟΥΣ 19) Ο φόρος για ΟΛΕΣ τις αμοιβές των εργαζομένων (ας πουμε 13%) Μηνιαια θα πληρώνεται και αυτός αυτόματα απο τον ΕΛΕ στο κράτος βάσει μισθοδοτικών καταστάσεων (αφου βέβαια έχει κατατεθεί εξαρχής η σύμβαση εργασίας για κάθε εργαζόμενο) που πρέπει να καταθέσει η Επιχείρηση στη Τράπεζα. Δηλαδή η επιχείρηση θα έχει την υποχρέωση να καταθέτει κάθε μήνα μια μισθοδοτική φορολογική κατάσταση οπου θα αναφέρεται αναλυτικά τι πρέπει να πληρώσει τον τρέχοντα μήνα. Αν η επιχείρηση δεν καταθέσει κατάσταση τότε η τράπεζα αυτόματα θα στέλνει το ίδιο ποσό που έστειλε τον προηγούμενο μήνα και θα ενημερώνει την επιθεώρηση εργασίας και τις φορολογικές αρχές για έλεγχο της επιχείρησης. 20) Συνταξιούχοι 13% αυτόματα από τον λογαριασμό τους. Απαντες και χωρίς κλίμακα ωστόσο ουδεμία επιστροφή φορου δεν επιτρέπεται πλέον για τους συνταξούχους. Και βέβαια Θα είναι μια καλή κίνηση. 21) Φόρος ακινητης περουσίας. 22) Επιχειρήσεις 2% Ετήσια 23) Ιδιωτες. 0,5% Ετησια 24) Φυσικά βάσει αντικειμενικών κριτηρίων ως ελάχιστη καταβολή. (Βεβαια για τις επιχειρήσεις ολες οι αξίες θα υπολογίζονται βάσει των book value των ακινήτων – ωστόσο και εδώ ισχύει η αντικειμενική αξία δηλ. Θα υπολογίζεται το μεγαλύτερο. 25) Σημειώνεται οτι ο φορος ακινητης περουσίας για μηχανολογικό εξοπλισμό θα υπολογίζεται χωρίς να λαμβάνονται υπ’οψη αποσβέσεις ή άλλες μειώσεις/εκτπώσεις εκτός από συντελεστές παλαιότητας αν και το καλυτερο θα ήταν να υπάρχει από την επιχείρηση annual re-evaluation according ifrs. 26) Ουδεμία Εκπτωση δεν επιτρέπεται (ουτε για πρώτη κατοικία ουτε για εξοχικό) κλπ. 27) Αντιλαμβάνομαι οτι υπάρχει «πολιτικό κόστος» και αναμφισβήτητα πρέπει να αντιμετωπίζουμε με κοινωνική ευαισθησία τους οικονομικά ασθενέστερους, (ιδιαίτερα για πρώτη κατοικία) ωστόσο ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΙΣΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ Η ΚΟΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΝΟΣ ΚΡΆΤΟΥΣ. 28) Δηλαδή ΤΟ ΚΡΆΤΟΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΙΣΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΙΣΟΔΙΚΑΙΑ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΜΕΤΡΑ. Οπως επιδοτήσεις – ειδικά βοηθήματα σε οικονομικά ασθέστερους συνταξιούχους κλπ. 29) Βέβαια επειδή οι Ελληνες «είμαστε καλοί» στον ελιγμό και η διαφορά στην φορολόγηση μεταξύ ιδιώτη και επιχείρησης είναι μεγάλη και ολοι θα οδηγηθούν να ενοικιάζουν στον ευαυτο τους επαναλαμβάνουμε οτι για τα ενοικιοστάσια θα τηρείται το συστημα φορολογησης με αντικειμενικά κριτήρια και θα φορολογείται το ενοικιο με 20% ή οποιο άλλο ποσοστό ορίσετε (οχι λιγοτερο απο 16%). Και βέβαια θα υπάρχουν και άλλες δικλίδες που τελικά θα καθιστούν ασύμφορη (φορολογικά) την Επαγγελματική ιδιοχρησία αν αυτή τεινει να χρησιμοποιηθεί για αποφυγή της πληρωμης του 2% ετησίως. 30 )Η Φορολόγηση ακινητης περουσίας ιδιωτών που είναι ανοικίαστη η δεν ιδιοκατειται φορολογείται με 1%. 31) Οι επιχειρήσεις πληρώνουν δε το 2% ανεξαρτήτως της «κατάστασης» που βρισκεται η ακίνητη και εν γένει τα πάγια τους. Και εδώ μ’αυτό τον τρόπο θα καταπολεμηθεί « φαινόμενο» των «εικονικών παγίων και αποσβέσεων». 32) Επαναλαμβάνουμε οτι φόρος ακινητης περουσίας θα πληρωνεται ετησιως και για κάθε «πάγια εγκατάσταση» επιχειρησης, 33) Οι ενοικιάσεις ακινήτων θεωρούνται εισόδημα – Κάθε σπιτι που ενοικιάζεται θα πρέπει να έχει και αυτο ειδικό τραπεζικο λογαριασμο – οπου ο ενοικιαστής πρέπει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να καταθέτει το ενοικιο (βασει του συμβολαίου) και φυσικά η Τράπεζα θα αποδιδει αμεσα τον φορο που αντιστοιχεί στο κρατος. Ως επισης και το φπα για την περιπτωση που ο ιδιοκτητης ειναι επιχειρηση. 