• Σχόλιο του χρήστη 'Σπύρος' | 27 Δεκεμβρίου 2009, 12:15

    Θα ήθελα να θίξω τέλος την άδικη φορολογική εξίσωση των σκαφών αναψυχής: θεωρούνται τεκμήρια τα "σκάφη αναψυχής" από 10 μ. και άνω, γενικώς και αδιακρίτως. Όμως είναι γνωστό ότι ένα ταχύπλοο 7 ή 8 μέτρων κοστίζει μόνο για την κίνησή του (σε καύσιμα) πολλαπλάσια ποσά από όσο η πλεύση ενός ιστιοπλοϊκού ίσου ή και μεγαλύτερου μήκους (10 ή 12 μέτρων). Το ταχύπλοο διαθέτει μηχανές εκατοντάδων ίππων (200-500), ενώ το ιστιοπλοϊκό λίγων δεκάδων (20-30). Το πρώτο κινείται αποκλειστικά με μηχανές, ενώ το δεύτερο και με τα πανιά. Αντίστοιχα βέβαια το πρώτο ρυπαίνει πολύ περισσότερο από το δεύτερο. Συνεπώς, το αφορολόγητο όριο θα έπρεπε να είναι διαφορετικό για ταχύπλοα από ό,τι ισχύει για τα ιστιοπλοϊκά, τόσο για οικονομικούς λόγους όσο και για περιβαλλοντικούς.