• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Ρ' | 27 Δεκεμβρίου 2009, 13:26

    ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Οι μεγαλοκαταθέτες ξέρουν να υπερασπίζονται τα χρήματά τους. Απλά θα τα μεταφέρουν στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες ή σε υποκαταστήματα ξένων τραπεζών στην Ελλάδα. Γι’ αυτούς κανένα πρόβλημα. Για τους μικροκαταθέτες, πολύς μπελάς για αμφίβολο όφελος. Έχουν κατά καιρούς αποκαλυφθεί πτυχές της οικονομικής δραστηριότητας όπου γίνονται δοσοληψίες κάτω από το τραπέζι ή με μαύρα χρήματα, οπότε είναι γνωστό που πρέπει να ψάξει κάποιος που θέλει να βρει σχετικά. ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ Τα τέλη κυκλοφορίας να αποτελούνται 2 ίσα μέρη: το Α και το Β. Το Α να υπολογίζεται βάσει της χρήσης του οχήματος (ΙΧ ή επαγγελματικό) της παλαιότητας (χρόνος κτήσης άνω των 8-10 χρόνων), της εργοστασιακής αξίας και της ιπποδύναμης. Το Β να υπολογίζεται βάσει της ρύπανσης και της επιβάρυνσης της κυκλοφορίας που προκαλείται από τη χρήση του οχήματος. Επειδή δεν μπορεί να υπολογιστεί εύκολα αυτό, μπορεί να περιληφθεί στην τιμή των καυσίμων ένα σταθερό «τέλος κυκλοφορίας - ρύπανσης». Πχ ένα μέσο ΙΧ αυτοκίνητο που διανύει 10.000 – 12,000km το χρόνο θα καταναλώνει από 800 – 1.200 λίτρα βενζίνης. Αν πληρώνει σταθερό «τέλος κυκλοφορίας- ρύπανσης» πχ 0,05 € ανά λίτρο, θα πληρώσει συνολικά από 40 – 60 € το χρόνο, αντίστοιχα. Αν θέλει ο οδηγός να οδηγεί οικονομικά, θα πληρώνει και λιγότερα χρήματα στα καύσιμα και σε τέλος κυκλοφορίας σε σχέση με άλλον που θα το «πλακώνει» και θα ρυπαίνει περισσότερο με την αντι-οικολογική του οδήγηση. Αν επιλέξει αυτοκίνητο μικρού κυβισμού ή υβριδικό, θα καταναλώνει επίσης λιγότερα καύσιμα σε σχέση με άλλο μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητο. Έτσι θα ενισχυθεί, μέσω των τελών κυκλοφορίας, η συνετή επιλογή αλλά και χρήση αυτοκινήτου. Γιατί να πληρώνει τα ίδια τέλη κάποιος που χρησιμοποιεί το όχημά του λίγες φορές το μήνα με εκείνον που το χρησιμοποιεί κάθε μέρα για να πηγαινοέρχεται στις δουλειές του, επιβαρύνοντας το περιβάλλον με καυσαέρια και την κίνηση των υπολοίπων; Όποιος χρησιμοποιεί περισσότερο το όχημά του, χρησιμοποιεί περισσότερο το οδικό δίκτυο, επιβαρύνει την οδική κίνηση, καταναλώνει περισσότερα καύσιμα, πληρώνει περισσότερο! ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ Μήπως τελικά οι πολύτεκνοι έχουν υπερβολικές ευνοϊκές ρυθμίσεις ΚΑΙ στη φορολογία ΚΑΙ στα επιδόματα ΚΑΙ στις εργασιακές συνθήκες ΚΑΙ εκπτώσεις στις ΔΕΚΟ ΚΑΙ μειωμένα εισιτήρια στις συγκοινωνίες, κάτι που συνιστά αδικία απέναντι στους άλλους που δεν θέλουν ή δεν μπορούν, πχ. για ιατρικούς λόγους, να κάνουν πολλά παιδιά; Ασφαλώς να υπάρχει μια ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση αλλά έως εκεί. Δική τους επιλογή είναι να κάνουν πολλά παιδιά. Ας μην ζητούν από τους άλλους να τους τα μεγαλώσουν, με τις φορολογικές ή τις άλλες επιβαρύνσεις που επωμίζονται.