34) Φορολογικές δηλώσεις οι μισθωτοι – οι συνταξιούχοι – οι ιδιοκτητες ακινητης περουσίας ΔΕΝ θα καταθέτουν διότι με το συγκεκριμένο σύστημα απλά δεν χρειαζεται..... Ωστοσο οι ιδιοκτητες ακινητων θα καταθέτουν φυσικά μια δήλωση περιγραφής του ακινητου. 35) Σημειωνεται οτι για τα ακινητα και την αξία ενοικίασης αυτου θα υπάρχει αντικειμενικός προσδιορισμός κάτω του οποιου δεν θα μπορεί να ενοικιαζεται το ακινητο. 36) ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΤΥΧΟΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΕΧΕΙ ΠΟΛΙΤΗΣ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΣΤΗ ΠΗΓΗ ΤΟΥ δηλαδή οταν μια επιχειρηση «δωσει εντολή» πληρωμής προκειμένου εισπραχθεί από ένα φυσικό προσωπο (ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΕΛΕ) για ΟΠΟΙΑΔΉΠΟΤΕ ΑΙΤΊΑ ΕΝΑ ΠΟΣΟ ΤΟΤΕ ΑΠΛΑ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΊ ΩΣ AGENT ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΤΟ ΦΟΡΟ ΤΟΥ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ. 37) ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΝΑ «ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ» ΑΝ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥΣ ΓΙΝΟΥΝ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΦΥΣΙΚΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΛΟΥΘΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ IFRS ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ 38) ΠΑΡΕΚΛΙΣΕΙς ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΘΑ ΕΧΕΙ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟ ΑΜΕΣΟ ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΕΛΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΒΑΤΗ ΓΙΑ ΑΜΕΣΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ. ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΟΤΙ ΘΑ ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ Η ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (ΑΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΜΕ ΜΙΑ ΥΓΙΗ ΑΓΟΡΑ). Βεβαια θα απαιτηθει ενα διαστημα προσαρμογής και στην αρχή το συστημα θα μπορει να λειτουργεί με συστασεις που στη συνεχεια θα υπαρχουν αυστηρα προστιμα (που και αυτα θα εισπρατονται αυτοματα). 39) Φορος κερδοφορίας επιχειρησεων. 20% θα μπορούσατε και λιγοτερο μεχρι 16% !!!! 40) Το συγκεκριμενο πσοσοστό κέρδους θα εκαθαριζεται ανα τρίμηνο βασει των φορολογικών καταστασεων που θα καταθετουν οι επιχειρήσεις και εν συνεχεία (αφου ελεγχονται) θα αποστέλουν εντολή στη τράπεζα για να πληρωθει ο φορος απο τον ΕΛΕ. 41) Το σημείο "αιχμής" εδώ βρίσκεται στο απαραίτητο δεδομένο του ελέγχου των "ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ", των λειτουργικών εξόδων, και των ...υπερτιμολογήσεων Μιας επιχείρησης (Α.Ε. κλπ) αφού εκεί βρίσκεται το κλειδί της ΣΟΒΑΡΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ. Οι τρόποι υπάρχουν ....αρκεί να υπάρχει και βούληση ! 42) VAT ΜΗΝΙΑΙΩς (18%) ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ θα αποστέλεται απο το ΕΛΕ Της ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ, Βάσει συμψηφισμού που θα κάνει το σύστημα. 43) Φόρος μερισμάτων: 9% 44) Φορος ελευθερων επαγγελματιων καθε ειδους με FIX ΜΗΝΙΑΙΩΣ ΠΟΣΟ, το οποίο φυσικά θα εισπρατεται αυτόματα απο το ΕΛΕ που θα εχουν και ολοι οι ελευθεροι επαγγελματιες. 45) Αυτόματη φορολογηση με συντελεστες που θα εχουν να κανουν με: Το φυσικο αντικείμενο, Την περιοχη, τα τετραγωνικά μετρα της εδρας (ακόμα και αν εδρα ειναι το σπιτι). 