Αρχική Ενίσχυση Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εισφορά Κοινωνικής Ευθύνηςάρθρο 3 / παράγραφος 1Σχόλιο του χρήστη Εύα Αθανασάκη | 5 Νοεμβρίου 2009, 12:05
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το μέτρο φαίνεται να είναι ανεπαρκές για πολλούς λόγους, μεταξύ άλλων και το γεγονός ότι η "μεγάλη ακίνητη περιουσία" όταν εκμεταλλεύεται, φορολογείται ως εισόδημα. 'Αρα, μιλάμε για διπλή φορολογία επί εκμεταλλεύσιμων ακινήτων. Επιπλέον, το μέτρο δεν φαίνεται να είναι ικανό να φορολογήσει τα ακίνητα που ανήκουν σε "off shore" αλλά και να συνυπολογίσει το γεγονός ότι οι τιμές των ακινήτων αντικατοπτρίζουν εποχές ευμάρειας και όχι τις σημερινές. Οι καμπύλες προσφοράς και ζήτησης έχουν αλλάξει δραματικά. Εναλλακτικά, το νομοσχέδιο θα μπορούσε να συμπεριλάβει και να αντλήσει κοινωνική συνεισφορά (γιατί είναι απαραίτητο μέτρο την σημερινή οικονομικά επίφοβη εποχή) από τους κατέχοντες cash elements, όπως οι μετοχές, τα ομόλογα, οι καταθέσεις από ένα ποσό και πάνω κ.α. Η φορολογία θα μπορούσε να επιβληθεί εφάπαξ στους κατέχοντες τώρα χωρίς να επιβαρύνει τους μελλοντικούς επενδυτές σε ομόλογα και μετοχές έτσι ούτως ώστε να μην αποθαρρυνθούν να επενδύσουν στο μέλλον. Τα Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα είναι σε θέση να γνωρίζουν τους καταθέτες/επενδυτές τους ώστε η φορολογία να γίνει από τα ίδια (στην πηγή) με απόδοση στο Δημόσιο. Είναι επίσης υποχρεωμένα νομικά αλλά και ηθικά να συνεργαστούν με τις αρχές ώστε το μέτρο να είναι αποτελεσματικό. Απλά κάποιες σκέψεις για δικαιότερη ανακατανομή εισόδήματος.