46) Στο φυσικο αντικειμενο θα υπάρχουν και αλλα κριτηρια (οπως χρονια απασχολησης, ειδικοτητα, επιπεδο, τραπέζιων, κατηγορία κλπ). Δηλαδή για καθε αντικείμενο από τον γιατρο και τον συμβολαιογραφο μέχρι το τελευταιο καφενείο θα υπάρχουν κριτήρια που ωστόσο το τελικο δεδομένο θα είναι η πληρωμή ενός ελάχιστου ποσού ανά ετός. Ωστόσο θα υπάρχει ένας περιορισμός, ΚΑΙ ΑΥΤΌς ΕΙΝΑΙ Ο ΤΖΙΡΟς. ΔΗΛΑΔΗ ΣΕ ΑΥΤΉ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΉ ΚΑΤΗΓΟΡΊΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΧΕΊΡΗΣΗ ΑΝ ΕΧΕΙ ΚΥΚΛΟ ΕΡΓΑΣΙΏΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 200.000 € ΕΤΗΣΙΩΣ. 47) ΕΤΣΙ ΘΑ ΈΧΟΥΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΔΥΟ ΜΟΝΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕς Α) ΑΥΤΗ ΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ (book value by IFRS SYSTEM) 20% (μπορείτε να το μειώσετε ως 16%). Β) KAI ΑΥΤΗ ΜΕ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΒΑΣΕΙ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΕΝΑ FIX ΠΟΣΟ ΕΤΗΣΙΩς. 48) Σημειώνεται οτι για Ειδικές κατηγορίες αφού τεθούν οι αρχές από το κράτος θα μπορεί να τεθούν τα κριτηρια σε διαβούλευση απο τους κλαδικούς εκπροσώπους των φορέων. Για παράδειγμα ένας γιατρος χειρουργος ορθοπεδικός με 10ετη ασκηση επαγγελματος με ιατρείο 100Μ2 (ασχετα αν ειναι το σπιτι του και χρησιμοποιεί μέρος αυτου – που αν είναι θα πρέπει να πληρώσει και φόρο ιδιοχρησίας ενοικιοστασιου), ΘΑ ΠΛΗΡΏΝΕΙ ΕΤΗΣΙΩς 2.500 ΕΥΡΩ. Ο ιδιος γιατρος αν το ιατρείο του ειναι σ’ενα χωρίο της θεσσαλίας με τα ιδια ΔΕΔΟΜΈΝΑ ΘΑ ΠΛΗΡΏΣΕΙ 1000 €. (τα ποσά είναι αυθαίρετα). 49)Αντιστοιχα κριτήρια θα υπάρχουν για μηχανικούς (πχ αριθμος αδειών – προυπολογισμός έργων – μελέτες) κλπ. 50) Αλλά όπως είπαμε για κάθε αντικείμενο ξεχωριστά ουδενός εξαιρουμενου. 51) Ασφαλιστικές εισφορές Η αρχή είναι Γενική αναδιάθρωση του συστήματος και η δημιουργία ενος νέου συστήματος Κοινωνικής ασφάλισης που θα είναι βιώσιμο, θα αντιμετωπίζει τις συγχρονες απαιτήσεις, και θα μπορεί να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες ιατροφαρμακευτικής περιθαλψης στους Ελληνες, και θα εξασφαλίζει μια αξιοπρεπή σύνταξη ευρωπαικού επιπέδου, ενώ παράλληλα θα ειναι σε θέση να ΜΠΟΡΕΙ το κράτος να ασκεί ΚΟΙΝΩΝΙΚΕς πολιτικές οπου απαιτείται. 52) Το σύνολο των Ασφαλιστικών εισφορών που θα πληρώνει μια επιχείρηση ειναι 22% επι του μισθού του εργαζομένου (και αυτό αυτόματα θα πληρώνεται απο τον ΕΛΕ). Ουδεν αλλο ποσο δεν θα κρατειται απο το εργαζόμενο !!!!!!!!!!!! 53) ΤΟ Κρατος θα δημιουργήσει 5 Λογαριασμούς (ταμεία) που θα πηγαίνουν αυτά τα χρήματα με την ακόλουθη ποσόστωση. Α) ΤΑΜΕΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ –ΑΙΦΝΙΔΙΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΏΝ = 1.5% Β) ΤΑΜΕΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ = 2 % Γ) ΤΑΜΕΙΟ IATROFARMAKEYTIKHS ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ = 4.5 % Δ) ΕΘΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΩΝ = 10% Ε) ΤΑΜΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΣΥ = 4% 54) Η Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη (και τα χρήματα απο το συγκεκριμένο ταμείο) θα ανατεθεί στις Ελληνικές ασφαλιστικές εταιρίες υπό την επιβλεψη του υπουργείου υγείας. Οι ασφαλιστικοί φορείς των εργαζομένων κάθε μορφής θα ενοποιηθούν σ’ενα φορέα που θα λειτουργεί ως θεματοφύλακας και ελεγκτική αρχή για την καλυψη των ασφαλισμένων με συνέπεια και ποιότητα απο τις ασφαλιστικές εταιρίες. 55)Δηλαδή οι ασφαλιστικές εταιρίες ουσιαστικά θα λειτουργούν κάτω απο τις αρχές που θα θέσει ο «εθνικός φορέας ασφάλισης. Ωστόσο βέβαια θα έχουν την δυνατότητα ελεγχου των περιστατικών, της συνταγογράφησης, ενώ παράλληλα θα έχουν τις δομές προκειμένου καλύπτουν τις ασφαλιστικές ανάγκες των ασφαλισμένων. Αυτές οι δομές που πρέπει βέβαια να συμφωνηθούν και να τηρούνται απο το κράτος σε συννενόηση με τα νοσοκομεία είναι η τιμολογιακή πολιτική των νοσοκομείων και των γιατρών για κάθε επίπεδο ιατρικής υπηρεσίας. 57)Το σύστημα που προτείνεται είναι απλό. Τι ιατροφαρμακευτικές υπηρεσίες παρέχει το κράτος (ΕΣΥ) ΚΑΙ ΜΕ ΤΙ ΚΌΣΤΟς. Αυτο το κόστος (αφού ελεγχεται για την ακρίβεια και την αναγκαιότητα των περιστατικών) θα πληρώνεται απο τις ασφαλιστικές εταιρίες ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ. Αυτές με τη σειρά τους θα παιρνουν ΟΛΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ «Γ». Τώρα Ο ΚΆΘΕ ΕΡΓΑΖΌΜΕΝΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΜΕ ΠΟΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΊ. 58) ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΌΤΗΤΟ ΟΤΙ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΉ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΎ ΚΑΙ ΟΙ ΕΤΑΙΡΊΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥΣ ΘΑ ΑΝΑΠΤΥΞΟΥΝ ΕΛΚΥΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΑΡΟΧΉΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΕΤΟΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΡΟΤΙΜΙΤΕΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΉΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΕΡΆΝ ΑΥΤΟΥ ΑΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙ Ο ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ. 59) ΕΤΣΙ ΑΠΟ ΤΟΝ «ΕΛΕ» ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΤΟ 4% ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΥ (ΜΕ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΉΣ ΑΣΦΆΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΟΡΟΙ ΤΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ «ΕΘΝΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ. 60) ΤΩΡΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ – ΑΙΦΝΙΔΙΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ – ΔΙΑΚΟΜΙΔΕΣ – ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΏΝ (ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ ΕΚΤΑΚΤΩΝ) ΘΑ ΚΑΛΎΠΤΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ «Α» ΜΕΧΡΙ ΒΕΒΑΙΑ ΤΗΝ ΈΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΙΑς ΟΠΟΤΑΝ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ. 61) Εξοδα νοσοκομείων ΚΑΙ αλλων φορέων ιατροφαρμακευτικής περιθαλψης. Αν και με την εφαρμογή του συστήματος τα λειτουργικά εξοδα των Νοσοκομειων θα καλυφθούν κατά μεγάλο μέρος ωστόσο για την ευρυθμη λειτουργία αυτών, την στελεχωση τους (πληρωμές προσωπικου – ιατρών) αλλα και την εν γένει αναπτυξη τους «θα φροντίζει» το ταμείο «Ε» ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΊΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΎ ΦΟΡΕΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ. 62) ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΘΑ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΡΕΆ ΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ Η ΚΑΘΕ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΠΑΘΗΣΗ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΧΡΟΝΙΑ 63) ΤΑΜΕΙΟ "Δ" ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ. Πληρωνει τις συνταξεις και την κάθε μορφή απαιτουμενης ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ. ΤΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ 64) ΤΑΜΕΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ (Β) ΤΟ ΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΟΠΟΥ ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΩΝΤΑς ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕς ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗΣ. 65) ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΘΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ. Ασφαλώς απαιτούνται πολλές διευκρινήσεις προκειμένου το σύστημα γίνει κατανοητό και μπορεί να λειτουργήσει αρμονικά ωστόσο το σημαντικό είναι οτι υπάρχουν έτοιμες οι απαντήσεις καθώς ουσιαστικά το προτεινόμενο αποτελείται απο «επιτυχυμένα κομμάτια» που λειτουργούν ανά τον κόσμο με μια ειδική σύνθεση προσαρμοσμένη για την ΕΛΛΆΔΑ. ΟΠΩς ΘΑ ΔΕΊΤΕ (και με οποιαδήποτε ανάλυση) το σύστημα (επιτρέψτε μου να το ονομάζω κοινωνική πρόταση) ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΟΜΕΑ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΕΛΑΦΡΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΑΡΧΟΝ. ΑΛΛΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΑΕΙ ΤΗΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΜΕ ΤΡΟΠΟ ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΟ. (ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΊΤΑΙ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ). ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΑΕΙ ΤΗΝ ΕΙΣΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΚΑΘΙΣΤΑ ΤΕΤΕΛΕΣΜΕΝΗ ΤΗΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΥ ΚΑΘΏΣ ΠΛΕΟΝ Η ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΉ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ «ΠΗΓΗ» ΚΑΙ ΕΙΣΠΡΑΤΕΤΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ. Θα δοθει αλλη δυναμική στις επενδύσεις. Αφού καθιστάται ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον η Ελλάδα έναντι των γειτόνων της αλλά και έναντι των διεθνών αγορών Θα λειτουργήσει δραστικά στην ανακαμψη της ελληνικής οικονομίας αφου ουσιαστικά και με δεδομένο οτι οι δημόσιες επενδύσεις λόγω των οικονομικών μας θα ειναι αυστηρά περιορισμένες τι κάνουμε? «Χρησιμοποιούμε» την δύναμη του Κράτους για μια διαθρωτική αλλαγή που ουσιαστικά θα ειναι και το μεγαλύτερο εργο δημόσιων επενδύσεων που ομως θα γινει με θεσμικό τροπο απο τον τραπεζικό τομεα ο οποιος δεν μπορει φυσικα να αρνηθει αυτον το ρόλο αφου αυτος ειναι ο θεσμικός αλλα και επιχειρηματικος τους ρολος. ΔΙΝΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΘΙΓΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΚΕΚΤΗΜΕΝΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΣΤΟΥς ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ. ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ «ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ» ΠΟΥ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ Στον «τομέα» ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΕΝΩ ΠΑΡΆΛΛΗΛΑ ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ ΘΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΔΡΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙς ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ. Τέλος θα σημειώσω οτι σήμερα η τεχνολογία είναι έτοιμη και ήδη εφαρμόζονται αντιστοιχα κεντρικά συστήματα φορολογικής - ασφαλιστικής διαχείρισης. Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε επεξήγηση και φυσικά στη διάθεση των πολιτών αλλά και κάθε εμπειρογνώμονα για κάθε κριτική. ΤΟ Παρόν συνετάχθη με την ευγενική συμμετοχή Ελλήνων και Ξένων Οικονομολόγων και φοροτεχνικών ....που εργαζόμαστε και ¨δοκιμαζόμαστε" καθημερινά όχι σε θεωρητικό επίπεδο αλλά ενεργά στις Διεθνείς αγορές. Ιδιαίτερη μνεία ωφείλεται στον κύριο ΠΕΡΙΚΛΗ ΛΙΒΑ οικονομολόγο ( livas@inlife.gr ) για τις πολύτιμες συμβουλές του. Σας ευχαριστώ Mykoniatis K. Chartered Auditor.